Wederom dank voor de reacties en ik denk dat jullie het inderdaad bij het rechte eind hebben. De nikon d3200 heb ik toen vrij bewust gekocht omdat ik de trage autofocus van de panasonic zat was die niet ontspande wanneer het er op aan kwam. Ik vind de zoeker ook erg veel beter en je doet oneindig lang met een batterij. Het scherm achterop gebruik ik namelijk haast nooit vanwege de leesbril. Eigenlijk gebruik ik hem dus als een ouderwetse camera. Een iets scherpere lens is denk ik nog steeds wel een wens maar dat is moeilijk te koop wanneer het ook draagbaar moet blijven. Grappig dat skippy de fotoś met 18-55mm het scherpst vindt. Dan is die kennelijk toch niet zo slecht. Ik denk dat ik binnenkort meer eens even lid wordt van de nikonclub dat werkt toch beter dan het alleen uitzoeken.
Jon
D 810 grote verbetering?
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: D 810 grote verbetering?
Voordeel van een goed (FX) objectief kopen is dat je het kan blijven gebruiken als je binnen hetzelfde systeem blijft. Direct resultaat. En het is wat mij betreft vrij simpel: er is niet zo heel veel reden om aan te nemen dat foto's gemaakt met een D3200 en een goed objectief niet gewoon goed zouden zijn.
En het hoeft je echt de kop niet te kosten. Een AFS 50mm f1.8G of AFS 85mm f1.8G geeft uitstekende resultaten.
En het hoeft je echt de kop niet te kosten. Een AFS 50mm f1.8G of AFS 85mm f1.8G geeft uitstekende resultaten.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Kleine update: Ik heb de 18-55 mm en 1.8 50mm omgeruild voor een gebruikte 16-85 mm. Dit is een grote verbetering. De scherpte vind ik nu wel zeer acceptabel en iets groter groothoek bereik. De bomen kunnen er nu wel in geheel op. Naast de 16-85 heb ik nu nog de 55-300. Een leuke set om mee verder te gaan.
Nog een technisch vraagje: Is er verschil tussen de d3400 en d3200 qua scherpte door ontbreken van een bepaald filter?
Nog een technisch vraagje: Is er verschil tussen de d3400 en d3200 qua scherpte door ontbreken van een bepaald filter?
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik zou even rustig aan doen en kijken hoever je komt met je huidige set. En als fotografie echt wat voor je is, kijken naar een model uit de 7xxx serie. Een camera is zoveel meer dan een sensor!