bedankt voor uwe reacties mensen....ook het enige sarcasme van mr. J...iedereen 'denk ik' is zo begonnen...zoeken op internet of lezen, winkels af en aan lopen, de beste prijzen zoeken..andere mensen helemaal gek maken..dus ik maak me niet zo zorgen om sarcastische uitspraken. eerst eens bij uzelf kijken denk ik dan maar!!
maar goe....ja dit setje heb ik bekeken en in de hand gehad...alleen niet de macro flitsers. gelezen en vernomen heb ik dat als je met macro gaat flitsen, het beste is van de 'zijkanten' te flitsen ipv een flitser bovenop ivm schaduwen?? tis een investering en heb mr. Thomas wederom eens lastiggevallen ermee. hij vertelde me dat het een zeer mooie set is waar ik lang mee vooruit kan. de 'basic' kitlens tot 105mm kan ik meer mee dan de tot 55mm bijvoorbeeld. de macro had hijzelf al tijd terug aanbevolen. boven de sigma of tokina bv..
hij zei dat je spelenderwijs met macro fotografie veel leert.. en omdat de insecten en beesies goed te belichten is het 'beter' om zo'n macro flitser te kopen dat van de zijkanten flitst dan een ringflitser op de lens of een reguliere flitser. en met zo'n flitser kan ik ook weer mee bouwen en uitbreiden. inderdaad, zat te denken om sowieso een sb800 te kopen erbij. bij de 'winkel' in beuningen hebben ze zeer scherpe prijzen en ga komende tijd de speciaalzaken rondom nijmegen contacteren met 'wat hun beste prijs is voor deze set'. afdingen en dan kopen.
inderdaad, omdat ik van plan ben om echt weer te gaan reizen , (woestijn/ jungle) heb ik gekozen voor ene rugzak als dezen. is 'waterdicht'/ stofdicht en ruim zat om een camera en grote en kleinere lenzen incl accesoires mee te nemen.
ene deze macro flitser of die zij verkopen in Beuningen, die ken men zowel horizontaal als verticaal richten en korter en langer maken. dus meer afstand van het 'onderwerp' als dichtop.
ja zal geheugenkaarten van 4-8gb max halen en 2 ofzo. wel de extreme III die 30mb verwerkingssnelheid hebben..(en zeer goed of als beste uit de testen komen voor de d90).
het komt steeds dichterbij...voel me goed bij deze set.
nu nog kijken waar ik waardevolle workshops en/of cursussen kan gaan volgen. dan leer ik echt met de camera omgaan. kost een hoop maar heb elke dag plezier aan. wie heeft nog goede tips qua leesmateriaal over technieken en info hoe met de d90 om te gaan endergelijke? heb veel boeken gezien maar wil geen 50 euro voor een boek ofzo uitgeven als het niet echt waardevol is.
wachten op antwoord van de speciaalzaken en afdingen. binnenkort krijg ik een leuk bedrag binnen en dan heb ik een dikke 3-4 mille als budget.
hoop is er altijd! alle info neem ik mee in mijn eindbeslissing..ook de negatievere en sarcastische hahah lol no worry.....