Foto's en reacties Urk 26-09-2015
- Highlander
- Forumbeheerder
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Foto's en reacties Urk 26-09-2015
Dank je Paul, toen ik hem maakte dacht ik dit moet een "Hubens " worden. 

- Highlander
- Forumbeheerder
_DSC9261 by Duncen McLeod, on Flickr
_DSC9263 by Duncen McLeod, on Flickr
_DSC9273 by Duncen McLeod, on Flickr

- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Een vraag: weet iemand hoe de scherpstelhulp bij vrijwel alle Nikon camera's werk door middel van "clipping".
Ik zat in de eerste groep toen dat door de docent verteld werd. Ik neem aan dat het een ieder compleet duidelijk was, want er kwam geen reactie op. Zelf durfde ik geen vraag te stellen, want heb wel eens op m'n donder gehad dat ik iets niet wist.
Ik zat in de eerste groep toen dat door de docent verteld werd. Ik neem aan dat het een ieder compleet duidelijk was, want er kwam geen reactie op. Zelf durfde ik geen vraag te stellen, want heb wel eens op m'n donder gehad dat ik iets niet wist.
- Highlander
- Forumbeheerder
Ik hoop dat het laatste een grap is, het zou toch niet normaal zijn, dat omdat je veel weet, je alles moet weten.
Wat betreft "Clipping " is volgens mij, dat kleuren zo overbelichten dat ieder detail verloren gaat.
Waar deze man het over had, was als op een punt scherp stelt en die vast zet, dat je dan door in of uit te zoemen in lifeview je Dof kunt bekijken.

Wat betreft "Clipping " is volgens mij, dat kleuren zo overbelichten dat ieder detail verloren gaat.
Waar deze man het over had, was als op een punt scherp stelt en die vast zet, dat je dan door in of uit te zoemen in lifeview je Dof kunt bekijken.
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
Gelukkig, nu snap ik het, vandaar de opmerking erbij: het werkt alleen in Live View.
Na afloop van de voordracht dezelfde vraag ook nog even aan de winkelmedewerker gesteld. Hij wilde het laten zien op m'n camera en dook de menu's in. Kon het daar zo snel even niet vinden en zou me mailen met meer informatie. Daar wacht ik nog op. Misschien is er nog een andere scherpstel mogelijkheid! Want inzoomen op de monitor gaat door op de + knop te drukken, heb je geen menu voor nodig.
Chris, had voor jouw zaterdag nog een leuke schoenendoos in m'n auto staan, het was te druk.
Na afloop van de voordracht dezelfde vraag ook nog even aan de winkelmedewerker gesteld. Hij wilde het laten zien op m'n camera en dook de menu's in. Kon het daar zo snel even niet vinden en zou me mailen met meer informatie. Daar wacht ik nog op. Misschien is er nog een andere scherpstel mogelijkheid! Want inzoomen op de monitor gaat door op de + knop te drukken, heb je geen menu voor nodig.
Chris, had voor jouw zaterdag nog een leuke schoenendoos in m'n auto staan, het was te druk.
- Highlander
- Forumbeheerder
Ja is jammer, ben wel benieuwt.Chris, had voor jouw zaterdag nog een leuke schoenendoos in m'n auto staan, het was te druk.
Edit:
Ik weet waarschijnlijk wat de man bedoelt "Anticiperende scherpstelling "
Blz 93 handboek D7000
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Ik zie een hoop mooie en ook herkenbare foto's langskomen.
Ik ben zelf nog niet toegekomen aan het bewerken maar ik ben bang dat ik mijn eigen foto's al langs heb zien komen, er waren een aantal voor de hand liggende onderwerpen
Wel net nog een statief met 10% korting besteld, heb ik de kosten van het uitje weer ruimschoots terugverdiend
Ik ben zelf nog niet toegekomen aan het bewerken maar ik ben bang dat ik mijn eigen foto's al langs heb zien komen, er waren een aantal voor de hand liggende onderwerpen

Wel net nog een statief met 10% korting besteld, heb ik de kosten van het uitje weer ruimschoots terugverdiend

Nikon Z8, Z6 en wat lenzen en een hoop andere zooi.
-
- Forumlid
-
- Clublid
Mijn hartelijke dank aan Debby, Maurice en John voor de geweldige dag. Tot de volgende keer
Phach
1/
[/url]
2/

3/
De group onder begeleiding van Debby

4/
Met dank aan het super NCN model.

5/
6/
Een mooi symbol van een vissersdorp
7/
Een mooi wolken dag

8/

9/

10/

11/
Er zijn veel vissen te vangen in Urk

Phach
1/

2/

3/
De group onder begeleiding van Debby

4/
Met dank aan het super NCN model.

5/

6/
Een mooi symbol van een vissersdorp

7/
Een mooi wolken dag

8/

9/

10/

11/
Er zijn veel vissen te vangen in Urk

- reneo57
- Clublid
- Contacteer:
Mooie foto's Huub die met de drie fuiken te drogen in de mast heeft mijn voorkeur, Phach ook een leuke serie maar bij een paar foto's wat erg veel kleur (je sensor zitten een paar stipjes op of heb je de sensor nog gratis laten reinigen na deze wandeling?)
M.v.g René
https://www.flickr.com/photos/reneo57/
https://www.flickr.com/photos/reneo57/
- Highlander
- Forumbeheerder
Huub, nummer 2
maar zijn jullie op de scheepswerf geweest ?

-
- Forumlid
René en Chris,
Bedankt voor jullie reactie.
Chris,
Ik ben niet verder geweest dan de hekken/poorten van de werf. Zoals er een gezegde luidt dat er mazen in de wet zijn, zijn er ook "mazen" in de omheining
. Ik moest wel extra voorzichtig zijn ter voorkoming dat het objectief van de body brak
.
Bedankt voor jullie reactie.
Chris,
Ik ben niet verder geweest dan de hekken/poorten van de werf. Zoals er een gezegde luidt dat er mazen in de wet zijn, zijn er ook "mazen" in de omheining

Met vriendelijke groet,
Huub.
Huub.
- Highlander
- Forumbeheerder
Nou goed gedaan, is een heel mooi beeld van zo`n Urker scheepswerf / dok, met de haven op de achtergrond 

-
- Clublid
Rene, ik heb het gezien, dank je wel. Nee de sensor van mij heb ik toen niet door " Camera nu" laten schoon maken
M.v.t
Phach
M.v.t
Phach
- Kees H
- Clublid
Nog een paar plaatjes uit Urk
10

11

12

13

14

15

16

17

18

10
11
12
13
14
15
16
17
18
Met vriendelijke groet,
Kees
Nikon FX/DX met F en Z mount
Bijbehorend mooi glas,
Analoog: S2, Nikkormat FT3, FTN, EM, FG, FE(2), FM(2), FM3A, FA, F, F2AS, F3, F4 F5, F801, F50, F90x, F100, 28TI
https://www.flickr.com/photos/kees_h/albums
Kees
Nikon FX/DX met F en Z mount
Bijbehorend mooi glas,
Analoog: S2, Nikkormat FT3, FTN, EM, FG, FE(2), FM(2), FM3A, FA, F, F2AS, F3, F4 F5, F801, F50, F90x, F100, 28TI
https://www.flickr.com/photos/kees_h/albums