Feisol CT-3442 carbon statief+Feisol CB-40D ballhead+kolom
- Jasper
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Feisol CT-3442 carbon statief+Feisol CB-40D ballhead+kol
Hmm, die kan helemaal niet tegen wat warmte..
Groeten, Jasper.
Flickr
Flickr
- jan
- Bestuurslid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Zie het er niet uitlopen.Jasper schreef:Hmm, die kan helemaal niet tegen wat warmte..
Ik had ook geen marine grease zoals in de manual staat. En zuurvrije vaseline had ik voorhanden. Ik heb het overigens wel gevonden en te bestellen in 400 gr. en 600 gr. buisjes >klik<. Maar ik vond de verzendkosten iets te hoog in verhouding tot de aanschafprijs en voor dat moment was het toch te laat.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
- Jasper
- Forumlid
- Contacteer:
Ja, die zag ik ook.
Deze vond ik ook:
https://www.cameranu.nl/nl/statieven-en ... 7173_45483" onclick="window.open(this.href);return false;
maar dat gaat helemaal nergens meer over....
ik blijf nog even zoeken
Deze vond ik ook:
https://www.cameranu.nl/nl/statieven-en ... 7173_45483" onclick="window.open(this.href);return false;
maar dat gaat helemaal nergens meer over....
ik blijf nog even zoeken

Groeten, Jasper.
Flickr
Flickr
- Martin
- Regiocoördinator
- Ervaringsniveau: ***
Heb dit draadje met aandacht doorgelezen omdat ik er aan denk een extra statief aan te schaffen . Ik heb een stevige Gitzo met RRS kop. Prima spul, maar te zwaar en te lang voor op reis.Dus ik denk aan iets wat makkelijk op reis mee in de koffer kan, dus licht en kort. Door de goede ervaringen van Jan en anderen denk ik aan Feisol. Er zijn in dit draadje verschillende modellen voorbij gekomen, de CT 3442 Rapid + CB-40D, de CT 3441 SB+ CB-40D en de CT 3401. John suggereert hierboven eens naar de CT-3332S + CB-30C balhoofd te kijken. Lijkt mij ook wel wat. Inderdaad,kort en licht. Heeft iemand ervaring met deze combinatie? Ik heb gezien dat de max. hoogte minder is dan de andere modellen, maar ik ga dit statief enkel op vakantie gebruiken en kan dan wel even door de knieën, dacht ik zo.John Hoenen schreef:Denk aan contant geld, je kunt daar niet pinnen het is geen winkel zoals je weet, er wordt vanaf daar verstuurd, en zeg wie je fotovrienden zijn, dat scheelt een slok op de borrel en dat kun je beter in je BMW gooien.gs-ser schreef:ik ga morgen op bezoek bij de jongens... smullluhhh!
ben ook wel benieuwd naar de verstelbare middenzuil van de elite-serie. errug handig bij panoramafoto's.
Kijk ook eens naar de CT-3332S met een 30e balhoofdjeik heb hem hier gehad om te testen...een klein juweeltje.

martin
- John Hoenen
- Forumlid
- Contacteer:
Martin,
Zoals eerder gezegd, ik heb hem in huis gehad om te testen.
De 3332 is echt onvoorstelbaar mooi, klein en vooral fijn met een super afwerking.
Prachtig ding met het CB30 balhoofd, ik heb hem getest met vriend en clubgenoot Maurice met mijn D4 en met verschillende objectieven in verschillende situaties.
Ik kan je vertellen dat de 3332 een zware combinatie aan kan, maar de stabiliteit is niet te vergelijken met de zwaardere modellen.
Daarbij komt, het ziet niet uit met een grote camera-combi, voor af en toe gebruik en op vakantie kan het zeker maar het is zeker geen one size fits all statief.
Ik zou voor jouw camera een stapje groter gaan, de transportlengte scheelt maar 3 of 4 cm, ook zou ik de CB40 kop nemen.
Weliswaar voor een kleinere camera zoals bijv een D7... of D3... of D600 met korte objectieven of natuurlijk een meetzoeker camera is er niets mooiers te vinden
Succes met je zoektocht en beslissing.
Gr. John.
De 3332 is echt onvoorstelbaar mooi, klein en vooral fijn met een super afwerking.
Prachtig ding met het CB30 balhoofd, ik heb hem getest met vriend en clubgenoot Maurice met mijn D4 en met verschillende objectieven in verschillende situaties.
Ik kan je vertellen dat de 3332 een zware combinatie aan kan, maar de stabiliteit is niet te vergelijken met de zwaardere modellen.
Daarbij komt, het ziet niet uit met een grote camera-combi, voor af en toe gebruik en op vakantie kan het zeker maar het is zeker geen one size fits all statief.
Ik zou voor jouw camera een stapje groter gaan, de transportlengte scheelt maar 3 of 4 cm, ook zou ik de CB40 kop nemen.
Weliswaar voor een kleinere camera zoals bijv een D7... of D3... of D600 met korte objectieven of natuurlijk een meetzoeker camera is er niets mooiers te vinden

