Sigma 70-200

Discussies over telezoom objectieven zoals 55-200 mm, 80-200 mm, 70-300 mm of 200-400 mm
palone

Bericht door palone » do feb 28 2008 8:27 am

Ik heb al een goed beeld van de Sigma 70-200. Gezien het objectief dat ik op dit moment alleen nog in mijn (18-70) denk ik dat dit voor mij al een hele vooruitgang/aanvulling is. Dit vanwege de prijs, lichtsterkte, meer bereik, professionele kwaliteit (EX). Het enige nadeel dat ik vind is dat het objectief niet is uitgevoerd OS (VR).

gr,

Patrick

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » do feb 28 2008 1:22 pm

palone schreef:Ik heb al een goed beeld van de Sigma 70-200. Gezien het objectief dat ik op dit moment alleen nog in mijn (18-70) denk ik dat dit voor mij al een hele vooruitgang/aanvulling is. Dit vanwege de prijs, lichtsterkte, meer bereik, professionele kwaliteit (EX). Het enige nadeel dat ik vind is dat het objectief niet is uitgevoerd OS (VR).
Allemaal waar. En ik verwacht dat Sigma "binnenkort" ook wel met een OS versie gaat uitkomen. Maar wanneer dat is, dat weet bijna niemand. Ik zou er ook niet op gaan wachten; het hoofdseizoen der fotografie staat voor de deur!

Nog een tip: die Sigma 70-200 zie ik regelmatig tweedehands langskomen voor 500 a 600 Euro. Zou ik ook overwegen als ik jou was! Veelal worden ze verkocht door mensen die toch een Nikon 20-200 VR gaan kopen, of mensen die vinden dat ze wat langers nodig hebben.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

wouterboon

Bericht door wouterboon » do feb 28 2008 2:13 pm

Er zijn op dit moment 2 70-200's van Sigma in de winkel, de Macro HSM en Macro II HSM . Ik weet niet exact wat het verschil is, behalve de prijs 649 t.o.v. 725 (cameranu.nl).

Ik heb de eerste en ben er uitermate tevreden over (zoals ik al geschreven had).

Wouter

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » do feb 28 2008 5:58 pm

wouterboon schreef:Er zijn op dit moment 2 70-200's van Sigma in de winkel, de Macro HSM en Macro II HSM . Ik weet niet exact wat het verschil is, behalve de prijs 649 t.o.v. 725 (cameranu.nl).

Ik heb de eerste en ben er uitermate tevreden over (zoals ik al geschreven had).
Zo, wat zijn die dingen goedkoop geworden!!! :shock:

Dan is de koop helemaal fantastisch; dit is niet zo heel veel meer dan een Nikon 70-300 VR, maar wel een paar klassen beter (jammer van het geen VR, vaak heb je er toch niets aan!).
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

wouterboon

Bericht door wouterboon » do feb 28 2008 8:20 pm

Tja, volgens mij heb ik er ooit 900 voor betaald (jaar geleden), kun je nagaan... En of het jammer is van het missen van de VR, weet ik niet...

palone

Bericht door palone » vr feb 29 2008 8:22 am

@ Wouter: gebruik je dit objectief icm een statief (tripod/monopod) ? Heb je evt. voorbeeld foto's ?

gr,

Patrick

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr feb 29 2008 12:08 pm

palone schreef:@ Wouter: gebruik je dit objectief icm een statief (tripod/monopod) ? Heb je evt. voorbeeld foto's ?
Even op http://www.pixel-peeper.com/ zoeken (site is nu onbereikbaar?) werkt meestal prima. Of http://www.pbase.com/cameras/sigma/70-2 ... _macro_hsm , daar kan je ook op lens zoeken.

De lens is prima mee rond te lopen, al wordt je wel direct een stuk serieuzer genomen. Sinds ik met dit soort lenzen rondloop (ik heb de nog net iets grotere 100-300 f4) wordt ik meestal voor "pers" aangezien. Het is ook waarschijnlijk wat immiderender als een oog van 77mm (in mijn geval zelfs 82mm) je zit aan te kijken!

Maar de lens is ca. 1.25 kilo, dus het is even wennen, maar prima te hanteren gewoon uit de hand! 8)

wouterboon

Bericht door wouterboon » vr feb 29 2008 12:36 pm

@Palone: ik loop zonder statief rond met dat ding. Je wordt inderdaad nagestaard alsof je pro bent. Al moeten mijn foto's dat nog uitwijzen. Ik vind hem in ieder geval goed uit de hand fotograferen.

Zoek verder even naar 'Peru', onder presentatie en fotolocaties. Ik heb daar enkele foto's geplaatst die met de 70-200 zijn genomen. Volgens mij heb ik daar ook een link naar een webalbum ingezet.

palone

Bericht door palone » vr feb 29 2008 2:13 pm

@ Wouter: Er staan verschillende foto's, en ik heb ook de site bekeken (WOW). Een aantal is op 70 mm geschoten, dus daar weet ik niet zeker welke lens het is geweest (18-70 of 70-200). Weet je misschien nog welke foto's je mat de 70-200 hebt gemaakt ?

gr,

Patrick

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr feb 29 2008 2:26 pm

@palone: de Sigma 70-200 presteert veel beter op 70mm dan de Nikon 18-70.

wouterboon

Bericht door wouterboon » vr feb 29 2008 2:29 pm

Hehe, tja da's wel lastig te zien he ;-) Kort door de bocht: alle foto's van de vogels (condor/pelicanen), de zeerobben, de portretten (behalve die van de oude man, da's de 18-70!) en de nazcalijnen (vanuit het vliegtuig) zijn met de sigma genomen. De rest dus 18-70 of mijn coolpix.

Ikzelf vind de portretten qua scherpte en bokeh goed, maar ietsies overbelicht (waren felle lichtomstandigheden). Van de nazcalijnen heb ik af en toe gesmokkeld (gecropped), om het figuur beter in beeld te krijgen.

Het was wel wennen om zo'n joekel mee te sjouwen, maar als ik zie wat ik ervoor heb teruggekregen, ben ik er blij om!

palone

Bericht door palone » vr feb 29 2008 2:41 pm

Ik zie nu vanwege het grote prijsverschil eigenlijk niet meer een reden om voor de Nikkor 70-200 te gaan, maar te kiezen voor de Sigma 70-200.

@ Nicole: wat vind jij nu van de Sigma 70-200 ?

gr,

Patrick

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr feb 29 2008 2:45 pm

palone schreef:Ik zie nu vanwege het grote prijsverschil eigenlijk niet meer een reden om voor de Nikkor 70-200 te gaan, maar te kiezen voor de Sigma 70-200.

@ Nicole: wat vind jij nu van de Sigma 70-200 ?
Als ik mijn 100-300 f4 niet zou hebben, dan zat ik nu in de auto om er eentje vers te halen! Ik heb ze regelmatig voor meestal tegen de 600 Euro tweedehands zien staan! :shock:

palone

Bericht door palone » vr feb 29 2008 2:51 pm

Ik neem aan dat je de Sigma 70-200 bedoelt. Bij Konijn is die NIEUW 699 euro. Voor 100 euro meer, koop ik dan liever een nieuwe.
Laatst gewijzigd door palone op za mar 01 2008 10:10 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr feb 29 2008 5:49 pm

palone schreef:Ik neem aan dat je de Sigma 70-200 bedoelt. Bij Konijn is due NIEUW 699 euro. Voor 100 euro meer, koop ik dan liever een nieuwe.
Precies, dat was ook mijn punt. Tot voor kort waren ze volgens mij bijna 1000 Euro!

Plaats reactie

Terug naar “Telezoom”