Foutmelding bij foto plaatsen (Update)

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
Javelin
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Foutmelding bij foto plaatsen

Bericht door Javelin » vr mei 23 2014 9:10 pm

en ondertussen heeft kroontje heel ncn op z'n kop gezet.
Heel veel analoog en steeds meer digitaal.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr mei 23 2014 9:16 pm

Oh? Ik maak me niet zo druk hoor. Ik moest even tijd vinden om een en ander te testen, maar er is hij ons niets veranderd en ik weet dat de NCN server eigenlijk altijd prima presteert. Dus het moest bijna wel aan de locatie liggen. Wat wel vreemd leek is dat het bij Remoss wel lukte. Blijkbaar heeft hij een vinkje niet aan staan dat wij wel aan hebben staan. Maar dat vinkje staat al jaren zo, dus heeft zich wat mij betreft wel bewezen.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Kroontje

Bericht door Kroontje » vr mei 23 2014 9:55 pm

Dus ligt het niet aan dt vinkje;) maar van de een op de andere dag is vreemd.

Kroontje

Bericht door Kroontje » vr mei 23 2014 9:56 pm

Javelin schreef:en ondertussen heeft kroontje heel ncn op z'n kop gezet.
Hoop dat je dit lachend bedoelt ?

DannySan
Clublid
Clublid

Bericht door DannySan » vr mei 23 2014 10:28 pm

Als ik het gezegd zou hebben, dan niet lachend ;)
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.

Kroontje

Bericht door Kroontje » vr mei 23 2014 11:16 pm

Tuurlijk niet :evil: Reageer liever niet als je niks te melden heb ;) Zei ik lachend

DannySan
Clublid
Clublid

Bericht door DannySan » vr mei 23 2014 11:21 pm

Ik hoor je zo hard lachen, moet ik wel even op reageren :)
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » za mei 24 2014 12:35 am

Danny even naar links lopen en Mark naar rechts en uit elkaars vaarwater blijven? Dank u!

Ik laat dit draadje verder even voor wat het is. Er is niet echt iets dat ik kan doen. De software en de instellingen ervan zijn niet aangepast. De server ook niet. Dus de oorzaak moet buiten NCN liggen wat mij betreft.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Kroontje

Bericht door Kroontje » za mei 24 2014 7:50 am

Dan is mijn vraag Patrick, om mij wat gegevens te geven per mail, zodat ik evt bij de tweede partij dit kan voorschotelen.
En een oplossing te krijgen.

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » za mei 24 2014 8:14 am

Maar ik heb last van hetzelfde probleem (gebruik ook regelmatig de storage van Xs4all voor plaatjes).
Waarom wordt dit topic dan on-hold gezet? Op mijn verzoek van info wordt ook niet meer gereageerd (?) :?
Mag dit probleem niet opgelost worden ofzo? :huh:

Jolanda
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Jolanda » za mei 24 2014 8:59 am

Ik weet niet of het ermee te maken had, maar de avatar van kroontje was laatst idd niet te zien. Een dag ofzo was dat een zwart vlak. OOK bij LC. Ik dacht dat kroontje zijn avatar aan het wijzigen was en heb daar verder niet over nagedacht..........
click voor mijn foto's op flickr.

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » za mei 24 2014 9:21 am

Wat willen jullie ontvangen heren? Ik heb hierboven al het een en ander ingeplakt. Ik kan het reproduceren op een totaal andere PC met Linux, dus dat kunnen jullie vast ook...

Probeer het zelf met iets als wget of ab. Of specificeer even exact wat jullie willen ontvangen.

Kroontje

Bericht door Kroontje » za mei 24 2014 8:36 pm

Geef maar iets waaruit blijkt dat het niet bij NCN ligt ;) Duidelijk bewijs !

@Jolanda Dat kan wel het moment zijn geweest dat ik samen met XS4ALL te boel gecheckt hebben. En dat zijn geen Ziggo #$&**& die helemaal niks weten :-)

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » zo mei 25 2014 9:21 am

Kroontje schreef:Geef maar iets waaruit blijkt dat het niet bij NCN ligt ;) Duidelijk bewijs !
Dat bewijs lijkt me al geleverd te zijn.
Bij het opmaken van een bericht controleert de NCN forum software de achterliggende URL naar de foto's.
De hiërarchie in de schrijfwijze van de URL en de werkelijke plaats op de server waar de plaatjes staan bij XS4all, moet door de server-software van XS4all op correcte wijze worden afgehandeld, anders geeft de controle erop geen geldige URL en krijg je foutmeldingen.
(In plaats van de domeinnaam zou een IP-adres in getallen kunnen worden ingevoerd wat als geldige URL werkzaam zou moeten zijn).

Staan plaatjes op een andere server dan XS4all, controleert de NCN forum software evengoed op precies dezelfde manier de achterliggende URL naar foto's.
Ook daar bepaalt de server-software waar de plaatjes zijn neergezet de hiërarchie in de schrijfwijze van de URL en de werkelijke plaats op de server.

