Straatfotografie [verzamel]
- Robin
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Straatfotografie [Verzamel]
@edwin: dank je
Greetz... Robin
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
- HannahV
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja

Toch weer de rug.. sorry!

Nikon D850 + Sigma ART 85mm 1.4 + Nikon 70-200mm f/2.8 VRII. Voor al uw hondenplaatjes.
Rifle shooter | Nikon Shooter.
- a vgastel
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Ook al is hij op de rug het is toch een mooie foto zo met die lampjes.Je hebt er vast nog wel een paar meer. 
Volgende keer er naar toe gaan en vragen of ze wil omdraaien en dan knippen netjes brutaal zijn.

Volgende keer er naar toe gaan en vragen of ze wil omdraaien en dan knippen netjes brutaal zijn.
mvgr bert
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Hannah. je kunt ook gewoon zeggen dat het expres zo is gedaan omdat er alleen lampjes op haar rug zaten. 

- Frank B
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
HannahV, je geeft aan ' was net niet op tijd' . Waarom dan toch deze foto delen als dit niet de foto is die je in je hoofd had. Had je geen tijd voor een ander compo o.i.d.?
- HannahV
- Forumlid
Mensen liepen nogal gauw door, en ik was weer eens te schijterig om erop af te stappen... Hehe..Frank B schreef:HannahV, je geeft aan ' was net niet op tijd' . Waarom dan toch deze foto delen als dit niet de foto is die je in je hoofd had. Had je geen tijd voor een ander compo o.i.d.?
Nikon D850 + Sigma ART 85mm 1.4 + Nikon 70-200mm f/2.8 VRII. Voor al uw hondenplaatjes.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Evenementenfotografie is wat mij betreft ook heel wat anders dan straatfotografie. De laatste paar foto's zou ik inderdaad ook niet onder de noemer straatfotografie scharen...
- John Hoenen
- Forumlid
- Contacteer:
- Elhart
- Clublid
- Contacteer:
Mooie fotó's John, welke lens gebruik je voor straatfotografie en welk Fgetal ?
gr. Ellen
gr. Ellen
D7100 * D3100 / Nikon 10-24 mm - Nikon 35 mm - Nikon 50 mm - Sigma 18-200 mm - Tamron 90 mm - Tamron 20-70 mm / Benro statief
- John Hoenen
- Forumlid
- Contacteer:
Hi Ellen,
Ik heb een voorliefde voor lichtsterke objectieven om een zo klein/kort mogelijk scherptediepte te krijgen.
Helaas kan dat niet op bij elke vorm van fotografie, bij bepaalde situaties zoals bij (ik haat dit woord) straatfotografie ben je vaak door de snel wisselende situaties genoodzaakt om een kleiner diafragma te gebruiken, omdat de kans op missers met een groot diafragma wel toe neemt.
Neemt niet weg dat ik toch altijd probeer om maximaal tot 5.6 te gaan om toch een spannende foto te krijgen, uiteraard ook afhankelijk van de gebruikte brandpuntafstand van je objectief en de afstand tot het onderwerp.
Een kleiner diafragma maakt het wel allemaal een stuk eenvoudiger, maar de foto's worden er naar mijn menig niet mooier op.
Het blijft voor mij een uitdaging om met een zo groot mogelijk diafragma te werken.
Het blijft een keuze die je zelf maakt en wat je zelf ambieert, het blijft een persoonlijke smaak kwestie.
Maar als je de lat hoger gaat leggen ga je wel direct bewuster fotograferen, je zult zien dat de foto's die er dan uitkomen wel de foto's zijn die je op je netvlies hebt.
Ik fotografeer vaak met 35mm en ook heel vaak met 85 of 90.
Ook hier is de keus aan jezelf, wat wil je laten zien, wat zie je zelf? ik vind het dan ook altijd moeilijk om foto's van anderen te bekritiseren of te beoordelen en onder een noemer te scharen, zoveel fotografen maar nog meer visies en ideeen!
Gr. John.
Ik heb een voorliefde voor lichtsterke objectieven om een zo klein/kort mogelijk scherptediepte te krijgen.
Helaas kan dat niet op bij elke vorm van fotografie, bij bepaalde situaties zoals bij (ik haat dit woord) straatfotografie ben je vaak door de snel wisselende situaties genoodzaakt om een kleiner diafragma te gebruiken, omdat de kans op missers met een groot diafragma wel toe neemt.
Neemt niet weg dat ik toch altijd probeer om maximaal tot 5.6 te gaan om toch een spannende foto te krijgen, uiteraard ook afhankelijk van de gebruikte brandpuntafstand van je objectief en de afstand tot het onderwerp.
Een kleiner diafragma maakt het wel allemaal een stuk eenvoudiger, maar de foto's worden er naar mijn menig niet mooier op.
Het blijft voor mij een uitdaging om met een zo groot mogelijk diafragma te werken.
Het blijft een keuze die je zelf maakt en wat je zelf ambieert, het blijft een persoonlijke smaak kwestie.
Maar als je de lat hoger gaat leggen ga je wel direct bewuster fotograferen, je zult zien dat de foto's die er dan uitkomen wel de foto's zijn die je op je netvlies hebt.
Ik fotografeer vaak met 35mm en ook heel vaak met 85 of 90.
Ook hier is de keus aan jezelf, wat wil je laten zien, wat zie je zelf? ik vind het dan ook altijd moeilijk om foto's van anderen te bekritiseren of te beoordelen en onder een noemer te scharen, zoveel fotografen maar nog meer visies en ideeen!
Gr. John.
- wim hoppenbrouwers
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Straatfotografie van de kerstmarkt te Dordrecht in anaglyphen stereo.

Ik maak geen compo's, maar registreer slechts in 3D.
anaglyphen rood/cyan brilletje gebruiken voor de diepte!
https://flic.kr/g/BbRE2
anaglyphen rood/cyan brilletje gebruiken voor de diepte!
https://flic.kr/g/BbRE2
-
- Forumlid
Tja. Je verwacht tenminste iets van een straat te zien, lijkt mij.Flandria schreef:Sorry, vind dit alles behalve "straatfotografie".
Laatst gewijzigd door Marten op ma dec 16 2013 3:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.