D7000 slecht product? Graag reactie D7000 bezitters
Re: D7000 slecht product? Graag reactie D7000 bezitters
volgens mij ook, dus hebben wij anders zitten lezen dan..?
heb een d7000 sinds 2 weken en vind het een werled camera.... ter vergelijking : heb ook een D300
heb een d7000 sinds 2 weken en vind het een werled camera.... ter vergelijking : heb ook een D300
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Persoonlijk denk ik dat de D300(s) bezitters makkelijker een D7000 onder de knie hebben dan vanaf een D90.
Het AF systeem is vergelijkbaar, volgens ingewijden wat intelligenter.
Zo intelligent dat de intelligente stand vaak onscherpe foto's aflevert.
Maar de instellingen zijn legio met het AF systeem
Het AF systeem is vergelijkbaar, volgens ingewijden wat intelligenter.
Zo intelligent dat de intelligente stand vaak onscherpe foto's aflevert.
Maar de instellingen zijn legio met het AF systeem
- Caspar
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
In AF-A wil de D7000 idd vrij snel wisselen/kiezen. Ik gebruik zelf het liefste AF-S.
Dat het lijkt alsof de D7000 niet goed scherp stelt had ik ook. Maar, na een tijdje kreeg ik toch in de gaten dat het met de D7000 gewoon wat beter opletten is. Je zit sneller net naast je focuspunt dan je denkt.
Ik heb het idee dat dit komt omdat de scherpstelpunten kleiner zijn. Dus gewoon goed mikken....
Verder vind ik het echt een bere goede camera.
Dat het lijkt alsof de D7000 niet goed scherp stelt had ik ook. Maar, na een tijdje kreeg ik toch in de gaten dat het met de D7000 gewoon wat beter opletten is. Je zit sneller net naast je focuspunt dan je denkt.
Ik heb het idee dat dit komt omdat de scherpstelpunten kleiner zijn. Dus gewoon goed mikken....

Verder vind ik het echt een bere goede camera.
Een hele hoop spullen die ik moet sjouwen...... Daarom hebben we nu een trolley!!
Caspar Wingelaar Fotografie
Caspar Wingelaar Fotografie
-
- Forumlid
Ja ik snap ook niet zo goed dat Ken Rockwell de auto stand prefereert.
Ik gebruik ook meestal 1 focuspunt. Behalve bij sport dan kies ik naar gelang ik nodig heb. 9, 21 of 39.
De doorloop heb ik nog nooit gebruikt, zie ook niet direct de toepassing
En dan moet ik zeggen dat het donders goed werkt.
Ik gebruik ook meestal 1 focuspunt. Behalve bij sport dan kies ik naar gelang ik nodig heb. 9, 21 of 39.
De doorloop heb ik nog nooit gebruikt, zie ook niet direct de toepassing
En dan moet ik zeggen dat het donders goed werkt.
- MauritsD
- Clublid
Ik gebruik steeds vaker AF-C 3d ipv AF-S met 1 focuspunt om eerst met centrale punt scherp te stellen en dan te kaderen. Zo schuift het scherpstelpunt automatisch mee en heeft de juiste invloed op de belichtingsautomaat.
De AF-C 3D mode werkt ook erg goed met flink bewegende onderwerpen mits ze een duidelijk afwijkende kleur hebben (shirt of zo). Ander inderdaad 9 of 21 punts.
De AF-C Auto werkt bijvoorbeeld goed met 1 onderwerp tegen rustige achtergrond; bijvoorbeeld een vogel tegen de blauwe lucht
Ik ben steeds enthousiaster over de D7000 naarmate ik m beter leer kennen/inschatten!
De AF-C 3D mode werkt ook erg goed met flink bewegende onderwerpen mits ze een duidelijk afwijkende kleur hebben (shirt of zo). Ander inderdaad 9 of 21 punts.
De AF-C Auto werkt bijvoorbeeld goed met 1 onderwerp tegen rustige achtergrond; bijvoorbeeld een vogel tegen de blauwe lucht
Ik ben steeds enthousiaster over de D7000 naarmate ik m beter leer kennen/inschatten!
"Er zij licht; en er was licht." (Genesis 1:3)
Nikon heeft daar mooi op ingespeeld !
Nikon heeft daar mooi op ingespeeld !
-
- Forumlid
Komt het toch nog goed met de D7000.
Er is heel wat geschreven over dit modelletje.
De 3d werkt ook uitstekend.
Er is heel wat geschreven over dit modelletje.
De 3d werkt ook uitstekend.
Ik zeg maar zo ,, de fotograaf maakt de foto!!!!!!!
Nogmaals, ik ben zeer blij met mijn D7000. PUNT
Groetjes, Marina.
O, ja.....en Simon
Helaas krijg je de 16/85 niet meer los....
Er zit een alarmpje op :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

