De twijfel slaat toe bij aanschaf D7000

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
jettiny
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: De twijfel slaat toe bij aanschaf D7000

Bericht door jettiny » ma nov 07 2011 10:59 pm

Nou dan zal ik ook mijn steentje bijdragen :D
De D7000 heb ik aangeschaft als hoofdcamera voor een bruiloft van een kennis van mij.
Mijn oude trouwe D80 mag nu als reservecamera dienst doen, leverd toch niets meer op tweedehands.

Geloof mij, ik heb hier voor de aanschaf de bevindingen van de D7000 nauwlettend in de gaten gehouden , en ook nog behoorlijk wat andere sites afgezocht naar reviews van de D7000.
Ik kan je zeggen dat ondanks dat er veel geklaagd wordt over deze camera, (en ik vertrouw hier iedereen op zijn/haar woord), de camera gewoon heb aangeschaft.
Laat ik je zeggen dat ik blij ben met alle info die er loskomt over de D7000.
De info gebruik ik om de D7000 grondig in de gaten te houden, en te testen op de opgesomde mankementen.
Niet goed, dan gaat ie binnen de garantietijd, en ruimschoots voor de bruiloft terug, en wordt het altijd opgelost, toch ?!
Ik heb op dit moment nog geen ellende ontdekt, maar ik ben ook nog niet helemaal klaar met testen.

Vrgr
Tiny

polleke666

Bericht door polleke666 » di nov 08 2011 2:24 am

jettiny schreef:Nou dan zal ik ook mijn steentje bijdragen :D
De D7000 heb ik aangeschaft als hoofdcamera voor een bruiloft van een kennis van mij.
Mijn oude trouwe D80 mag nu als reservecamera dienst doen, leverd toch niets meer op tweedehands.

Geloof mij, ik heb hier voor de aanschaf de bevindingen van de D7000 nauwlettend in de gaten gehouden , en ook nog behoorlijk wat andere sites afgezocht naar reviews van de D7000.
Ik kan je zeggen dat ondanks dat er veel geklaagd wordt over deze camera, (en ik vertrouw hier iedereen op zijn/haar woord), de camera gewoon heb aangeschaft.
Laat ik je zeggen dat ik blij ben met alle info die er loskomt over de D7000.
De info gebruik ik om de D7000 grondig in de gaten te houden, en te testen op de opgesomde mankementen.
Niet goed, dan gaat ie binnen de garantietijd, en ruimschoots voor de bruiloft terug, en wordt het altijd opgelost, toch ?!
Ik heb op dit moment nog geen ellende ontdekt, maar ik ben ook nog niet helemaal klaar met testen.

Vrgr
Tiny
Erg veel vertrouwen heeft u niet in de camera merk ik. :cry:

jettiny
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door jettiny » di nov 08 2011 7:37 am

Polleke666, ik heb net als de TS twijfels gehad daarom heb ik dit bericht geplaatst.
Het geeft hem inzicht hoe je ook met twijfels om kunt gaan.
Sommige zeggen bij twijfel niet doen, en ik heb lekker eigenwijs bij twijfel wel gedaan. :lol:
Eigenwijs is ook wijs zeggen ze in mijn omgeving. :lol:
Ik heb zoiets van... we zien wel.
Heb ik de pech net als anderen gaat ie gewoon retour NSP.
Maar mijn uitgangspunt was, ik moet een tweede camera hebben voor een bruiloft, en dan een die goed omgaat met hogere ISO-waardes dan de D80, nog redelijk betaalbaar is, een DX omdat ik dan geen lenzen hoef te kopen, de mogelijkheid om snel de nodige wijzigingen van instellingen te kunnen doen, sneller serieopnames kunt maken en nog vele andere voordeeltjes.
Toen kwam ik toch bij de D7000 uit, voor mij twee stappen vooruit ten opzichte van de D80.
Ik heb nog overwogen een tweedehands D300 te kopen, maar dan ben je hetzelfde kwijt dan een nieuwe D7000, en dan weet je zeker niet wat je koopt. ( de ellende van een ander ?)
Voldoende onderbouwd antwoord Polleke666. :D ( vriendelijk bedoeld)

Vrgr
Tiny

polleke666

Bericht door polleke666 » di nov 08 2011 7:54 am

jettiny schreef:Polleke666, ik heb net als de TS twijfels gehad daarom heb ik dit bericht geplaatst.
Het geeft hem inzicht hoe je ook met twijfels om kunt gaan.
Sommige zeggen bij twijfel niet doen, en ik heb lekker eigenwijs bij twijfel wel gedaan. :lol:
Eigenwijs is ook wijs zeggen ze in mijn omgeving. :lol:
Ik heb zoiets van... we zien wel.
Heb ik de pech net als anderen gaat ie gewoon retour NSP.
Maar mijn uitgangspunt was, ik moet een tweede camera hebben voor een bruiloft, en dan een die goed omgaat met hogere ISO-waardes dan de D80, nog redelijk betaalbaar is, een DX omdat ik dan geen lenzen hoef te kopen, de mogelijkheid om snel de nodige wijzigingen van instellingen te kunnen doen, sneller serieopnames kunt maken en nog vele andere voordeeltjes.
Toen kwam ik toch bij de D7000 uit, voor mij twee stappen vooruit ten opzichte van de D80.
Ik heb nog overwogen een tweedehands D300 te kopen, maar dan ben je hetzelfde kwijt dan een nieuwe D7000, en dan weet je zeker niet wat je koopt. ( de ellende van een ander ?)
Voldoende onderbouwd antwoord Polleke666. :D ( vriendelijk bedoeld)

