Katten [verzamel]
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Re: Alle katten verzamelen !
Vorige week deze kitten op de foto gezet.

http://www.bertjonkhans.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/bertjonkhansfotografie" onclick="window.open(this.href);return false;
https://twitter.com/BertJonkhans" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/hesselandhannes" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/bertjonkhansfotografie" onclick="window.open(this.href);return false;
https://twitter.com/BertJonkhans" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/hesselandhannes" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forumlid
- Contacteer:

even net iets anders..

http://martijnbunte.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
En mooi intens!
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Hij ziet er niet uit alsof-ie echt blij is met een camera vlakbij z'n kop! 
Of viel dat mee, heb de exif nog niet gezien.
Maar idd intens, het heeft wel wat!
(Ik woon zelf trouwens part-time in Enschede en ik wil ook een kat, maar het mag niet van vriendlief!

Of viel dat mee, heb de exif nog niet gezien.
Maar idd intens, het heeft wel wat!
(Ik woon zelf trouwens part-time in Enschede en ik wil ook een kat, maar het mag niet van vriendlief!

Ik ben een ZIJ! Mijn Flickr-pagina Dreamlogic Design
D7000 D3000 Nikkor 18-55mm Nikkor 50mm 1.4G Tamron 17-50mm 2.8 statief Velbon Sherpa Yongnuo 460II
D7000 D3000 Nikkor 18-55mm Nikkor 50mm 1.4G Tamron 17-50mm 2.8 statief Velbon Sherpa Yongnuo 460II
-
- Forumlid
- Contacteer:
heb er 2..deze maine coon en een huiskat, ps is genomen met de 300mm
http://martijnbunte.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bak
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Vind hem erg mooi Martijn. Ik houd wel van net iets anders op z'n tijd.
- Thor
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Hierbij het origineel van mijn Avatar, onze poes Tweety! (Dit is een jaar geleden)

met de groeten uit Lelystad
Nikon D300s Nikkor 16-85 / 18-200 / 70-300 Samyang 85:1.4 Nikon SB600 D70/D60/P600/S3500 & FZ1000
Nikon D300s Nikkor 16-85 / 18-200 / 70-300 Samyang 85:1.4 Nikon SB600 D70/D60/P600/S3500 & FZ1000
(edit) @Thor..Bijzonder hoe de ogen zijn 'vastgelegd'.
Hier weer eens een update... in de groei!
Maar nog niet groot genoeg...

Groet, Jeroen
Hier weer eens een update... in de groei!
Maar nog niet groot genoeg...

Groet, Jeroen
Laatst gewijzigd door JeroenS op vr jun 03 2011 2:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- jantom
- Clublid
Dag Jeroen,
Bedankt voor de mooie foto's. En dat -gelukkig maar- zonder een naamplaatje.
Jij weet in ieder geval hoe het hoort.
Bedankt voor de mooie foto's. En dat -gelukkig maar- zonder een naamplaatje.
Jij weet in ieder geval hoe het hoort.
@Jantom.. dankje voor je woorden!
Bedoel je zonder bandje... ja, liever niet als niet nodig. Wij zelf hebben het geluk dat onze poezen binnen zicht blijven. In een ren aan het huis van in totaal 17mtr strekkende afzet en dan nog gelijk aantal mtrs muur en een hoekje om...
Als kind, jongere en volwassene te vaak meegemaakt dat er poezen onnatuurlijk zijn overgegaan. Niet gezond voor dier en mens laten we maar zeggen..
Zowel op platte land / dorp - met weinig poezen in het wild, als aan de rand van stad met meerdere poezen in het straatbeeld.
Hoe 'voorstelbaar' ook dat een 'dader' zich slachtoffer voelde van het leed - of mogelijk leed - dat werd aangedaan door de poezen. Bijvoorbeeld de duivensport en poezen.. geen goede combi. Gezellig thuiskomen na een lange vlucht... Later aldaar een kleine ren en dat scheelde
.
Hier wonende poezen eerstens los, later in de ren door wederom verlies van dieren. en als bescherming tegen die enkele opjagende hond werkt het prima
. Onze dame had in het verleden wat gezondheidsklachten en kon er niet zo snel tussenuit. Daarnaast zijn ook wij erg gelukkig met de vele vogels in de tuin
Om een lang verhaal kort te maken... over een bandje hoeven we gelukkig niet over na te denken
Groet, Jeroen

