Sigma 70-200
Ik heb al een goed beeld van de Sigma 70-200. Gezien het objectief dat ik op dit moment alleen nog in mijn (18-70) denk ik dat dit voor mij al een hele vooruitgang/aanvulling is. Dit vanwege de prijs, lichtsterkte, meer bereik, professionele kwaliteit (EX). Het enige nadeel dat ik vind is dat het objectief niet is uitgevoerd OS (VR).
gr,
Patrick
gr,
Patrick
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Allemaal waar. En ik verwacht dat Sigma "binnenkort" ook wel met een OS versie gaat uitkomen. Maar wanneer dat is, dat weet bijna niemand. Ik zou er ook niet op gaan wachten; het hoofdseizoen der fotografie staat voor de deur!palone schreef:Ik heb al een goed beeld van de Sigma 70-200. Gezien het objectief dat ik op dit moment alleen nog in mijn (18-70) denk ik dat dit voor mij al een hele vooruitgang/aanvulling is. Dit vanwege de prijs, lichtsterkte, meer bereik, professionele kwaliteit (EX). Het enige nadeel dat ik vind is dat het objectief niet is uitgevoerd OS (VR).
Nog een tip: die Sigma 70-200 zie ik regelmatig tweedehands langskomen voor 500 a 600 Euro. Zou ik ook overwegen als ik jou was! Veelal worden ze verkocht door mensen die toch een Nikon 20-200 VR gaan kopen, of mensen die vinden dat ze wat langers nodig hebben.
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Zo, wat zijn die dingen goedkoop geworden!!!wouterboon schreef:Er zijn op dit moment 2 70-200's van Sigma in de winkel, de Macro HSM en Macro II HSM . Ik weet niet exact wat het verschil is, behalve de prijs 649 t.o.v. 725 (cameranu.nl).
Ik heb de eerste en ben er uitermate tevreden over (zoals ik al geschreven had).

Dan is de koop helemaal fantastisch; dit is niet zo heel veel meer dan een Nikon 70-300 VR, maar wel een paar klassen beter (jammer van het geen VR, vaak heb je er toch niets aan!).
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Even op http://www.pixel-peeper.com/ zoeken (site is nu onbereikbaar?) werkt meestal prima. Of http://www.pbase.com/cameras/sigma/70-2 ... _macro_hsm , daar kan je ook op lens zoeken.palone schreef:@ Wouter: gebruik je dit objectief icm een statief (tripod/monopod) ? Heb je evt. voorbeeld foto's ?
De lens is prima mee rond te lopen, al wordt je wel direct een stuk serieuzer genomen. Sinds ik met dit soort lenzen rondloop (ik heb de nog net iets grotere 100-300 f4) wordt ik meestal voor "pers" aangezien. Het is ook waarschijnlijk wat immiderender als een oog van 77mm (in mijn geval zelfs 82mm) je zit aan te kijken!
Maar de lens is ca. 1.25 kilo, dus het is even wennen, maar prima te hanteren gewoon uit de hand!

@Palone: ik loop zonder statief rond met dat ding. Je wordt inderdaad nagestaard alsof je pro bent. Al moeten mijn foto's dat nog uitwijzen. Ik vind hem in ieder geval goed uit de hand fotograferen.
Zoek verder even naar 'Peru', onder presentatie en fotolocaties. Ik heb daar enkele foto's geplaatst die met de 70-200 zijn genomen. Volgens mij heb ik daar ook een link naar een webalbum ingezet.
Zoek verder even naar 'Peru', onder presentatie en fotolocaties. Ik heb daar enkele foto's geplaatst die met de 70-200 zijn genomen. Volgens mij heb ik daar ook een link naar een webalbum ingezet.
Hehe, tja da's wel lastig te zien he
Kort door de bocht: alle foto's van de vogels (condor/pelicanen), de zeerobben, de portretten (behalve die van de oude man, da's de 18-70!) en de nazcalijnen (vanuit het vliegtuig) zijn met de sigma genomen. De rest dus 18-70 of mijn coolpix.
Ikzelf vind de portretten qua scherpte en bokeh goed, maar ietsies overbelicht (waren felle lichtomstandigheden). Van de nazcalijnen heb ik af en toe gesmokkeld (gecropped), om het figuur beter in beeld te krijgen.
Het was wel wennen om zo'n joekel mee te sjouwen, maar als ik zie wat ik ervoor heb teruggekregen, ben ik er blij om!

Ikzelf vind de portretten qua scherpte en bokeh goed, maar ietsies overbelicht (waren felle lichtomstandigheden). Van de nazcalijnen heb ik af en toe gesmokkeld (gecropped), om het figuur beter in beeld te krijgen.
Het was wel wennen om zo'n joekel mee te sjouwen, maar als ik zie wat ik ervoor heb teruggekregen, ben ik er blij om!
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Als ik mijn 100-300 f4 niet zou hebben, dan zat ik nu in de auto om er eentje vers te halen! Ik heb ze regelmatig voor meestal tegen de 600 Euro tweedehands zien staan!palone schreef:Ik zie nu vanwege het grote prijsverschil eigenlijk niet meer een reden om voor de Nikkor 70-200 te gaan, maar te kiezen voor de Sigma 70-200.
@ Nicole: wat vind jij nu van de Sigma 70-200 ?