Vrgr
Tiny
Beetje vreemd dat je een nieuwe camera koopt alleen voor een bruiloft had je er beter eentje kunnen huren.
Niet geheel tevreden met je reactie want ik concludeer hieruit dat je niet echt vertrouwen had in de D7000.
Ik heb een D300s(opvolger van de D300) nieuw gekocht voor 1099 euro bij cameranu.nl , D7000 979 euro bij cameranu.nl dus dat prijs verschil valt ook wel behoorlijk mee.
(ook vriendelijk bedoeld hoor)

jettiny
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door jettiny » di nov 08 2011 8:31 am

Uiteraard heb ik huur overwogen, maar dat is duur en je hebt de touwtjes niet geheel zelf in de hand, en dat is toch een must bij bruiloften.
Verder heb ik de D7000 voor 827 euro gekocht gewoon bij mijn woonplaats in de winkel.
Ze hebben de prijs wel aangepast nu, naar 845,00 :shock:

vrgr
Tiny

polleke666

Bericht door polleke666 » di nov 08 2011 8:45 am

jettiny schreef:Uiteraard heb ik huur overwogen, maar dat is duur en je hebt de touwtjes niet geheel zelf in de hand, en dat is toch een must bij bruiloften.
Verder heb ik de D7000 voor 827 euro gekocht gewoon bij mijn woonplaats in de winkel.
Ze hebben de prijs wel aangepast nu, naar 845,00 :shock:

vrgr
Tiny
De D7000 was inderdaad in prijs gezakt maar nu weer gestegen (iniedergeval bij cameranu.nl).
Maar ik zie inderdaad dat bij andere aanbieders de D7000 rond de 850 euro ligt. :?:
Waar dat aan ligt geen idee waarschijnlijk heeft cameranu.nl geld nodig.
Veel plezier met de D7000. 8)

Dreamlogic
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Dreamlogic » di nov 08 2011 11:02 am

Hoe Tiny erin staat, zo heb ik er ook over gedacht toen ik mijn D7000 kocht.
Natuurlijk was ik ook wel wat huiverig, maar tot nu toe ben ik tevreden. Bij de eerste model-shoot die ik ermee deed (en toen had ik de camera pas 2 weken) merkte ik dat ik een aantal foto's niet goed scherp had. De scherpte lag namelijk niet op het model, maar op de muur daarachter. Vervolgens ben ik meerdere scherpstel-mogelijkheden gaan proberen en heb beter opgelet tijdens het scherpstellen zelf.
Ik was heel even bang voor focus-problemen, maar daar heb ik daarna weinig meer van gemerkt. De onscherpte wijt ik aan mezelf; ervaring genoeg met een spiegelreflex, maar niet met de D7000.

Voor de aanschaf heb ik ook flink gespeurd, reviews gelezen, prijsvergelijkingen bekeken...
Ik heb 'm besteld voor 800-nog iets.
Ik ben een ZIJ! Mijn Flickr-pagina Dreamlogic Design
D7000 D3000 Nikkor 18-55mm Nikkor 50mm 1.4G Tamron 17-50mm 2.8 statief Velbon Sherpa Yongnuo 460II

ErikH

Bericht door ErikH » vr nov 11 2011 7:40 pm

De D7000 was inderdaad in prijs gezakt maar nu weer gestegen (iniedergeval bij cameranu.nl).
Maar ik zie inderdaad dat bij andere aanbieders de D7000 rond de 850 euro ligt. :?:
Ja, viel mij ook op. Hoewel ik al een D7000 heb was ik hiernaar toch ff nieuwsgierig en heb er in een meeltje naar CameraNu naar gevraagd.

Het schijnt dat door de overstromingen in Thailand de D7000 voor een tijd lange tijd niet meer leverbaar is.
Volgens hun kunnen de overige aanbieders echter niet leveren. CameraNu koopt nu plukjes op bij andere leveranciers, vandaar de duurdere prijs.

Mvg,
Erik

polleke666

Bericht door polleke666 » za nov 12 2011 5:14 pm

ErikH schreef:
Ja, viel mij ook op. Hoewel ik al een D7000 heb was ik hiernaar toch ff nieuwsgierig en heb er in een meeltje naar CameraNu naar gevraagd.

Het schijnt dat door de overstromingen in Thailand de D7000 voor een tijd lange tijd niet meer leverbaar is.
Volgens hun kunnen de overige aanbieders echter niet leveren. CameraNu koopt nu plukjes op bij andere leveranciers, vandaar de duurdere prijs.

Mvg,
Erik
De D7000 is inderdaad voor onbepaalde tijd niet meer leverbaar bij cameranu.nl.
Ik denk dat je Thailand theorie klopt. :oohh:

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”