De tamron 70-300?

Discussies over telezoom objectieven zoals 55-200 mm, 80-200 mm, 70-300 mm of 200-400 mm
PanzerFaustNL
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: De tamron 70-300?

Bericht door PanzerFaustNL » za feb 01 2014 7:31 pm

Merk is niet belangrijk, namen zijn soms anders, maar het kiezen van een scherpstelpunt bijv gaat exact hetzelfde. Bepaalde principes zijn nou eenmaal merk overstijgend.
Nikon Nikkormat + glas, D7100, D300, D3100, F90X, F80, F65

favoriete combinatie D7100 + 35mm f/1.8

Richard

Bericht door Richard » za feb 01 2014 7:33 pm

Marj0lijn schreef:Ja daar heb je dan wel weer gelijk in.
Maar de meeste die ik persoonlijk ken die zweren bij de canon haha
Ho ho, dat is hier dus vloeken in de tent :lol:
Bedoel dus personen van hier met een Nikon body.

Trouwens jij kan dus bijna alle oude objectieven op je body klikken.
Helaas kan dat dus niet bij die c.....n.
De reden, bij Digitaal hebben ze daar de aansluiting veranderd voor de objectieven, dat heb ik dus begrepen.

DannySan
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door DannySan » za feb 01 2014 7:53 pm

Mocht je in de buurt wonen wil ik je best wat dingen laten zien over de D3100 hoor.
Het is ruim 2 jaar mijn basis-camera geweest.
Het zelf instellen van je focus-punt kun je in de A/S en P mode doen; maar niet in de auto-modus want dan bepaalt de camera dat voor je.
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.

Marj0lijn

Bericht door Marj0lijn » ma feb 03 2014 11:06 am

Als ik het goed begrijp kan je het focuspunt alleen zelf instellen als je het knopje op de lens op de m hebt staan toch?

Het zou heel fijn zijn geweest DannySan maar ik woon in de prov Utrecht dus dat is nogal een verschil

PanzerFaustNL
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door PanzerFaustNL » ma feb 03 2014 12:15 pm

Marj0lijn schreef:Als ik het goed begrijp kan je het focuspunt alleen zelf instellen als je het knopje op de lens op de m hebt staan toch?

Het zou heel fijn zijn geweest DannySan maar ik woon in de prov Utrecht dus dat is nogal een verschil
Nee, dat heeft daar niks mee te maken. Ik heb net een instructiefilmpje gemaakt, ik hoop dat je daar wat aan hebt. Over een aantal minuten online te bewonderen.

PanzerFaustNL
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door PanzerFaustNL » ma feb 03 2014 12:48 pm

Hier is het filmpje

http://youtu.be/7La8aBc88o4" onclick="window.open(this.href);return false;

Er zitten wat fouten in, zoals aan het einde "in liveview" focussen in autofocus, dat moest zijn focussen in liveview.

Maar ik had het filmpje al een stuk of 10 keer overnieuw gedaan, ik vond het nu wel goed zo.

Marj0lijn

Bericht door Marj0lijn » ma feb 03 2014 11:25 pm

Ooow dankjewel PanzerFaustNL

Ik heb echt heel veel aan dit filmpje gehad en heb het stap voor stap kunnen instellen.
Nu ik het filmpje heb gezien snap ik er ook gelijk meer van.
Zoals ze hier al zeiden als je wat ziet of iemand het aan je uitlegt snap je het vast beter.
IK heb verder niemand die dat kan dus dit is echt super :mrgreen:
Dankjewel

Richard

Bericht door Richard » di feb 04 2014 12:51 am

Dit is een filmpje met uitleg over jouw camera, klik de URL aan: http://www.nikon.nl/nl_NL/learn_explore ... d3100.page" onclick="window.open(this.href);return false;?

Hier een URL voor naslaggids van jouw Nikon D3100.
Dit is de URL: http://www.nikonsupport.eu/europe/Manua ... _Nl_04.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze kan je dus downloaden.

Marj0lijn

Bericht door Marj0lijn » do mar 27 2014 3:09 pm

Ik wil jullie nog heel erg bedanken voor het filmpje en reacties.
Ik heb er erg veel aan en lees geregeld het nog even na. en het filmpje kijk ik nog geregeld.

kan iemand me ook vertellen wat af-c en mf enz inhoud? heeft dit ooknog een bepaald soort functie?

Faiz
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Faiz » do mar 27 2014 3:50 pm

Ik zou me bij Sandervb willen aansluiten voor wat betreft de Tamron 17-50 f/2,8 (zonder VC). Ik vind het een prima scherpe lens voor dat geld.
Mocht je voor een prime willen gaan, volgens mij staat er nog eentje te koop hier op het forum, een AF-S 50 f/1,4 . (Bij Kroontje geloof ik)

AF-C is Auto Focus Continu. Volgens mij zou je 3 standen op jouw camera moeten hebben. AF-A / AF-C / AF-S. AF-S werkt door de ontspanknop half in te drukken en dan stelt ie scherp op het betreffende object. Handig voor stilstaande objecten. Als je een bewegelijk object hebt, dan heb je de AF-C. Ontspanknop half indrukken en de camera blijft steeds scherp stellen totdat je helemaal doordrukt. AF-A is de combinatie van beide, aan te raden als je niet zo thuis bent met het scherpstellen of geen tijd hebt om steeds van setting te wisselen. Ik zou de camera gewoon op AF-A zetten en daar niet meer aan zitten.

MF is manual focus, handmatig scherpstellen. Meestal een instelling op de lens. Als je niet zo ervaren bent, gewoon lekker op AF laten staan.

Handig filmpje op de Nikon site. De Digitutor, ik zie hem nu ook voor het eerst. Wellicht handig om even te bekijken.
Hierzo klikken =>Nikon Digitutor D3100

Plaats reactie

Terug naar “Telezoom”