Foto's Loonse en Drunense Duinen 4-2-2012 [verzamel]
Re: Foto's Loonse en Drunense Duinen 4-2-2012 [verzamel]
Amai mensen, respect voor het trotseren van de kou. Het resultaat is er niet minder om geworden. Die foto's met de flitsers, geweldig. Ik weet wat het is om in deze temperaturen te werk te gaan. Heb het meer dan een week ondervonden tijdens mijn trip 1,5 jaar geleden.
Fotografie in de sneeuw vraagt om een goede belichting. Dat is bij de meeste goed gegaan, sommige moeten hun histogrammen iets beter in de gaten houden om zodoende de nabewerking tot een minimum te beperken. E.T.T.R. is hier het buzzword. Het staat voor Expose to the Right en dat is, ik zou bijna willen zeggen, cruciaal bij fotografie met sneeuw. Desalniettemin, chapeau voor iedereen!!
Ik heb het momenteel verdomd koud, ben net terug van een business trip naar Mexico. Daar gaf de thermometer +28 tot +30 graden aan....
Cheers,
ALE
Psttt.... dit smaakt wel naar meer, ik weet zeker dat er nog een paar juweeltjes voorbij gaan komen...
Fotografie in de sneeuw vraagt om een goede belichting. Dat is bij de meeste goed gegaan, sommige moeten hun histogrammen iets beter in de gaten houden om zodoende de nabewerking tot een minimum te beperken. E.T.T.R. is hier het buzzword. Het staat voor Expose to the Right en dat is, ik zou bijna willen zeggen, cruciaal bij fotografie met sneeuw. Desalniettemin, chapeau voor iedereen!!
Ik heb het momenteel verdomd koud, ben net terug van een business trip naar Mexico. Daar gaf de thermometer +28 tot +30 graden aan....
Cheers,
ALE
Psttt.... dit smaakt wel naar meer, ik weet zeker dat er nog een paar juweeltjes voorbij gaan komen...
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
- MARS
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
15. De "expeditie" gaat verder.

16. De opdracht luidde kies een thema: Mijn thema 1

17 Thema 2

18 Thema 3

19 Hertengewei?

20 De dansende boom

21 Hondenweer

22 Het zit erop

groet,
Marcel

16. De opdracht luidde kies een thema: Mijn thema 1

17 Thema 2

18 Thema 3

19 Hertengewei?

20 De dansende boom

21 Hondenweer

22 Het zit erop

groet,
Marcel
http://www.marcelpostfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Werner
- Forumlid
- Contacteer:
Nr 19 is erg fraai, jammer van de lichte vignetering...
http://www.urban-avp.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- gvdnberg
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik doe ook nog een duit in het zakje:
7 zo wit, zo mooi, maar voor hoelang??

8 bewolking daalt neer over de bomen

9 als de mist even weg is

10 langs trekkende grondmist

11 als de zon het lijkt te winnen van de mist

Het was zo mooi en het veranderde steeds weer, grondmist en zeer laaghangende en dalende bewolking en soms... helemaal helder!
7 zo wit, zo mooi, maar voor hoelang??

8 bewolking daalt neer over de bomen

9 als de mist even weg is

10 langs trekkende grondmist

11 als de zon het lijkt te winnen van de mist

Het was zo mooi en het veranderde steeds weer, grondmist en zeer laaghangende en dalende bewolking en soms... helemaal helder!
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
-
OnlinePatrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Forumleden fotograferen is vanaf de eerste keer dat ik mee ging met NCN een beetje een vast onderdeel van wat ik doe. Nu in verhouding wat minder, maar dat is niet zo vreemd; de meeste tijd kon je niemand zien door de mist. Wat ik op de foto's een beetje weggewerkt heb door de contrasten veelal behoorlijk op te voeren. En natuurlijk was er zoveel moois te fotograferen...
Forumlid 1. Tijdens ons flitsexperiment. Het was hier nog heel donker, maar daar zie je niets van als je dat niet wilt. En dat blauwe is ook zo weggewerkt.

Forumlid 2. Iedereen waaiert uit. Op de foto zie je achteraf veel meer dan ik toen zag!

Forumlid 3. Ons organisatiebeest Hans in actie.

Forumlid 4. Let op dat kleine pieletje op de buik. Een serie 1 apparaat gesignaleerd!

Forumlid 5.

Forumlid 6. Liesbeth wijst de weg.

Forumlid 7. De camera lijkt het kouder te hebben dan ons clublid...

Forumlid 8. Tja, waar gaan we heen voor de volgende foto. Je hebt werkelijk geen idee waar je heen gaat!

Forumlid 9.Het begint langzamerhand op te klaren. Had die mist niet nog even langer kunnen blijven. Mij is verteld dat dit Canonians zijn... Dat maakt ons toch weer wat minder stoer.

