weet het niet meer!! wordt gek van mezelf...

Discussies over macro/micro objectieven
jeroen67

Re: weet het niet meer!! wordt gek van mezelf...

Bericht door jeroen67 » wo mar 03 2010 9:40 pm

ik denk dat wat je nu gaat kopen.... :roll:
dat je er over een jaar geheel op uit gekeken bent.
let wel!!! dit is een beginner setje. :frown:

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo mar 03 2010 9:47 pm

jeroen67 schreef:ik denk dat wat je nu gaat kopen.... :roll:
dat je er over een jaar geheel op uit gekeken bent.
let wel!!! dit is een beginner setje. :frown:
Wat is je punt Jeroen? Ik ben er niet zeker van wat je nou precies bedoelt...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

willemr
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door willemr » wo mar 03 2010 9:55 pm

Ik gok enige vorm van sarcasme :)

En dan nog, als je uitgekekn raakt, kan je de boel op marktplaats gooien en upgraden.
Thuis te vinden en op SmugMug
Nikon: D300, 17-55mm f2.8G, 70-200mm f2.8G AF-S VR, TC1.7, SB-600
Sigma: 105mm f2.8 EX

jeroen67

Bericht door jeroen67 » wo mar 03 2010 10:05 pm

willemr schreef:Ik gok enige vorm van sarcasme
:)

goed gegokt willemr

ik gok nu: hij gaat nooit iets kopen. :|

whoami
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door whoami » wo mar 03 2010 10:57 pm

jeroen67 schreef:
willemr schreef:Ik gok enige vorm van sarcasme
:)

goed gegokt willemr

ik gok nu: hij gaat nooit iets kopen. :|
Dan heb je een stuk overgeslagen denk ik. In het begin wist hij absoluut niet wat hij nodig had. Hij maakte zichzelf gek en anderen zowat ook maar Inmiddels is hij zover dat hij weet welke spullen hij wil, de prijzen ook heeft uitgezocht en een zaak waar hij het gaat kopen ook. Dus er worden vorderingen gemaakt.
Als hij op deze tempo doorgaat dan ga ik er vanuit dat hij in maart/april nog in iedergeval een camera en lens heeft gekocht.

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » wo mar 03 2010 11:05 pm

van mij mag het gisteren wezen. :huh:
hoe meer adviezen, hoe goed bedoeld dan ook, hoe groter het oerwoud wordt heb ik het idee.

Arend....die zich af vraagt of je wel wist !

Jasiu
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jasiu » wo mar 03 2010 11:21 pm

Ik gebruik op dit moment de volgende combi:

Nikon D90
Sb-600 + 2 setjes eneloop batterijen
Nikkor 70-300 mm VR
Nikkor 18-105 mm VR
Div. Sd- kaartjes (beter een paar van, bv 2 en 4 Gig dan EEN grote, raak je die kwijt heb je niks meer !!)

Alles aangekocht bij Kamera Expres in Capelle a/d Ijssel

de tas heb ik bij Konijnenberg in Belgie gekocht

Verpakt in een Kata Fotoapparatuur tas
D3N1-30 Slingshot rugtas..

en met deze combi kan ik jaren vooruit, en ben ontzettend content ..

doe je voordeel hiermee..

gr. J@siu !!

JeanOfArse

Bericht door JeanOfArse » do mar 04 2010 12:27 am

bedankt voor uwe reacties mensen....ook het enige sarcasme van mr. J...iedereen 'denk ik' is zo begonnen...zoeken op internet of lezen, winkels af en aan lopen, de beste prijzen zoeken..andere mensen helemaal gek maken..dus ik maak me niet zo zorgen om sarcastische uitspraken. eerst eens bij uzelf kijken denk ik dan maar!!

