HDR

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » za apr 19 2008 10:19 am

@H.M.

Ik maak gebruik van Photomatix en die software is niet gratis. Mij is niets bekend over freeware o.i.d.
Hope this helps,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » za apr 19 2008 10:22 am

NCN wandeling Dordrecht:

Ik probeer met dit soort plaatjes via HDR/tonemapping altijd een soort Anton Pieck plaatjes te maken. De hoeveelheid doe ik overigens puur op gevoel :D

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

benikon

Bericht door benikon » za apr 19 2008 10:37 am

Ben ook sinds kort met hdr bezig en hier een paar van mij. commentaar van jullie is welkom omdat ik hier pas mee bezig ben en met evt jullie adviezen/kritiek mijn techniek wil verfijnen/verbeteren.
groetjes ben.

watertoren jutfaseweg-utrecht:

Afbeelding

Afbeelding

rodekruisgebouw, jutfaseweg-utrecht

Afbeelding

Afbeelding

catharijnesingel-utrecht

Afbeelding

Afbeelding

Frank B
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Frank B » za apr 19 2008 11:14 am

Benikon,

Mooie foto's, vooral dat oude gebouw met daarachter nieuwbouw geeft zeer apart effect. Bij de watertoren had ik nog wat meer kleur/contrast toegepast in de waterpartij en de toren iets verticaler gezet. Verder had ik het groothoekeffect minder rechtgetrokken, met name bij de laatste 2 foto', verhoudingen raken wat zoek. Verder kun je met PWL nog meer accentuering aanbrengen, ik weet niet of je dit gebruikt.

Frank B
Forumlid
Forumlid

Bericht door Frank B » za apr 19 2008 11:19 am

[quote="ALE"]@H.M.

Ik maak gebruik van [url=http://www.hdrsoft.com/]Photomatix[/url] en die software is niet gratis. Mij is niets bekend over freeware o.i.d.
Hope this helps,

ALE[/quote]

Gelukkig bieden p.b.-tjes soms uitkomst :idea: . :wink:

benikon

Bericht door benikon » za apr 19 2008 11:25 am

Frank B schreef:Benikon,

Mooie foto's, vooral dat oude gebouw met daarachter nieuwbouw geeft zeer apart effect. Bij de watertoren had ik nog wat meer kleur/contrast toegepast in de waterpartij en de toren iets verticaler gezet. Verder had ik het groothoekeffect minder rechtgetrokken, met name bij de laatste 2 foto', verhoudingen raken wat zoek. Verder kun je met PWL nog meer accentuering aanbrengen, ik weet niet of je dit gebruikt.
beste Frank B, bedankt voor je commentaar,echter kun je uitleggen wat PWL is en hoe te krijgen c.q. downloaden.
gr ben. :?

Frank B
Forumlid
Forumlid

Bericht door Frank B » za apr 19 2008 11:29 am

benikon,

PWL betekent paint with light, zie pagina 2 bovenaan van dit topic voor mijn uitleg na punt F. Verder doet een pb aan mij met daarin een emailadres wonderen

ALE
Clublid
Clublid

Bericht door ALE » za apr 19 2008 1:24 pm

Nog een....

1.
Afbeelding

1 original
Afbeelding

CU,

ALE

Perry Timmers

Bericht door Perry Timmers » za apr 19 2008 6:11 pm

Mijn eerste probeersel met HDR

Afbeelding

Afbeelding

Groet,
Perry

Ko

Bericht door Ko » vr mei 02 2008 8:43 am

Om weer een beetje leven in dit topic te blazen hier een poging van mijn persoontje:
Afbeelding

orrigineel
Afbeelding

De Put

Bericht door De Put » vr mei 02 2008 5:00 pm

Geweldig topic dit!
Ik heb het wel eens geprobeerd, maar niet echt met succes. Reden hiervoor is dat ik er nooit in lijkt te slagen mijn camera stil te houden gedurende de drie of vijf opnamen. Bovendien wil het onderwerp ook nog wel eens bewegen. Ik kan me bijvoorbeeld moeilijk voorstellen dat de kat hierboven gedurende drie opnamen echt volledig stil gezeten heeft. Hoe kan de opname dan toch zo perfect zijn?
Ik heb geen volledige Photomatix versie en ook geen PS.... wordt lastig zo ben ik bang.....
Misschien moet ik er toch eens tijd aan besteden want het is helemaal mijn ding met die extreme contrasten en knallende kleuren.

Een zielige poging van mijn hand:

Afbeelding

Schitterende foto's overigens in dit topic!

Groeten,
Remco

ALE
Clublid
Clublid

Bericht door ALE » vr mei 02 2008 6:57 pm

Hoi Remco,

De tip die ik je hier geef werkt mogelijk niet met een D70. Kwestie van uitproberen, ik weet het niet. Op de D80, D200, D300, D2x werkt deze methode wel.

Stel je camera in op bracketing, -2, 0, +2 of -2, -1, 0, +1, +2. Meet het licht en breng de gegevens over in het M-menu. Zet de "motordrive" op Continue-High (Ch). Maak je compositie, Stel scherp en druk af. Zodra alle foto's gemaakt zijn, stopt de camera automatisch. Dit gaat zo snel dat de kans op bewegen niet zo groot is. Echter de beste tip die ik je kan geven bij het maken van HDR opnames: gebruik een statief en neem zo min mogelijk bewegende dingen op in je foto.
Suc6,

ALE

MennoA

Bericht door MennoA » za mei 03 2008 4:55 pm

Hierbij mijn eerste HDR. Na wat proberen vind ik het een leuk resultaat, maar opbouwende kritiek wordt gewaardeerd.

Orgineel:
Afbeelding

HDR:
Afbeelding

grtz

Menno

NielsThijssen

Bericht door NielsThijssen » za mei 03 2008 4:59 pm

ALE schreef:Hoi Remco,

De tip die ik je hier geef werkt mogelijk niet met een D70. Kwestie van uitproberen, ik weet het niet. Op de D80, D200, D300, D2x werkt deze methode wel.

Stel je camera in op bracketing, -2, 0, +2 of -2, -1, 0, +1, +2. Meet het licht en breng de gegevens over in het M-menu. Zet de "motordrive" op Continue-High (Ch). Maak je compositie, Stel scherp en druk af. Zodra alle foto's gemaakt zijn, stopt de camera automatisch. Dit gaat zo snel dat de kans op bewegen niet zo groot is. Echter de beste tip die ik je kan geven bij het maken van HDR opnames: gebruik een statief en neem zo min mogelijk bewegende dingen op in je foto.
Suc6,

ALE
En misschien nog de Autofocus na scherpstellen uitschakelen (of naar Hand-focus overswitchen)... voorkomt mogelijk ook wat beweging/verandering indien het zoekersveld bij elke afdruk wil gaan focussen...

Roger38

Bericht door Roger38 » za mei 03 2008 8:17 pm

Beetje vreemd eigenlijk.

Je zou de 3 of meer originelen hier moeten posten en dan het resultaat.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”