D90 en fotografie in het donker

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
JanR
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: D90 en fotografie in het donker

Bericht door JanR » zo jul 31 2011 7:02 pm

Touche.

Maar soms duikt er hier op het forum nog wel eens eentje op.
Markplaats zou ik geen fotoapparatuur kopen, daar zit teveel kaf tussen het koren.
Maar kijk anders eens op http://www.fotoapparatuur.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.
Daar staan vaak leuke dingen op.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo jul 31 2011 7:07 pm

Ik heb bijna alles tweedehands gekocht. Nog nooit een miskoop gedaan (afkloppen). Ik ga het altijd zelf ophalen. Dan kan je gelijk zien waar het spul vandaan komt. Dat zegt vaak al veel over hoe ze met hun spullen omgaan. Maar een risico is het natuurlijk wel.

Tegenwoordig koop ik mijn spullen vaak ook via de advertenties hier op ons forum. Vertrouwder kan het niet (ik heb het in ieder geval niet veiliger gezien elders op het internet). Mijn spullen zet ik hier ook altijd eerst te koop.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Lauwaap
Forumlid
Forumlid

Bericht door Lauwaap » zo jul 31 2011 7:12 pm

Maar als je misschien wat meer ervaren bent in de fotografie wereld weet je ook waar je op moet letten. Dat weet ik echter dus niet. Bedankt voor de link overigens!

JanR
Forumlid
Forumlid

Bericht door JanR » zo jul 31 2011 7:12 pm

Ja nou Velserbroek, als jouw hebbeding dan in Schin op Geul te koop is, ga je hem dan halen?
Het blijft dan een kwestie van vertrouwen.
Laatst een Tas gekocht en die had ik beter op kunnen halen dat dan weer wel.

JanR
Forumlid
Forumlid

Bericht door JanR » zo jul 31 2011 7:13 pm

Lauwaap schreef:Maar als je misschien wat meer ervaren bent in de fotografie wereld weet je ook waar je op moet letten. Dat weet ik echter dus niet. Bedankt voor de link overigens!
Je kunt indien mogelijk altijd iemand meenemen.

Lauwaap
Forumlid
Forumlid

Bericht door Lauwaap » zo jul 31 2011 7:23 pm

Helaas ken ik niemand die wat van camera's af weet ;) Ga jij anders mee?

JanR
Forumlid
Forumlid

Bericht door JanR » zo jul 31 2011 7:40 pm

Is goed hoor, :) kun je gelijk de 35mm uitproberen.
Weliswaar op een D7000 maar toch

jan
Bestuurslid
Bestuurslid
Contacteer:

Bericht door jan » zo jul 31 2011 7:49 pm

Is dit dan wat een gebruikte D90 bij Cameratools http://www.cameratools.nl/OCC0039-artik ... 0Body.html, € 479.
Heb je toch de zekerheid van een winkel achter de camera.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo jul 31 2011 7:52 pm

JanR schreef:Ja nou Velserbroek, als jouw hebbeding dan in Schin op Geul te koop is, ga je hem dan halen?
Ronduit: ja. Natuurlijk liever wat dichter bij, maar ik maak er in zo'n geval een uitje van. Hoe verder weg, hoe makkelijk het is om ergens een leuke fototrip van te maken. Als ik het echt iets is dat ik wil hebben doe ik dat soort ritjes dus.

Voorbeeld: ik heb mijn (voormalige) Tokina 90mm macro ooit uit Geleen gehaald. Op zich een leuk verhaal. Mijn vriend Tom gaat altijd wel mee op dit soort tripjes. Op de terugweg zijn we via Thorn gereden, het witte stadje. Heerlijk na afloop van het fotograferen een pannenkoek zitten eten in het centrum, zittend in de zon. Thuis gekomen gehoord dat het bijna de hele dag geregend had! :twisted:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Lauwaap
Forumlid
Forumlid

Bericht door Lauwaap » zo jul 31 2011 8:12 pm

Dat is aardig van je JanR ;) Als het zover is zul je het zeker horen! Hoogeveen is ook nog niet zo ver weg ;)

Het is jammer dat ik nergens in de buurt zoiets kan proberen. Ja het zou wel kunnen, maar dan word je direct afgerekend door zo'n vent dat ik een slechte keus maak waar ik dan weer geen behoefte aan heb. Die winkel dus nooit meer ;) Ben wel benieuwd naar de 35mm nadat ik nu de Tamron al gezien heb!