Forumlid 10. Robin toont z'n nieuwe outfit. Een goed teken dat hij veel vertrouwen heeft in de spullen in z'n eigen winkel.

Forumlid 11. De eerste dagjesmensen die ik gezien heb. En gelijk sporen trekken door de sneeuw natuurlijk... Weten we gelijk extra goed waarom het zo loont om vroeg te komen op dit soort dagen!

Forumlid 12. De bladredactie eens vragen of we niet een liggende versie van NCN Magazine kunnen maken.

Forumlid 13. Ja, en nu?

Forumlid 14. Robin met laag-bij-de-grondse activiteiten.

Forumlid 15.

Forumlid 16. Het is tijd om weer terug te gaan naar de afgesproken plek. Ergens veel te vroeg; ik had nog zoveel moois kunnen schieten...

Forumlid 17.

Tot zover. Bijna al mijn foto's van leden in actie staan hier nu.
Forumlid 1. Tijdens ons flitsexperiment. Het was hier nog heel donker, maar daar zie je niets van als je dat niet wilt. En dat blauwe is ook zo weggewerkt.

Forumlid 2. Iedereen waaiert uit. Op de foto zie je achteraf veel meer dan ik toen zag!

Forumlid 3. Ons organisatiebeest Hans in actie.

Forumlid 4. Let op dat kleine pieletje op de buik. Een serie 1 apparaat gesignaleerd!

Forumlid 5.

Forumlid 6. Liesbeth wijst de weg.

Forumlid 7. De camera lijkt het kouder te hebben dan ons clublid...

Forumlid 8. Tja, waar gaan we heen voor de volgende foto. Je hebt werkelijk geen idee waar je heen gaat!

Forumlid 9.Het begint langzamerhand op te klaren. Had die mist niet nog even langer kunnen blijven. Mij is verteld dat dit Canonians zijn... Dat maakt ons toch weer wat minder stoer.

Forumlid 10. Robin toont z'n nieuwe outfit. Een goed teken dat hij veel vertrouwen heeft in de spullen in z'n eigen winkel.

Forumlid 11. De eerste dagjesmensen die ik gezien heb. En gelijk sporen trekken door de sneeuw natuurlijk... Weten we gelijk extra goed waarom het zo loont om vroeg te komen op dit soort dagen!

Forumlid 12. De bladredactie eens vragen of we niet een liggende versie van NCN Magazine kunnen maken.

Forumlid 13. Ja, en nu?

Forumlid 14. Robin met laag-bij-de-grondse activiteiten.

Forumlid 15.

Forumlid 16. Het is tijd om weer terug te gaan naar de afgesproken plek. Ergens veel te vroeg; ik had nog zoveel moois kunnen schieten...

Forumlid 17.

Tot zover. Bijna al mijn foto's van leden in actie staan hier nu.
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
Mag best serieus over nagedacht worden.Patrick schreef: De bladredactie eens vragen of we niet een liggende versie van NCN Magazine kunnen maken.![]()
M'n ogen geven een liggend formaat.
M'n camera heeft een liggend formaat.
M'n printer drukt liggend af.
M'n beeldscherm heeft een liggend formaat.
De nietjes in het blad zullen het zwaarder te verduren hebben.
- hans1956
- Regiocoördinator
- Ervaringsniveau: *****
Leuke serie Patrick.... Je kunt zien wie je het liefst fotografeert :mrgreen:
- reebruine ogen
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
het houdt maar niet op, al die prachtige foto's. Echt genieten. Jullie omdat je dit natuurschoon echt mee hebt gemaakt, ik omdat ik nu lekker warm naar mooie foto's kan kijken...heeft ook wel wat hoor
Ook leuk om iedereen in actie te zien, heb je goed gedaan Patrick!
grtz marielle

Ook leuk om iedereen in actie te zien, heb je goed gedaan Patrick!
grtz marielle
leer zien wat er wel goed is
en vooral:GENIET
Marielle
en vooral:GENIET
Marielle
- Werner
- Forumlid
- Contacteer:
Leuke serie Patrick....!
http://www.urban-avp.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Bijzonder mooie foto's zie ik in dit topic passeren! En... het ziet er naar uit dat het ook nog eens erg gezellig was samen.
Groet,
Jeroen
Groet,
Jeroen
Weer een mooie serie foto's en ze blijven maar komen.
Het was er dan ook wel heel erg mooi.
Het was er dan ook wel heel erg mooi.
D300s, D4, 12-24mm f4, 24-70mm f2.8, 24-120mm f4, 70-300mm F4.5-5.6, 35mm f1.8, 105mm macro f2.8, 70-200mm F2.8, 14-24 F2.8, SB-900