Maak je hem toch klikbaar!mikemix schreef: Zw/w zo uit de camera, jammer dat je hier niet groter kan tonen.
Hier een opname die ik met mijn D200 al zo vaak heb geprobeerd, lukte nooit. Met dit eigenwijze ding al een heel stuk beter.

Maak je hem toch klikbaar!mikemix schreef: Zw/w zo uit de camera, jammer dat je hier niet groter kan tonen.
Ik ga terug en hopelijk met hetzelfde licht met beide camera's een nieuwe opname maken.KvP schreef:Waarom lukt deze niet met de D200 Ewald, moet toch zéker kunnen lijkt me
Hoi Eeuw, lekkere puinhoop
Mooi zeg! Dat dit allemaal van zo'n ieniemieniesensor af kan komenmikemix schreef:Wauw, wat is dit gaaf, ook RAW naar 16 bit TIF geconverteerd en als JPEG omgezet in PS3.
Dit is de standaard preset "sepia" in Capture One. Wat een gave shit is dit zeg, helemaal top.
Als het werkt is het zeker de moeite waard, heb je het programma?Eeuw schreef:Ik ben er uit.
Nu kan ik mijn LX3 plaatjes verwerken in CaptureOne. Programma denkt nu dat ik ook een D-Lux4 heb, gefopt!
Hier staat wat je moet doen.
Ja, een demo.mikemix schreef:Als het werkt is het zeker de moeite waard, heb je het programma?Eeuw schreef:Ik ben er uit.
Nu kan ik mijn LX3 plaatjes verwerken in CaptureOne. Programma denkt nu dat ik ook een D-Lux4 heb, gefopt!
Valt mij inderdaad ook een beetje tegen zoals ie is overgekomen. Hier voor mijn scherm thuis maakt ie meer indruk.Skippy schreef:
Hoi Eeuw, lekkere puinhoopDeze vind ik wel teveel contrast hebben. Dit soort onderwerpen zie ik liever met minder contrast en daardoor meer detail. Zoiets als hieronder (foto Ricoh GRD2).
Ik vind het de beste RAW converter waar ik ooit mee gewerkt heb.Eeuw schreef:Ja, een demo.mikemix schreef:Als het werkt is het zeker de moeite waard, heb je het programma?Eeuw schreef:Ik ben er uit.
Ik ben nog niet uit de voordelen tov Silkypix.
Je kunt in ieder geval wel albums aanmaken zag ik.
Wat vind jij dat een verbetering behalve het feit dat het van een gerenommeerde hardwareboer komt?
Silkypix corrigeert automatisch ca en vertekening. CaptureOne niet zover ik weet.
Voor mij 99 €, voor jou is er een versie van 399 €mikemix schreef: Wat kost dat programma los eigenlijk? Kan dat tasje en de software weer in mindering worden gebracht op de aanschafprijs
Met als bonus dat je Nikon NEF's ook met dit geweldig stukje software geconverteerd kunnen worden.
Leuke is dat je ook camerapreset's kan gebruiken van alle merken.
Da's dus de Capture One Pro versie waar ik op doel, er is ook een 99 € versie. Lijkt me verder dezelfde engine.rocksoff schreef:Capture One is niet zo duur. Ik meen iets van 400 euro
Je wilt toch niet met een niet Pro versie werken...Eeuw schreef:Da's dus de Capture One Pro versie waar ik op doel, er is ook een 99 € versie. Lijkt me verder dezelfde engine.rocksoff schreef:Capture One is niet zo duur. Ik meen iets van 400 euro
Ik zie net dat ik een PRO demo heb....rocksoff schreef:Je wilt toch niet met een niet Pro versie werken...Eeuw schreef:Da's dus de Capture One Pro versie waar ik op doel, er is ook een 99 € versie. Lijkt me verder dezelfde engine.rocksoff schreef:Capture One is niet zo duur. Ik meen iets van 400 euro