Ik heb hem de 70~200mm f/2.8G
- hans1956
- Regiocoördinator
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Hallo Ferry,Ferry72 schreef:Ben nog wat vergeten.
Ik zie dat er van de 80-200 2.8 verschillende versies zijn.
Hoeveel versies zijn er van de 70-200 2.8 VR?
Hans bij jou staat er nog een G achter. Wat betekend dat?
Ferry
Van de 70-200 mm 2.8 VR is maar een versie. De G staat voor, zoals Mike reeds aangaf, de afwezigheid van een diafragmaring. Dus het diafragma wordt vanuit de camera ingesteld.
Waar je hem in Nederland het goedkoopst kunt aanschaffen? zie:
http://www.kieskeurig.nl/kopen/22E1382C ... 3F05C0.htm
Gr. Hans
Laatst gewijzigd door hans1956 op ma dec 24 2007 11:08 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Ik zou zo zeggen ga eens lekker rondsnuffelen bij de diverse internet winkels in Nederland, maar zou je de afweging willen maken om hem bijvoorbeeld uit het verre oosten te halen. Hong Sien kan ik je van harte aanbevelen.Ferry72 schreef:Weet iemand waar je dit objectief het goedkoopst kan kopen en dan met Nederlandse garantievoorwaarden?
Ik ben ook van plan om de 70-200 vr 2.8 aan te schaffen na het lezen van deze topic.
Bedankt al vast.
Ferry.
Groetjes Eelco
http://500px.com/EelcoVandeKamp
70-200mm f/2.8
Hallo Hans,
hier ga je plezier aan beleven.
Ik heb lang geaarzeld alvorens ik de knoop doorhakte; maar áls hij er dan is ....
't is wel een behoorlijke toeter inclusief de zonnekap!
Over belangstelling heb je niet te klagen. Leuk zo'n forum!
Succes ermee.
Pieter
hier ga je plezier aan beleven.
Ik heb lang geaarzeld alvorens ik de knoop doorhakte; maar áls hij er dan is ....
't is wel een behoorlijke toeter inclusief de zonnekap!
Over belangstelling heb je niet te klagen. Leuk zo'n forum!
Succes ermee.
Pieter
Hoi Hans,hans1956 schreef:Hallo Ferry,Ferry72 schreef:Ben nog wat vergeten.
Ferry
Van de 70-200 mm 2.8 VR is maar een versie. De G staat voor, zoals Mike reeds aangaf, de afwezigheid van een diafragmaring. Dus het diafragma wordt vanuit de camera ingesteld.
Gr. Hans
Bedankt voor de reactie (en de anderen ook natuurlijk)
Ik ben nog niet zo heel erg thuis in het Nikongebeuren maar ik heb nog een vraag.
Ik heb een D200 met een 18-200mm VR. (DX)
Omgerekend is dit een 27-300mm, toch?
Wat worden de waardes dan van de 70-200 op de D200? 96-300mm
Is de 70-200 op FX (D3) wel 70-200mm?
Misschien een stomme vraag maar ik hoop dat jullie een antwoord hebben.
Grt,
Ferry
Hoi Hans,hans1956 schreef:Hallo Ferry,Ferry72 schreef:Ben nog wat vergeten.
Ferry
Gr. Hans
Bedankt voor de reactie (en de anderen ook natuurlijk)
Ik ben nog niet zo heel erg thuis in het Nikongebeuren maar ik heb nog een vraag.
Ik heb een D200 met een 18-200mm VR. (DX)
Omgerekend is dit een 27-300mm, toch?
Wat worden de waardes dan van de 70-200 op de D200? 96-300mm
Is de 70-200 op FX (D3) wel 70-200mm?
Misschien een stomme vraag maar ik hoop dat jullie een antwoord hebben.
Grt,
Ferry
Patrick en Riemke,Riemke schreef:Ferry, de D3 is een fullframe camera, 70-200 is dan ook echt 70-200.
FX camera heeft geen cropfactor. De 70-200 op een DX camera is door de cropfactor een 105-300
Bedankt voor de toelichting.
Ik denk dat ik dan misschien meer heb aan een Canon 5D met een 70-200 omdat die wel full frame is. (is toch de toekomst)En misschien zelfs nog iets goedkoper. Of zal het niet lang duren voordat Nikon met een betaalbare FX uitkomt?
Iemand een idee wanneer de eerste "betaalbare" FX camera uit gaat komen? Een D3 kan ik helaas niet betalen

- M.Oorthuis
- Forumlid
- Contacteer:
@ferry72: waar heb jij gezeten? kamera-express heeft in november de eerste FX camera (de D3) geleverd hoor. Misschien is het handig als je de sites van de leverancier in de gaten houd. Als je een camera van 5000,- gaat aanschaffen mag ik toch wel hopen dat je een beetje onderzoek doet toch?
Hans,
Mag ik vragen met welke reden je deze len shebt aangeschaft? Wat is je doel? Wat fotografeer je veel dat je deze lens miste?
Voorbeelden?
Hans,
Mag ik vragen met welke reden je deze len shebt aangeschaft? Wat is je doel? Wat fotografeer je veel dat je deze lens miste?
Voorbeelden?
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Leuke reacties kan jij geven zeg.Opgezetfan schreef:@ferry72: waar heb jij gezeten? kamera-express heeft in november de eerste FX camera (de D3) geleverd hoor. Misschien is het handig als je de sites van de leverancier in de gaten houd. Als je een camera van 5000,- gaat aanschaffen mag ik toch wel hopen dat je een beetje onderzoek doet toch?
Hans,
Voorbeelden?
Waar ben ik nu mee bezig dan?
En !!!! Het forum is er toch voor om elkaar o.a. te helpen en misschien iets van elkaar te kunnen leren? Of zie ik dat verkeerd? Ik fotografeer al een tijdje maar dan met een Mamiya 645 pro tl dus het kleinbeeld is allemaal even wennen voor mij.
Als je goed leest ga ik dus GEEN D3 aanschaffen, nog te duur voor mij.