Diverse mensen hebben inmiddels jouw foto's even op door hun gebruikte servers geparkeerd en gekeken of daarbij dezelfde fouten naar voren komen.
Maar omdat jij een "niet bewerken" melding onder je avatar hebt staan, zetten ze de foto's maar niet werkelijk in het forumbericht zelf, controleren het alleen op de werking.
Alleen @Patrick laat jouw foto's ook daadwerkelijk zien. Omdat het echter binnen de eigen NCN-server is, en niet op een "onbekende externe" server, zou je dat misschien niet als helemaal zuivere vergelijking kunnen opvatten. Maar zoals gezegd, diverse mensen hebben het ook op door hun gebruikte servers uitgeprobeerd.

Die foutmeldingen komen er in dat geval NIET. Het werkt dan correct zoals bedoeld.
Het lijkt me niet dat de NCN forum software zodanig is ingesteld, dat selectief enkel foto's vanuit XS4all worden "geweerd" en vanuit andere servers wel worden doorgelaten. De enige conclusie die je dan kunt trekken is dat de server-software bij XS4all schijnbaar niet helemaal correct werkt.
Dus lijkt me de meest logische actie om bij XS4all aan de bel te trekken om te kijken naar een oplossing of verklaring voor het probleem.
Waarbij opgemerkt dat die "tilde' (~) of wat er voor staat, niet voorkomt in URL's bij servers die ikzelf (en anderen ?) gebruik. Mogelijk dat daar dan nog een discrepantie ligt bij de NCN forum-software met wat bij XS4all wordt gebruikt???

Dan hier maar als "duidelijk bewijs", (in dit geval maar even ondanks je "niet bewerken" melding onder je avatar) hier jou plaatjes op een "niet XS4all" server neergezet en geen NCN-server, waarbij er dus geen enkele foutmelding komt. De server is van het hostingbedrijf Neostrada, Het gebruikte domein 123Dio.com (nog een actief domein wat eerder door mijn overleden broer werd gebruikt, maar nu nog door mijzelf). Dat is een andere server van Neostrada als het voorbeeld eerder in de draad, waarbij ik 17 foto's onder elkaar heb gezet. Als je wilt kan ik jouw foto's ook op die server plaatsen. Maar ga er maar vanuit dat het op die server daar ook geen fouten geeft.

Afbeelding
Rechtstreekse link: http://123dio.com/ftp/NCN/_temp/Foto-1.jpg

Afbeelding
Rechtstreekse link: http://123dio.com/ftp/NCN/_temp/Foto-2.jpg

Afbeelding
Rechtstreekse link: http://123dio.com/ftp/NCN/_temp/Foto-3.jpg

Afbeelding
Rechtstreekse link: http://123dio.com/ftp/NCN/_temp/Foto-4.jpg

Afbeelding
Rechtstreekse link: http://123dio.com/ftp/NCN/_temp/Foto-5.jpg
Vriendelijke groet, Léon Obers

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » zo mei 25 2014 9:59 am

Nee Léon, en ja Léon. :mryellow:
Het is niet zo simpel als het lijkt.

Wanneer je namelijk een aantal foto's (gehost op het storage platform van Xs4all) linkt in een forumbericht, dan gaat het op zich prima, zelfs met tig foto's achter elkaar. En ja, dat werkt op allerlei forums, over de hele wereld. De verwijzing, met of zonder tilde (zoals al eerder aangegeven) kan op 2 schrijfwijzen gebruikt worden. Beide schrijfwijzen geven een probleem IN COMBINATIE MET dit forum.

Er gebeurt (?) klaarblijkelijk iets op het moment dat de validatie op de grootte en geldigheid van het gelinkte plaatje plaatsvindt. Wanneer die validatie eenmaal voorbij is, gaat het wel goed.

Er zijn namelijk issues bekend met bepaalde fileattributes en/of het in korte tijd opvragen van filehandles van bestanden, gehost op het Xs4all storage platform. In het verleden gebeurden dit soort dingen ook met specifieke Wordpress sites die op het storage platform bij Xs4all stonden.
Ik heb al meerdere malen gevraagd of er info verstrekt kan worden hoe en wat precies de validatie check plaatsvindt op een geldig plaatje voor dit forum. Met dat soort info kun je namelijk een case openen bij Xs4all. (zucht, zoals al tig keer gezegd), met een simpel 'hij doet 't niet" kom je geen stap verder. Hier niet, en bij Xs4all ook niet. Maar blijkbaar wil/kan men niet meewerken aan een, imho zeer redelijk en normaal, verzoek tot het verstrekken van deze info.
Dan niet. Ik gebruik zelf wel de storage faciliteit van flickr, daar gaat het (vrijwel altijd) wel goed mee. Beetje jammer dat bepaalde klanten van Xs4all nu in de kou gezet worden.

Gesloten

Terug naar “Overig fotografie”