Bedoel je zonder bandje... ja, liever niet als niet nodig. Wij zelf hebben het geluk dat onze poezen binnen zicht blijven. In een ren aan het huis van in totaal 17mtr strekkende afzet en dan nog gelijk aantal mtrs muur en een hoekje om...
Als kind, jongere en volwassene te vaak meegemaakt dat er poezen onnatuurlijk zijn overgegaan. Niet gezond voor dier en mens laten we maar zeggen..
Zowel op platte land / dorp - met weinig poezen in het wild, als aan de rand van stad met meerdere poezen in het straatbeeld.
Hoe 'voorstelbaar' ook dat een 'dader' zich slachtoffer voelde van het leed - of mogelijk leed - dat werd aangedaan door de poezen. Bijvoorbeeld de duivensport en poezen.. geen goede combi. Gezellig thuiskomen na een lange vlucht... Later aldaar een kleine ren en dat scheelde

Hier wonende poezen eerstens los, later in de ren door wederom verlies van dieren. en als bescherming tegen die enkele opjagende hond werkt het prima

Groet, Jeroen

- jantom
- Clublid
Geweldig allemaal. LEUK! En ik zag ook meteen dat je me niet helemaal hebt begrepen en dat kan ik je ook niet kwalijk nemen.JeroenS schreef:@Jantom.. dankje voor je woorden!
Hoe 'voorstelbaar' ook dat een 'dader' zich slachtoffer voelde van het leed - of mogelijk leed - dat werd aangedaan door de poezen. Bijvoorbeeld de duivensport en poezen.. geen goede combi. Gezellig thuiskomen na een lange vlucht... Later aldaar een kleine ren en dat scheelde.
Hier wonende poezen eerstens los, later in de ren door wederom verlies van dieren. en als bescherming tegen die enkele opjagende hond werkt het prima. Onze dame had in het verleden wat gezondheidsklachten en kon er niet zo snel tussenuit. Daarnaast zijn ook wij erg gelukkig met de vele vogels in de tuin
Om een lang verhaal kort te maken... over een bandje hoeven we gelukkig niet over na te denken
![]()
Groet, Jeroen
Ik heb altijd een kat gehad en aangezien ik wat ouder ben zijn het in totaal wel een stuk of 5 geweest die mijn leven veel inhoud hebben gegeven. Als ik aan tafel studeerde kwam mijn kat vaak op mijn boek liggen en ik heb nog wel meer ongemak gehad. Heerlijk!
De keerzijde: één kat werd in elkaar geknuppeld door een duivenmelker en kwam met verlamd achterlichaam het huis binnen. Overleed al snel. Een andere kat is stelselmatig vergiftigd (waarschijnlijk door dezelfde knuppelaar). En een hazewindhond kon het niet laten in een jonge kat van mij te bijten met noodlottige gevolgen. Ik heb wat kinderleed meegemaakt en daar kan je wel hard van worden maar je vergeet het niet.
MAAR: met naamplaatje bedoel ik het voor mij afkeurenswaardige gebruik door sommige fotografen om zichzelf te presenteren. Kijk maar naar de soms groot in een foto aangebrachte namen.
Ik heb bijna 50 jaar foto's gemaakt en ben gekomen waar anderen nooit zullen kunnen komen (daar doel ik mee de Twin Towers te KL) maar ik vind dat gebruik volkomen ongepast. Ik doe daar niet aan mee en zeg er weleens wat van op dit forum.
Ik zie graag een goede foto zonder poespas erop (maar wel met een poes of kat); geen informatie dus dat in feite storend is -of kan zijn- bij het genieten van de foto zelf. Ik denk toch nog steeds dat het om het verkregen beeld draait.
Reclame maken moet anders - inderdaad: ik stoor me ook aan reclames op andere plekken en het zit bijna overal tegenwoordig. En als klant bij diverse winkels weet ik dat een deel van mijn geld voor dat soort walgelijke doeleinden wordt gebruikt. Vandaar ook dat deze site zo geschikt is - geen spreekbuis van een firma als Nikon.
Poezen op boeken, toetsenborden, springen in de nek om daar heerlijk te liggen. Heerlijk ongemak vind ik.
Ah zo bedoel je met naam. Dat is niet echt wat voor mij. Voor sommigen in ieder geval wel. Oordelen waarom kan ik natuurlijk niet. Maar enkelen hebben ervaringen waarom ze er wel voor kiezen, voor een ander misschien goed om de eigen creatie toe te eigen, voor mij... ik heb meer plezier in het maken van de foto's dan dat de kwaliteit het naar mijn idee nodig zou kunnen maken.
En dan kun je je inderdaad ook nog afvragen of het de foto eer aandoet. Voor mij, voor mijn foto's niet.
Dat van reclame in het algemeen herken ik... 't is zeker jammer. Maar heeft me ook wel weer voordeel gebracht in de vorm van aanbiedingen die we indirect natuurlijk zelf betaalden...
Groet, Jeroen
Ah zo bedoel je met naam. Dat is niet echt wat voor mij. Voor sommigen in ieder geval wel. Oordelen waarom kan ik natuurlijk niet. Maar enkelen hebben ervaringen waarom ze er wel voor kiezen, voor een ander misschien goed om de eigen creatie toe te eigen, voor mij... ik heb meer plezier in het maken van de foto's dan dat de kwaliteit het naar mijn idee nodig zou kunnen maken.
En dan kun je je inderdaad ook nog afvragen of het de foto eer aandoet. Voor mij, voor mijn foto's niet.
Dat van reclame in het algemeen herken ik... 't is zeker jammer. Maar heeft me ook wel weer voordeel gebracht in de vorm van aanbiedingen die we indirect natuurlijk zelf betaalden...

