Ineens overbelichting D3100

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
Sandra
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Ineens overbelichting D3100

Bericht door Sandra » di okt 02 2012 10:24 pm

Nee, echt niet, ik kon zelfs niks vreemds aan de camera zien.
https://www.facebook.com/pages/Sandras-Fotografie/550652994992004?ref=bookmarks

Peter
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Peter » di okt 02 2012 10:24 pm

Ik denk niet dat Leon het als een 'beschuldigende vinger' bedoeld hoor :wink: .

Zijn redenatie raakt namelijk de kern van de discussie,..., wie moet nu wat gaan bewijzen ?

hoorn666
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door hoorn666 » di okt 02 2012 10:24 pm

als het al zo zou zijn dat die druppels mee zijn gegaan in de doos is dat na 2 dagen echt wel opgedroogd
Nee dus. Als je zoals ik al eerder schreef een hygroscopische stof op een oppervlakte hebt drogen de druppels NIET op. Er verdwijnt dan net zoveel vocht als er wordt opgenomen. Dit kan zout maar ook (poerder)suiker zijn.
Leg maar eens poedersuiker op een glad oppervlak, na verloop van tijd zie je vocht.
D750, J5, D850
Best wat licht en o.a. "Golden Trio", Nikkor 80-400, Tamron 150-600, Nikkor Micro 105 en nog wat grut

Sandra
Forumlid
Forumlid

Bericht door Sandra » di okt 02 2012 10:27 pm

Ja das een goeie..... ik weet hoe ik met de camera om ga en hoe ik hem behandel.
Ik kan niet bewijzen dat het mijn schuld niet is en hun kunnen niet bewijzen dat het mijn schuld is.
Volgens hun is het een onheil van buitenaf, mijn woord tegen het van hun maar de consument trekt waarschijnlijk weer aan het kortste eind.... :?

Sandra
Forumlid
Forumlid

Bericht door Sandra » di okt 02 2012 10:28 pm

hoorn666 schreef:
als het al zo zou zijn dat die druppels mee zijn gegaan in de doos is dat na 2 dagen echt wel opgedroogd
Nee dus. Als je zoals ik al eerder schreef een hygroscopische stof op een oppervlakte hebt drogen de druppels NIET op. Er verdwijnt dan net zoveel vocht als er wordt opgenomen. Dit kan zout maar ook (poerder)suiker zijn.
Leg maar eens poedersuiker op een glad oppervlak, na verloop van tijd zie je vocht.

Ik heb er nooit iets op gezien en hij was schoon toen ik hem terug heb gestuurd.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » di okt 02 2012 10:36 pm

Sandra schreef: Ik weet niet waar jij hebt gelezen dat ik of iemand anders suggereert dat er bij nikon een glas met drinken is omgestoten?
De eerdere reactie van Casanova56 is wel degelijk suggestief in die richting. Voor jezelf sluit je het ook uit dat het bij je zelf thuis gebeurd zou kunnen zijn. Het kan er echter niet vanzelf opkomen. Maar zoals gezegd, het heeft weinig zin daarover te blijven discussiëren.

Feit is dat je "ineens" problemen had met de belichtingsmeting van de camera. Dat probleem is dus niet in Beverwijk ontstaan maar bij je thuis door een oorzaak die vrij rigoureus erop heeft ingewerkt.

Dat jij en de ander die je heeft geholpen het niet hebben gezien wil niet zeggen dat het er niet al zat, het betekent enkel dat je het niet eerder hebt opgemerkt (het zijn ook erg kleine druppels als ik dat zo op de foto zie). Dat is geen schande, dat kan iedereen overkomen.
Maar leg het probleem niet op een plek waar het niet is ontstaan. Dat is hetzelfde als met een olie lekkende auto naar de garage gaan, en als die constateert dat het carter is gescheurd, je de oorzaak bij de garage gaat leggen omdat je er altijd zo zuinig op bent.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Voormalig clublid

Bericht door Voormalig clublid » di okt 02 2012 10:37 pm

Sandra schreef:
hoorn666 schreef:

Ik heb er nooit iets op gezien en hij was schoon toen ik hem terug heb gestuurd.
M.a.w. je heb dus ook NIETS plakkerigs gevoeld aan de body?

Peter
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Peter » di okt 02 2012 10:39 pm

Léon, ik denk dat je je standpunt nu wel helder uiteengezet hebt.

Laten we eens oplossingsgericht kijken of we wat kunnen doen, Ongetwijfeld borrelt er bij je wel een idee op :wink:

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » di okt 02 2012 10:45 pm

Peter schreef: Laten we eens oplossingsgericht kijken of we wat kunnen doen, Ongetwijfeld borrelt er bij je wel een idee op :wink:
Probeer tot een coulanceregeling met Nikon / verkoper. "Middelen" in de reparatiekosten. Of het dan nog steeds de moeite waard is om te laten repareren tegenover een nieuwe camera moet je dan nog afwegen. Vraag de verkoper dan om tot een extra korting te komen bij aanschaf van een nieuwe camera?
Vriendelijke groet, Léon Obers

Voormalig clublid

Bericht door Voormalig clublid » di okt 02 2012 10:58 pm

Peter schreef:Léon, ik denk dat je je standpunt nu wel helder uiteengezet hebt.

