nog wel te koop d7000

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
hanselburg

Re: nog wel te koop d7000

Bericht door hanselburg » wo mar 21 2012 7:38 pm

Frans Heinsbroek schreef:Goed om te lezen Hans.
Ik meen gezien te hebben dat je uit de omgeving van Venlo kwam. Daar wonen diverse clubleden die vaak aan foto-uitjes meedoen. Ga gewoon een paar keer mee en vraag advies. Met meerdere mensen een foto uitje doen is bovendien niet alleen leerzaam maar heel vaak ook nog gezellig !

zal ik ook zeker gaan doen als ik alles met betrekking tot het lidmaatschap binnen hebt
ik heb al gelezen dat er iets te doen is in april in Echt, waar ik ook zal proberen naartoe te gaan
ik kom uit Venray dus is goed te doen
ik heb er een goed gevoel bij
nogmaals bedankt voor de steun hier op het forum
hans van der elburg

John Hoenen
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door John Hoenen » wo mar 21 2012 7:45 pm

hanselburg schreef:
Frans Heinsbroek schreef:Goed om te lezen Hans.
Ik meen gezien te hebben dat je uit de omgeving van Venlo kwam. Daar wonen diverse clubleden die vaak aan foto-uitjes meedoen. Ga gewoon een paar keer mee en vraag advies. Met meerdere mensen een foto uitje doen is bovendien niet alleen leerzaam maar heel vaak ook nog gezellig !

zal ik ook zeker gaan doen als ik alles met betrekking tot het lidmaatschap binnen hebt
ik heb al gelezen dat er iets te doen is in april in Echt, waar ik ook zal proberen naartoe te gaan
ik kom uit Venray dus is goed te doen
ik heb er een goed gevoel bij
nogmaals bedankt voor de steun hier op het forum
hans van der elburg
Hans,

Dat is een heel goed idee om naar Echt te komen, aha....Venray...mijn vrouwtje komt uit Wanssum/Geijsteren. :wink2:
Gewoon naar de inloopmiddag komen, gezellig, informatief en nog veel meer.
En al je spullen meenemen, vast en zeker krijg je antwoord op je vragen.

Oja, zou het bijna vergeten, op 1 april is er een fotowandeling in Roermond.

Gr. John.

delfsegek

Bericht door delfsegek » za mar 24 2012 8:00 pm

Vandaag weer een keer langs de lokale mediamarkt gelopen. Een grote hoeveelheid D90's,D3100/D5100's maar de D7000 nog altijd niet. De verkoper vertelde me dat de D7000 de laatste in de lijn is om opnieuw in productie te worden genomen. Maandag zou Nikon bij deze vestiging (Rijswijk, ZH) langskomen. Dan konden ze me meer vertellen. Ben benieuwd.

Frans Heinsbroek
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Frans Heinsbroek » za mar 24 2012 10:09 pm

Ik heb vandaag een zgan D7000 in handen gehad en twijfelde of ik het zou doen ( kopen) maar wist de verleiding te weerstaan. Hou het voorlopig bij de D5100 waar ik ook heel tevreden mee ben. Kan later in het jaar als de prijzen wat zakken altijd nog een aankoop overwegen. Eerst maar een 70-200 VR II !

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » za mar 24 2012 10:26 pm

Frans Heinsbroek schreef:Ik heb vandaag een zgan D7000 in handen gehad en twijfelde of ik het zou doen ( kopen) maar wist de verleiding te weerstaan. Hou het voorlopig bij de D5100 waar ik ook heel tevreden mee ben. Kan later in het jaar als de prijzen wat zakken altijd nog een aankoop overwegen. Eerst maar een 70-200 VR II !
Doe je goed. Glas is belangrijker dan de body. Temeer daar je al dezelfde sensor hebt.

De D7000 heeft natuurlijk genoeg voordelen boven de D5100, maar de 70-200 f/2.8 VR II werkt op beide prima. Hoewel de D5100 er eigenlijk wat klein voor is. Zorg dat je 'm draagt aan het objectief, niet aan de camera als hij op de D5100 zit!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Frans Heinsbroek
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Frans Heinsbroek » za mar 24 2012 11:18 pm

De beter sealing van de camera, iets betere body ( gedeeltelijk magnesium) en het flitssysteem zijn voor mij pluspunten maar vwb iq is de D5100 top. Goede tip vwb het ondersteunen van de lens. Dat doe ik nu ook al met de Sigma 17-70 die ik als std lens gebruik.

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”