Workshop Portretfotografie 22 juni 2008 Utrecht

Sectie om draadjes in te plaatsen voor foto's die gemaakt zijn tijdens NCN uitjes, forum-wandelingen, etc.
de_Jezus
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door de_Jezus » wo jun 25 2008 10:25 pm

Nog een kleine bijdrage van mijn kant.

1.Afbeelding

2.Afbeelding

3.Afbeelding

4.Afbeelding
"You miss 100% of the shots you don't take." By Wayne Gretzky

mboots

Bericht door mboots » wo jun 25 2008 11:24 pm

Op de meeting zelf heb ik amper foto's gemaakt, veel te veel gepraat wat eigenlijk veel gezelliger was. Op de terugweg naar huis, toch even met Annemiek wat plaatjes gemaakt. Natuurlijk is het een stuk makkelijker als je rustig met zijn 2-en kan shooten:
1:
Afbeelding
2:
Afbeelding
3:
Afbeelding
4:
Afbeelding
5:
Afbeelding
6: En nog 1 van de workshop
Afbeelding

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo jun 25 2008 11:51 pm

Tja mboots, het is natuurlijk een beetje valsspelen... :D

Vraagje over die cirkels in de eerste foto? Die heb je er achteraf kunstmatig ingebracht neem ik aan?
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

mboots

Bericht door mboots » do jun 26 2008 12:14 am

ja puur fotoshop.

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » do jun 26 2008 12:16 am

Gelukkig. Ik was even bang dat ik iets niet wist op dit gebied... 8)
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » do jun 26 2008 12:20 am

vind ze allemaal tegen het overbelichte aan.

Arend

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » do jun 26 2008 2:23 am

Ik ben een laatste keer door mijn foto's heengegaan. Foto's zoals MikeMix ze graag zou hebben gezien heb ik er niet tussen zitten. Werk aan de winkel derhalve. Gaan we aan werken. Mijn nichtjes staan al een tijdje te popelen om een fotoshoot te doen, dus deze nieuwe inzichten kan ik binnenkort in de praktijk proberen te brengen.

Mijn laatste plaatjes dus. Ik heb een foto van beide "buurmeisjes" apart gekozen en eentje van hun "samen". Natuurlijk moet Annemiek er ook nog een paar maal aan geloven. Ik heb dan ook verreweg de meeste van haar gemaakt... :oops:

9. Een close-up van Annemiek. Ik was tenslotte Hans' lens aan het testen. Deze is buiten gemaakt. Het geheel oogt toch wel een stuk natuurlijker dan dat geflits, maar dat is natuurlijk deels een kwestie van instellen...
Afbeelding

10. Tenslotte nog even een "stoere" van Annemiek.
Afbeelding

11. De buurmeisjes van Hans: Marijn & Nienke
Afbeelding

12. Deze knuppel is natuurlijk vergeten wie wie is... excuus daarvoor!
Afbeelding

13. Het andere buurmeisje, waarvan ik de naam dus ook niet met zekerheid weet... :oops:
Afbeelding

Nog even een vraagje. Ik heb de nabewerking van alle foto's van deze workshop met Nikon Capture NX gedaan. Hoe krijgen jullie die vouwen uit het kleed achter de modellen? Ik heb bij een aantal een aantal stuurpunten gezet die ik een flink opgekrikte helderheid gegeven heb. Dat werkt wel aardig (hoewel foto 12 wel wat vreemde effecten geeft bij de overgang haar-achtergrond), maar ik wil eigenlijk helemaal niet altijd zo'n helder witte achtergrond! Ik kan het natuurlijk in een ander programma gaan doen, maar dat is niet echt de bedoeling. Biedt Capture NX2 hier meer mogelijkheden?
Laatst gewijzigd door Patrick op do jun 26 2008 2:34 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » do jun 26 2008 2:25 am

Waar blijft de rest van de foto's trouwens? Ik meen dat er toch ruim 20 man waren tijdens deze workshop... :roll:

Vledder

Bericht door Vledder » do jun 26 2008 8:19 am

mboots schreef:Op de meeting zelf heb ik amper foto's gemaakt, veel te veel gepraat wat eigenlijk veel gezelliger was. Op de terugweg naar huis, toch even met Annemiek wat plaatjes gemaakt. Natuurlijk is het een stuk makkelijker als je rustig met zijn 2-en kan shooten:
1:
Afbeelding
2:
Afbeelding
3:
Afbeelding
4:
Afbeelding
5:
Afbeelding
Afbeelding
De betere foto's qua beeld die ik in dit topic zie. De belichting zou ik nog even verbeteren, dat doet afbreuk. Het model is op deze foto's meer "betrokken" lijkt het, mogelijk komt het omdat je alleen met haar bent zonder 20 man/vrouw er omheen.