Laten we eens oplossingsgericht kijken of we wat kunnen doen, Ongetwijfeld borrelt er bij je wel een idee op :wink:
@Peter,

Kan jullie als staflid niet bemiddelen in dit geval, tussen Sandra, verkoper en de Nikon service?
Als Sandra zuinig is op haar spullen, dat kan dus ook de Nikon Service zien aan de camera, bijvoorbeeld geen krassen en dergelijke.

Voormalig clublid

Bericht door Voormalig clublid » di okt 02 2012 11:10 pm

@ Sandra,

Een collega fotograaf heb jou geholpen met het testen op jouw body met zijn lensen.
Heb die persoon iets gevoeld van kleverigheid op de body of is er door hem iets anders opgevallen?
Ja, dan heb je iemand die kan bewijzen dat er aan de buitenkant van je camera niks aan de hand was.

Groetjes, Casanova56.

Sandra
Forumlid
Forumlid

Bericht door Sandra » di okt 02 2012 11:12 pm

Nee echt niet, zoals ik zei, altijd netjes behandeld, was voor mij een grote uitgave en ik heb geleerd om zuinig te zijn met mijn spullen.
Als ik maar 1 seconde had gedacht dat het door mijn eigen toedoen zou zijn gekomen had ik het hier niet op het forum gezet.
Ik weet gewoon zeker dat er geen vochtig iets bij is gekomen of ook maar iets anders.
Maar zoals gezegd, dat is een discussie zonder eind en het blijft mijn woord tegen dat van hun. Ik moet er maar vertrouwen in hebben dat zij net zo netjes met mijn spullen om zouden gaan als dat ik dat zelf zou doen.
Ik heb werkelijk gedacht dat er iets met de belichtingsmeter was, ook het andere forumlid kon niks anders bedenken.
Eigenlijk denk ik dat nog steeds.
Overal worden fouten gemaakt, ook bij Nikon waarschijnlijk, het zou ook zo maar kunnen dat er iets van binnen niet goed is/was en dat het nu pas tot uiting komt.
Kan het wel met een olie lekkende auto worden vergeleken maar als ik een senseoapparaat koop dat na een half jaar de kuren heeft en gaat lekken krijg je gewoon een nieuwe omdat er waarschijnlijk slijtage is binnen de garantie.Als ik een fototoestel koop zou het eigenlijk niet anders moeten zijn.

Sandra
Forumlid
Forumlid

Bericht door Sandra » di okt 02 2012 11:13 pm

Casanova56 schreef:@ Sandra,

Een collega fotograaf heb jou geholpen met het testen op jouw body met zijn lensen.
Heb die persoon iets gevoeld van kleverigheid op de body of is er door hem iets anders opgevallen?
Ja, dan heb je iemand die kan bewijzen dat er aan de buitenkant van je camera niks aan de hand was.

Groetjes, Casanova56.

Daar ga ik niet van uit, anders had hij het wel gezegd toch?

Voormalig clublid

Bericht door Voormalig clublid » di okt 02 2012 11:18 pm

Sandra schreef:
Casanova56 schreef:@ Sandra,

Groetjes, Casanova56.

Daar ga ik niet van uit, anders had hij het wel gezegd toch?
Ja, dan had die persoon het wel gevraagd en/of gezegd of je dat wist.
Als ik bij iemand iets zou merken aan zijn camera, bijvoorbeeld kleverig, dan zeg ik het gelijk.

Voormalig clublid

Bericht door Voormalig clublid » di okt 02 2012 11:27 pm

Sandra schreef:

Nee echt niet, zoals ik zei, altijd netjes behandeld, was voor mij een grote uitgave en ik heb geleerd om zuinig te zijn met mijn spullen.
Als ik maar 1 seconde had gedacht dat het door mijn eigen toedoen zou zijn gekomen had ik het hier niet op het forum gezet.
Ik weet gewoon zeker dat er geen vochtig iets bij is gekomen of ook maar iets anders.
Maar zoals gezegd, dat is een discussie zonder eind en het blijft mijn woord tegen dat van hun. Ik moet er maar vertrouwen in hebben dat zij net zo netjes met mijn spullen om zouden gaan als dat ik dat zelf zou doen.
Ik heb werkelijk gedacht dat er iets met de belichtingsmeter was, ook het andere forumlid kon niks anders bedenken.
Eigenlijk denk ik dat nog steeds.
Overal worden fouten gemaakt, ook bij Nikon waarschijnlijk, het zou ook zo maar kunnen dat er iets van binnen niet goed is/was en dat het nu pas tot uiting komt.
Kan het wel met een olie lekkende auto worden vergeleken maar als ik een senseoapparaat koop dat na een half jaar de kuren heeft en gaat lekken krijg je gewoon een nieuwe omdat er waarschijnlijk slijtage is binnen de garantie.Als ik een fototoestel koop zou het eigenlijk niet anders moeten zijn.
@ Sandra,

Wat jij hier schreef, ben ik dus ook.
Ben zelf ook heel zuinig op mijn fototoestel en de lensen.
Je zit binnen de Garantie van je body.
Ja, een product kan en mag dus nooit binnen een jaar kapot gaan, zekers als dat product niet commercieel gebruikt word.
Trouwens dat kan bij Nikon ook gezien worden aan de buitenkant van je camera, zoals zware slijtage plekken.

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”