maar goe....ja dit setje heb ik bekeken en in de hand gehad...alleen niet de macro flitsers. gelezen en vernomen heb ik dat als je met macro gaat flitsen, het beste is van de 'zijkanten' te flitsen ipv een flitser bovenop ivm schaduwen?? tis een investering en heb mr. Thomas wederom eens lastiggevallen ermee. hij vertelde me dat het een zeer mooie set is waar ik lang mee vooruit kan. de 'basic' kitlens tot 105mm kan ik meer mee dan de tot 55mm bijvoorbeeld. de macro had hijzelf al tijd terug aanbevolen. boven de sigma of tokina bv..

hij zei dat je spelenderwijs met macro fotografie veel leert.. en omdat de insecten en beesies goed te belichten is het 'beter' om zo'n macro flitser te kopen dat van de zijkanten flitst dan een ringflitser op de lens of een reguliere flitser. en met zo'n flitser kan ik ook weer mee bouwen en uitbreiden. inderdaad, zat te denken om sowieso een sb800 te kopen erbij. bij de 'winkel' in beuningen hebben ze zeer scherpe prijzen en ga komende tijd de speciaalzaken rondom nijmegen contacteren met 'wat hun beste prijs is voor deze set'. afdingen en dan kopen.

inderdaad, omdat ik van plan ben om echt weer te gaan reizen , (woestijn/ jungle) heb ik gekozen voor ene rugzak als dezen. is 'waterdicht'/ stofdicht en ruim zat om een camera en grote en kleinere lenzen incl accesoires mee te nemen.

ene deze macro flitser of die zij verkopen in Beuningen, die ken men zowel horizontaal als verticaal richten en korter en langer maken. dus meer afstand van het 'onderwerp' als dichtop.

ja zal geheugenkaarten van 4-8gb max halen en 2 ofzo. wel de extreme III die 30mb verwerkingssnelheid hebben..(en zeer goed of als beste uit de testen komen voor de d90).
het komt steeds dichterbij...voel me goed bij deze set.

nu nog kijken waar ik waardevolle workshops en/of cursussen kan gaan volgen. dan leer ik echt met de camera omgaan. kost een hoop maar heb elke dag plezier aan. wie heeft nog goede tips qua leesmateriaal over technieken en info hoe met de d90 om te gaan endergelijke? heb veel boeken gezien maar wil geen 50 euro voor een boek ofzo uitgeven als het niet echt waardevol is.

wachten op antwoord van de speciaalzaken en afdingen. binnenkort krijg ik een leuk bedrag binnen en dan heb ik een dikke 3-4 mille als budget.
hoop is er altijd! alle info neem ik mee in mijn eindbeslissing..ook de negatievere en sarcastische hahah lol no worry..... :lol: :) :mryellow:

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » do mar 04 2010 4:27 pm

Van macrofotografie naar razendsnelle geheugenkaartjes, van macroflitser naar SB-800...

willemr
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door willemr » do mar 04 2010 4:54 pm

Tom schreef:Van macrofotografie naar razendsnelle geheugenkaartjes, van macroflitser naar SB-800...
niet 'van, naar', maar 'en en' :D
Thuis te vinden en op SmugMug
Nikon: D300, 17-55mm f2.8G, 70-200mm f2.8G AF-S VR, TC1.7, SB-600
Sigma: 105mm f2.8 EX

Jasiu
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jasiu » do mar 04 2010 5:06 pm

@ JeanOfArse...

Misschien lid worden van een fotoclub , een optie ??

Ik weet niet waar je vandaan komt , maar kijk eens bij je in de buurt,
of er een fotoclub, vereninging o.i.d. is ..
meestal als je lid bent , geeft de club soms gratis workshops e.d.

tenminste bij ons wel haha...

www.arfoc.be

gr. J@siu !!!