19doerak59

Bericht door 19doerak59 » do jun 26 2008 8:52 am

opvallend vind ik dat kleur, scherpte (buiten compositie natuurlijk) heel verschillend is van de deelnemers. Zelf zou ik daarom best wel een oordeel over mijn eigen geplaatste foto's willen, omdat ik contrast/kleur ed heb moeten aanpassen, zelf heb ik ook gaussiaans vervagen gebruikt om juiste scherpte en oneffenheden te verdoezelen.

hans1956
Regiocoördinator
Regiocoördinator

Bericht door hans1956 » do jun 26 2008 1:02 pm

Vledder schreef:
mboots schreef:Op de meeting zelf heb ik amper foto's gemaakt, veel te veel gepraat wat eigenlijk veel gezelliger was. Op de terugweg naar huis, toch even met Annemiek wat plaatjes gemaakt. Natuurlijk is het een stuk makkelijker als je rustig met zijn 2-en kan shooten:
1:
Afbeelding
2:
Afbeelding
3:
Afbeelding
4:
Afbeelding
5:
Afbeelding
Afbeelding
De betere foto's qua beeld die ik in dit topic zie. De belichting zou ik nog even verbeteren, dat doet afbreuk. Het model is op deze foto's meer "betrokken" lijkt het, mogelijk komt het omdat je alleen met haar bent zonder 20 man/vrouw er omheen.
Zij werken regelmatig samen!!!!

Gr. Hans
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » do jun 26 2008 1:09 pm

19doerak59 schreef:opvallend vind ik dat kleur, scherpte (buiten compositie natuurlijk) heel verschillend is van de deelnemers. Zelf zou ik daarom best wel een oordeel over mijn eigen geplaatste foto's willen, omdat ik contrast/kleur ed heb moeten aanpassen, zelf heb ik ook gaussiaans vervagen gebruikt om juiste scherpte en oneffenheden te verdoezelen.
Tja, ik heb er deze keer voor gekozen om ze lekker scherp te houden, en ze zijn wellicht wat "hard" in de afwerking in sommige gevallen. Maar ik kan er altijd nog wat softere versies van maken.

Maar het "probleem" herken ik wel; je hebt zoveel mogelijkheden, dat ik vaak niet precies weet wat nou het mooiste is of gevonden wordt. Ik heb echter geen zin om een paar uur met een foto van een voor mij onbekend persoon bezig te zijn en dan 5 of 6 verschillende versie te hebben die allemaal wel wat hebben. Eigenlijk ben ik gewoon niet zo'n photoshopper. Ik fotografeer liever.

Wat natuurlijk wel altijd belangrijk is: goed basismateriaal. Daar concentreer ik me op. Als mijn kunde op nabewerkingsgebied groeit, heb ik altijd nog de kans er iets speciaals van te maken.

Theo van der Heijden
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Theo van der Heijden » do jun 26 2008 6:43 pm

Hierbij mijn bijdrage

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en een model moet ook wel eens lachen om al die camera's
Afbeelding

Mijn conclusie.
Een meer dan buitengewone dag, veel geleerd en veel plezier gehad.
Meer dan reden genoeg om deze "cursus" standaard op te nemen in een jaarprogramma.
Theo van der Heijden
Lid NCN
[flickr=http://www.flickr.com/photos/theo_vanderheijden/]

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door EelcoD7100 » do jun 26 2008 7:59 pm

:lol: :lol: :lol: Theo, geweldig die laatste plaat.
Een fotomodel totaal uit haar rol, helemaal geweldig...

Leuke serie heb je gemaakt..

Groetjes Eelco & Monique :D
http://500px.com/EelcoVandeKamp

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » ma sep 08 2008 10:10 am

Samen met Marijn en Nienke zijn we enkele foto's voor een afdruk aan het uitzoeken. Het kan dus zijn dat we enkele fotografen vragen om een opname wat groter op te sturen, zodat we een leuke afdruk kunnen maken.

Plaats reactie

Terug naar “Foto's NCN- en forumuitjes”