O, ja.....en Simon

Er zit een alarmpje op :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
-
- Forumlid
Gaat dat wel goed bij jullie daar.
Er mag van lens gewisseld worden hoor.
En ja de fotograaf maakt de foto, maar de camera helpt daar wel aan mee, de een kan niet zonder de ander.
Een fotograaf zonder toestel is het ook niet helemaal
Er mag van lens gewisseld worden hoor.
En ja de fotograaf maakt de foto, maar de camera helpt daar wel aan mee, de een kan niet zonder de ander.
Een fotograaf zonder toestel is het ook niet helemaal
Volgens mij heeft ze hem vast gelijmd .... wel zonde van de mooie camera... had ze net zo goed een compact kunnen kopen 
Verder gaat het wel goed hoor tussen ons...

Verder gaat het wel goed hoor tussen ons...

Die 'honger naar duur glas' zou best eens kunnen kloppen. Het valt me op dat dat veelgenoemde overbelichtingsprobleem alleen optreedt bij goedkopere lenzen, in mijn geval de 18-200 VR2. Alle foto's die ik maak met de 80-200 f2.8 zijn perfect qua belichting, ook in de volle zon.henkk schreef:Iemand (Patrick?) formuleerde laatst heel mooi "een D7000 heeft honger naar duur glas" of woorden van gelijke strekking.
Een lens is nooit helemaal scherp. Een D7000 heeft zoveel pixels dat veel lenzen door de mand vallen. Neemt de scherpte van je foto's toe bij grotere f-getallen (op statief, veel licht, VR uit etc.)? Is het hele beeld 'onscherp' en niet alleen maar sommige delen (die uit focus liggen)? Dan ligt de onscherpte aan de lens.
- jan
- Bestuurslid
- Contacteer:
Heb sinds enkele dagen de D7000 in bezit en daarbij mijn oude lens ingeruild tegen kwalitatief betere lenzen. De winkel gaf aan het gebruik van redelijke high end objectieven wel gewenst is.
Ik heb tot op heden nog geen enkel probleem gehad met de auto-focus. Daarbij opgemerkt dat ik eigenlijk hoofdzakelijk met 1 scherpstelpunt werk.
Voor de rest een prachtige camera.
Ik heb op dit forum ook de problemen gelezen met de D7000 en hierop mijn afweging gemaakt. Maar het leek mij onwaarschijnlijk, omdat deze camera al enige tijd op de markt is, dat dit probleem nu nog niet zou zijn verholpen door Nikon. Voorzover er een probleem is geweest. Kortom vanaf de eerste foto zeer tevreden over de resulaten.
De geschreven stelling "D7000 slecht product" deel ik absoluut niet.
Ik heb tot op heden nog geen enkel probleem gehad met de auto-focus. Daarbij opgemerkt dat ik eigenlijk hoofdzakelijk met 1 scherpstelpunt werk.
Voor de rest een prachtige camera.
Ik heb op dit forum ook de problemen gelezen met de D7000 en hierop mijn afweging gemaakt. Maar het leek mij onwaarschijnlijk, omdat deze camera al enige tijd op de markt is, dat dit probleem nu nog niet zou zijn verholpen door Nikon. Voorzover er een probleem is geweest. Kortom vanaf de eerste foto zeer tevreden over de resulaten.
De geschreven stelling "D7000 slecht product" deel ik absoluut niet.
Laatst gewijzigd door jan op ma jun 13 2011 9:31 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
Jan....mooie camera he? Ik ben er ook zeer tevreden mee en maak ook mooie plaatjes...
gr. Marina

D7000 slecht product? Graag reactie D7000 bezitters
Kun je de nikon 70-300mm ook op de D7000 gebruiken? Altijd veel plezier van gehad op mijn D40x!
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
foto123 schreef:Kun je de nikon 70-300mm ook op de D7000 gebruiken? Altijd veel plezier van gehad op mijn D40x!
voor de d7000 en de d90 maakt het niet uit of er een scherpstel motor in de lens zit.
beide toestellen hebben n.l. ook een scherpstelmotor in het toestel zelf.

maar als je een oude nikon 70-300 lens hebt, niet de af-s 70-300 vr. dan zal de kwaliteit bij de d700 zeker door de mand vallen.

zal bij de d90 wat minder spelen,
kijk b.v. maar eens in de nikon catalogus van hans braakhuis.
als je de oude lens hebt en niet wil vervangen kun je m.i. beter de d90 nemen.
nog beter is het om de af-s 70-300 vr er bij te kopen, is een heel goede en gewaardeerd objectief.
als je deze lens al hebt heb je m.i. keuzevrijheid, wellicht wens je nog andere objectieven.

gr bert harry