JanR
Forumlid
Forumlid

Bericht door JanR » zo jul 31 2011 8:15 pm

jan schreef:Is dit dan wat een gebruikte D90 bij Cameratools http://www.cameratools.nl/OCC0039-artik ... 0Body.html, € 479.
Heb je toch de zekerheid van een winkel achter de camera.

Nou ik denk dat je voor een goede D90, sowieso elke camera ongeveer 70 procent van de nieuwwaarde kunt vragen.
Hij is nu rond de 550 nieuw dus reken maar uit.

Trouwens 900 klickjes in 4 dagen is best veel, diegene heeft hem goed getest en naar eigen maatstaven afgekeurd denk ik dan maar.
Maar 70 euro van de nieuwprijs af is niet echt schokkend.
En die garantie is leuk, maar de meeste fotozaken sturen hem toch op.
Maar ik denk voor de twijfelaars je koopt een extra stuk zekerheid, en dat kost nu eenmaal geld

JanR
Forumlid
Forumlid

Bericht door JanR » zo jul 31 2011 8:19 pm

Lauwaap schreef:Dat is aardig van je JanR ;) Als het zover is zul je het zeker horen! Hoogeveen is ook nog niet zo ver weg ;)

Het is jammer dat ik nergens in de buurt zoiets kan proberen. Ja het zou wel kunnen, maar dan word je direct afgerekend door zo'n vent dat ik een slechte keus maak waar ik dan weer geen behoefte aan heb. Die winkel dus nooit meer ;) Ben wel benieuwd naar de 35mm nadat ik nu de Tamron al gezien heb!

Ja de Tamron is best een mooie lens. Maar het mooiste is toch als je daar even mee mag fotograferen, dan weet je pas wat het doet.
Zo ben ik ook aan mijn 17-55 gekomen.
En ja dat is dus gevaarlijk, er treedt na een tijdje foto's genomen te hebben dan een soort van verlatingsangst op en om dat nare gevoel te onderdrukken koop je het.

JanR
Forumlid
Forumlid

Bericht door JanR » zo jul 31 2011 8:21 pm

Patrick schreef:
JanR schreef:Ja nou Velserbroek, als jouw hebbeding dan in Schin op Geul te koop is, ga je hem dan halen?
Ronduit: ja. Natuurlijk liever wat dichter bij, maar ik maak er in zo'n geval een uitje van. Hoe verder weg, hoe makkelijk het is om ergens een leuke fototrip van te maken. Als ik het echt iets is dat ik wil hebben doe ik dat soort ritjes dus.

Voorbeeld: ik heb mijn (voormalige) Tokina 90mm macro ooit uit Geleen gehaald. Op zich een leuk verhaal. Mijn vriend Tom gaat altijd wel mee op dit soort tripjes. Op de terugweg zijn we via Thorn gereden, het witte stadje. Heerlijk na afloop van het fotograferen een pannenkoek zitten eten in het centrum, zittend in de zon. Thuis gekomen gehoord dat het bijna de hele dag geregend had! :twisted:

Ha ha ja dat is dan wel weer een leuk uitje.
Ik zoek ook nog een tweedehands lensje, laten we zeggen ergens in het midden van Zwitserland, heb ik weer een reden om de bergen in te gaan.
Nee zonder dollen, die dag eromheen dat is best een goed idee van je.

Lauwaap
Forumlid
Forumlid

Bericht door Lauwaap » zo jul 31 2011 8:29 pm

Het zou inderdaad mooier zijn om er even mee te kunnen fotograferen en dat heb ik helaas nog niet kunnen doen :(
Heb enkel alleen met een Canon camera gefotografeert met de standaard KITlens. Ik heb de d90 in handen gehad, en het menu en dergelijke doorgebladert, maar er nog niets mee kunnen doen. En dat knaagt wel haha. Verheug me er echt op!!

JanR
Forumlid
Forumlid

Bericht door JanR » zo jul 31 2011 8:30 pm

Ach je moet maar denken het is een gezond knagen :mrgreen:

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”