Macro [verzamel]
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Re: Macro (verzamel)
Een mooi rupsje wil, kun je ook nog een uitsnede maken dat hij rechtboven in beeld hangt? (dat is denk ik het mooiste)

Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
lekker scherp idd. zijn die kleuren ook de kleuren van het beessie?

- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Bedankt Arno en Wil, het zijn de echte kleuren.
Vanochtend vroeg uit de veren en een paar mooie platen kunnen schieten van insecten in het ochtendgloren, deze veldsprinkhaan is er één van.

Vanochtend vroeg uit de veren en een paar mooie platen kunnen schieten van insecten in het ochtendgloren, deze veldsprinkhaan is er één van.

Groeten - Arend / flickr
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
@mek, de laatste foto's (vliegen en sprinkhaan) zijn gemaakt met de Sigma 150mm macro met Sigma 1,4x EX converter (dat geeft net dat beetje extra vergroting voor kleine insecten)
De juffers die ik hiervoor geplaatst heb zijn gemaakt met de Nikkor 300mm f/4 AF-S met de 52mm PN-11 tussenring (geeft prachtig Bokeh en zeer comfortabele werkafstand).
En de schuimcicade is geschoten met de Micro-Nikkor 60mm f/2.8 AF (en dan heb ik nog twee oude Micro-Nikkors, de 55mm f/3.5 pre-AI en 105mm f/4 AIS en een Vivitar 105mm f/2.5 macro en ik gebruik ze allemaal).
De juffers die ik hiervoor geplaatst heb zijn gemaakt met de Nikkor 300mm f/4 AF-S met de 52mm PN-11 tussenring (geeft prachtig Bokeh en zeer comfortabele werkafstand).
En de schuimcicade is geschoten met de Micro-Nikkor 60mm f/2.8 AF (en dan heb ik nog twee oude Micro-Nikkors, de 55mm f/3.5 pre-AI en 105mm f/4 AIS en een Vivitar 105mm f/2.5 macro en ik gebruik ze allemaal).
Groeten - Arend / flickr
Vind jij dat wel prettig werken met die converter Arend?
@ Arend, ik heb de 300mm en zit te twijfelen over een wat kortere lens voor erbij. De Sigma lijkt me een fijne lens, maar ik zit ook te denken aan de Nikon 105. Ik neem aan dat die evt. ook met converter te gebruiken is mocht ik toch iets meer milimeters willen. Enige ervaring daarmee?
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Omdat ik de 150mm sowieso altijd op statief gebruik is het grootste verschil met converter de iets donkerdere zoeker (ga van f/2.8 naar f/4). Dus handmatig scherpstellen gaat iets moeilijker, maar lukt nog steeds.wil53 schreef:Vind jij dat wel prettig werken met die converter Arend?
De kwaliteit met converter blijft vanaf f/5 erg goed en die extra vergroting is soms erg prettig (of meer werkafstand bij gelijke vergroting).
@mek, ik heb de huidige Micro-Nikkor 105VR niet, maar er zijn zeker forumleden die goede ervaringen hebben met teleconverter, dus dat kan prima. Zie het andere draadje van VieF die aan het kiezen is welke teleconverter ze met de Micro-Nikkor 105VR gaat combineren.
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 32&t=26259
Groeten - Arend / flickr
Arend, heerlijke foto's....ook weer de sprinkhaan met dauw (wil ik ook nog wel eens maken)
ok thnks.
ik heb de 2.0 converter en een paar keer uitgeprobeerd op de 105.
dat was niet zo'n succes maar het weer zat ook niet mee.
ik heb de 2.0 converter en een paar keer uitgeprobeerd op de 105.
dat was niet zo'n succes maar het weer zat ook niet mee.