JeanOfArse

Bericht door JeanOfArse » vr mar 05 2010 12:50 pm

ja idd goede raad...aanmelden fotoclub. zal eens rond gaan kijken als ik er een heb gekocht.

hhmm zal eens kijken wat het is als ik lid wordt van het forum hier...wat het voordeel is.

jeroen67

Bericht door jeroen67 » vr mar 05 2010 3:10 pm

beste Jean
even geen sarcasme maar even serieus.
ik heb jou verhaal gevolgd en gekeken wat je wilt.
zet je verstand even op nul, schrijf op waar mee je wilt beginnen.
is dat macro, sport, onderwater, reizen, landschap, natuur, portret en veel meer.
het eerste en wat je blijft vol houden is volgens mij "macro"fotografie.
ga je daar dan ook op richten en koop hier de spullen voor.
de rest laat je even achterwege, koop hier voor een alround lens, b.v 18/250.
elke vorm van fotografie eist zijn eigen techniek.
je stelt hoge eisen aan de spullen die je wilt kopen ( begrijpelijk) maar kan jij die hoge eisen waar maken?
heel begrijpelijk vind ik ook dat je door de bomen het bos niet meer ziet.
mijn wel gemeende advies naar jou is:
kijk naar een foto-club bij jou in de buurt.
vaak is daar wel een werk-groep die zich bezig houdt met macro fotografie.
door doen en leren van anderen kom je steeds verder.
en later kan je uit gaan breiden.

J.

JeanOfArse

Bericht door JeanOfArse » vr mar 05 2010 3:32 pm

thanx mr. J. ..inderdaad ik wil veel en wil ook gelijk hoge eisen stellen aan het materiaal. want als ik bv met een D40 zou beginnen weet ik zeker dat ik binnen een jaar erop uitgekeken ben. en het gaat gewoon om veel geld voor mijn althans.

punt is dat ik deze zomer op vakantie wil gaan naar brazilie en africa. (heb vrienden daar wonen). en dan wil ik ook mooie foto's gaan schieten. inderdaad, macro lijkt me echt super mooi..en wil dan ook gericht materiaal kopen ervoor. buiten dat wil ik gewoon een kitlens die 'ietsje meer' kan en een goede telelens voor foto's verder af.

heb rondgekeken en geinformeerd en weet zo ongeveer de producten die ik wil gaan aanschaffen. omdat ik dus de tropen inga en de jungle, extreem droogte savannes , daar moet mijn nieuwe camera wel tegen bestand gaan zijn. laatste wat ik wil is dat mijn materiaal kaduk gaat tijdens de vakantie. weet u misschien iets over het verzekeren van dergelijk duur fotomateriaal?

ja ben al aan rondkijken naar fotoclubs in de buurt...maar geen een doet eigenlijk macro. ik ga sowieso workshops/ cursussen volgen zodat ik het echte werk ga leren. en dan maar gewoon testen, proberen en doen. en hopelijk kan ik jullie forumlezers tegen die tijd wat mooie foto's laten zien die ik gemaakt heb. en ja, idd ik zal mezelf gaan aanmelden als volwaardig lid. ondersteun ik jullie ook nog mee hahhah.lol :)

jeroen67

Bericht door jeroen67 » vr mar 05 2010 4:00 pm

omdat ik dus de tropen inga en de jungle, extreem droogte savannes , daar moet mijn nieuwe camera wel tegen bestand gaan zijn. laatste wat ik wil is dat mijn materiaal kaduk gaat tijdens de vakantie

je camera kan jezelf heel goed beschermen.
bij vochtig weer ( regen) gebruik ik altijd een diepvries zak met opening voor de lens.
een lens verwisselen in de woestijn lijkt mij geen optie, veel stof en zand.
ik zou zeggen koop hier een lens voor die algemene foto's kan maken.
is ook makkelijker kun je gelijk foto's maken en hoef je niet steeds te wisselen.( elke wissel is stof en vuil in je body)
in jou geval zou ik de D90 kopen met een leuke alround lens voor de reis foto's.
en een goede macro-lens voor jou hobby.
nogmaals maak je wereld niet te groot, je wordt er echt gek van.
opbouwen en dromen is ook leuk.

verzekeren is altijd moeilijk, ik zelf heb een out-door verzekering die ook foto spullen verzekerd, maar ik vraag me af...als...tja. (hoop het niet).

Plaats reactie

Terug naar “Macro/micro objectieven”