Gr. John.
- JaapV
- Clublid
- Contacteer:
Eerlijk gezegd had ik al min of meer besloten om voor de Feisol te gaan en om binnenkort in te gaan op het aanbod van een Zwijdrechtse mede-forummer zijn exemplaar nog even te testen op "buigzaamheid"
. Alleen, de losse spikes van de Feisol zaten me eigenlijk al niet zo lekker.
Maar toen ik bij KE was heb ik die gelegenheid aangepakt om naar Sirui te kijken. Ik wist toen nog niet dat Sirui spikes heeft waar je de rubbervoetjes gewoon "omheen kunt laten zakken". Dat heeft me over de streep getrokken en ik heb meteen de M3204X met K20X balhoofd gekocht, met een extra plate voor de 70-200 2.8VR en TC20III. Past precies voor mijn lengte, 1.87, met geheel ingeschoven middenkolom. Ik moet dan wel de camera even achterover kantelen om op het bedieningspaneel te kunnen kijken, maar dit balhoofd maakt dat erg makkelijk.
Toevallig lees ik nu dat Jan op zijn Feisol spikes verloren had. Phew!

Maar toen ik bij KE was heb ik die gelegenheid aangepakt om naar Sirui te kijken. Ik wist toen nog niet dat Sirui spikes heeft waar je de rubbervoetjes gewoon "omheen kunt laten zakken". Dat heeft me over de streep getrokken en ik heb meteen de M3204X met K20X balhoofd gekocht, met een extra plate voor de 70-200 2.8VR en TC20III. Past precies voor mijn lengte, 1.87, met geheel ingeschoven middenkolom. Ik moet dan wel de camera even achterover kantelen om op het bedieningspaneel te kunnen kijken, maar dit balhoofd maakt dat erg makkelijk.
Toevallig lees ik nu dat Jan op zijn Feisol spikes verloren had. Phew!

Laatst gewijzigd door JaapV op vr sep 06 2013 11:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
- marcel.b
- Forumlid
Om nu een statief af te ketsen om een paar spikes
Wie zegt dat ze goed vast zaten 

D4, Nikon glas, Feisol.
Fuji XT 1
Fuji XT 1
- JaapV
- Clublid
- Contacteer:
Ok, Marcel, ik breng 'm wel even terug...
Groet, Jaap
- marcel.b
- Forumlid

D4, Nikon glas, Feisol.
Fuji XT 1
Fuji XT 1
- jan
- Bestuurslid
- Contacteer:
Ik.marcel.b schreef:Wie zegt dat ze goed vast zaten
Jan
- Jasper
- Forumlid
- Contacteer:

Ik gebruik gewoon de rubber dopjes. Ik mis geen spikes, daar verwond ik allen mensen mee als hij over mijn rug hangt

Dopjes ben ik nog nooit verloren...
Groeten, Jasper.
Flickr
Flickr
- marcel.b
- Forumlid
Doppen zitten zo vast krijg ze er 1 2 3 niet niet af 

D4, Nikon glas, Feisol.
Fuji XT 1
Fuji XT 1
- Martin
- Regiocoördinator
Duidelijk verhaal John, daar kan ik wat mee.John Hoenen schreef:Martin,
Weliswaar voor een kleinere camera zoals bijv een D7... of D3... of D600 met korte objectieven of natuurlijk een meetzoeker camera is er niets mooiers te vinden![]()
Gr. John.
Dank je wel

martin
- skinnybmw
- Forumlid
Ik had even een off-topic vraagje: Waar kopen jullie Feisol-producten? Ben al een poos i-net aan het afstruinen maar in NL is er bijna geen winkel die het merk (en dan de tripods) verkoopt...en http://www.feisol.nl" onclick="window.open(this.href);return false; doet het ook niet meer (alle NL-feisol site's trouwens niet...)
- Nikon D7000 + Travor BP-D11
- Canon PowerShot SV-260 HS
- Tamron SP 17-50mm F/2,8 XR Di II LD ASL IF
- AF-S Nikkor 18-105 1:3.5-5.6G ED VR
- Meike Speedlight MK-431
- Feisol CT-3441SB Rapid + CB-40D ballhead
- Redged RMA-432 Monopod
- Kata DR466
Flickr
- Canon PowerShot SV-260 HS
- Tamron SP 17-50mm F/2,8 XR Di II LD ASL IF
- AF-S Nikkor 18-105 1:3.5-5.6G ED VR
- Meike Speedlight MK-431
- Feisol CT-3441SB Rapid + CB-40D ballhead
- Redged RMA-432 Monopod
- Kata DR466
Flickr
- jan
- Bestuurslid
- Contacteer:
http://www.feisol.nl" onclick="window.open(this.href);return false; werkt gewoon. En inderdaad alleen via deze weg te bestellen.skinnybmw schreef:Ik had even een off-topic vraagje: Waar kopen jullie Feisol-producten? Ben al een poos i-net aan het afstruinen maar in NL is er bijna geen winkel die het merk (en dan de tripods) verkoopt...en http://www.feisol.nl" onclick="window.open(this.href);return false; doet het ook niet meer (alle NL-feisol site's trouwens niet...)
Jan