Groet, Jeroen
- jantom
- Clublid
Je begrijpt het helemaal - je bent net als ik een katmens en daar mogen we blij mee zijn.JeroenS schreef:Poezen op boeken, toetsenborden, springen in de nek om daar heerlijk te liggen. Heerlijk ongemak vind ik.
Dat van reclame in het algemeen herken ik... 't is zeker jammer. Maar heeft me ook wel weer voordeel gebracht in de vorm van aanbiedingen die we indirect natuurlijk zelf betaalden...![]()
Groet, Jeroen
Over foto's en de betekenis van fotografie als kunstvorm heb ik wel wat ideeën. Bij mij staat voorop dat de foto inhoud moet hebben en voldoet aan bepaalde eisen die het de foto ook waard maken om er naar te kijken en er later weer naar te kijken. Als dat zo is, is de foto goed geslaagd.
En hoe beter dit in technische zin is gedaan hoe beter nog de foto.
Het hoeft niet allemaal Kunst te zijn maar er moet wel wat emotie hebben meegespeeld bij de realisering van de foto. Als dat goed voelbaar is gedaan is er een prachtplaat ontstaan.
En de foto mag dan best worden gesigneerd maar wel aan de achterkant. Of onder de foto als het persé moet.
Onthoudt echter dat goede wijn geen krans behoeft.
- jantom
- Clublid
Ik moet toch ook eens met de billen bloot en tot publicatie van een kattefoto overgaan. Ik heb het maar zo gedaan dat ik de voorkant van de bilpartij van mijn Balinese vrouw daarvoor heb gebruikt. Helaas een vrouw uit hout gesneden maar ik heb momenteel niets anders (bedoel ik helemaal niets denigrerends mee!). En aan de rechterkant op de foto -speciaal voor jou- een compostie uit hout van wat kattige figuren.JeroenS schreef:Poezen op boeken, toetsenborden, springen in de nek om daar heerlijk te liggen. Heerlijk ongemak vind ik. Groet, Jeroen
Toelichting op de foto: ik heb de foto (al meer dan 30 jaar oud) ooit voorzien van een rand omdat de foto bij de randen loslaat van het karton. Een noodzakelijk kwaad dus. En omdat ik de foto vroeger ook op mijn afdeling (secretarie) ophing heb ik ook mijn naam rechtsonder gezet (plaklettertjes). Daar was reden voor. Gelukkig is alles zo klein dat het je niet eens opgevallen is. Maar ik ben eerlijk en open en kom er voor uit.
Ik weet ook dat het gedeeltelijk een zelfportret is maar dat was niet de bedoeling. En ik zie een overhemd hangen aan mijn kast. Maar het gaat om de foto op de foto. Inmiddels moge ook duidelijk zijn dat die witte rand al lang een zwarte moet zijn.

Ik vind een erg mooi portret met een bijzondere blik! Doet me denken aan een van de vroegere poezen van mijn vrouw die maar liefst 27jaren geleefd heeft.
En da's ook een leuk poezen tafereel aan de zijkant
Ik kan niet goed inschatten hoe groot het foto formaat is, maar dat is vast een leuke doka-klus geweest.
Groet, Jeroen
En da's ook een leuk poezen tafereel aan de zijkant

Ik kan niet goed inschatten hoe groot het foto formaat is, maar dat is vast een leuke doka-klus geweest.
Groet, Jeroen