Vogels [verzamel]

Tobias

Re: vogels, welke leven er in jullie tuin ? ofzo..(verzamel)

Bericht door Tobias » ma okt 12 2009 8:49 pm

In aanvang fotografeerde ik veel in mijn tuin en deze zat op de schutting en er wat mee gespeeld.

Afbeelding

Jolanda
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Jolanda » ma okt 12 2009 8:50 pm

Brouwersdam is voor mij ook goed aan te rijden. Ook maar eens gaan kijken dus.
click voor mijn foto's op flickr.

Jaco1
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Jaco1 » ma okt 12 2009 9:07 pm

Tijd voor een forum meeting op de brouwersdam dan :mryellow: .

Ik moet morgen naar het Alexandrium met mijn vrouw en aangezien dat vlak bij de KE ligt zal ik dan of zal ik dan eens niet een 500mm of de sigma 300-800 proberen... grmbll... :mrgreen:

Tobias

Bericht door Tobias » ma okt 12 2009 9:32 pm

Jaco1 schreef:Tijd voor een forum meeting op de brouwersdam dan :mryellow: .

Ik moet morgen naar het Alexandrium met mijn vrouw en aangezien dat vlak bij de KE ligt zal ik dan of zal ik dan eens niet een 500mm of de sigma 300-800 proberen... grmbll... :mrgreen:
Dat gaat een moeilijke beslissing worden. Ben uiterst tevreden over de 500 vr maar heb zelf een weekend de 300-800 gehuurd. Toeval wil dat ik de twee eerste foto's van de zwanen met de 300-800 heb gemaakt. Het was die dag pet weer en in de middag brak de zon door. Ik vind het echt een topper onder de zoom objectieven. Beperking is de minimale afstand, is wat traag maar de zoom maakt veel goed.

Kijk is eens http://www.birdfocus.nl of op pbase en zoek op toon de smit. Ook de familie Nagtegaal hebben er 1, zie ook pbase.

Als die sigma niet ineens een dikke duizen euro duurder was geworden zonder dat er maar iets aan veranderd is zou hij wellicht op een gegeven moment in mijn koffer zitten. Nou ja moet ik ook nog een nieuwe koffer kopen want een bakbeest is het wel.

Arno P

Bericht door Arno P » ma okt 12 2009 10:07 pm

Jaco1 schreef:Tijd voor een forum meeting op de brouwersdam dan :mryellow: .

Het blijft jeuken he? :twisted: :mryellow: :wink:

MarcoD750
Ontwerp & Ontwikkeling
Ontwerp & Ontwikkeling
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door MarcoD750 » ma okt 12 2009 11:00 pm

Maar weer eens een vogel, een echte condor, spanwijdte van zijn vleugels ong 3 meter. Echt een bakbeest. :oohh:
Ik nam deze foto net toen hij boven mij ging zitten op de dakrand. Lekker tegenlicht!

Afbeelding

Hier kwam hij aanzweven.

Afbeelding

gr Marco
met vriendelijke groet, Marco

Z6 | Z 24-120 | AF-S Nikkor 14-24 | AF-S Nikkor 24-70 2.8 | AF-S 70-200 2.8 VRI | SB910 | Insta360 |

ruud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door ruud » ma okt 12 2009 11:47 pm

heel bijzonder marco om de grootste vogel die onze aarde rijk is zo op je af te zien komen.

en wat die sigma 300/800 betreft ik heb hier ook sterk aan getwijfeld de doorslag dat ik er niet voor ben gegaan was het missen van IS

groet ruud

Jaco1
Forumlid
Forumlid

Bericht door Jaco1 » di okt 13 2009 8:47 am

Bedankt Tobias voor het advies, ik heb inmiddels alle reviews, ervaringen en foto's ermee en ervan wel gezien denk ik, ook op bp weet ik de weg naar deze lens. Het is een ding wat je ligt of wat je niet ligt. Er zijn mensen die kunnen er de prachtigste foto's mee maken en er zijn erbij waar je denkt van: is dat nou alles voor dat geld? maar dat zie je bij alle objectieven, het is de gebruiker die bepaalt hoe goed de foto is afgezien van misschien een verdwaald maandag product.

De prijsverhoging was natuurlijk wel niet leuk maar wel terecht omdat, in goede handen, dat ding zich kan meten met alle toppers.

Tobias

Bericht door Tobias » di okt 13 2009 5:32 pm

@Jaco1
Je bent goed geïnformeerd lees ik. Het is inderdaad zo dat sommige er waanzinnig mooie platen mee schieten en andere er totaal niet mee overweg kunnen. Net als ruud heeft bij mij vr en compactheid een rol gespeeld om niet voor de 300-800 te kiezen. Zoals ik al aangaf ook de kortste instel afstand van 6 meter vind ik iets te ruim.

De fikse prijsverhoging zie ik zelf niet zo omdat er geen enkele verbetering is aangebracht.

succes met je keuze.

Tobias

Bericht door Tobias » di okt 13 2009 5:43 pm

@MarcoD60

tjee soms zijn vogels best wel een beetje eng :huh: zeker als dat in je tuin rondvliegt :)

Hier wat minder gevaarlijke plaatjes

1
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

Arno P

Bericht door Arno P » di okt 13 2009 7:21 pm

Focal Length = 850mm
:oohh:

Tobias

Bericht door Tobias » di okt 13 2009 9:01 pm

Arno P schreef:Focal Length = 850mm
:oohh:
500 + TC1.7 maakt 850mm. Soms ga ik tot 1000mm. Dat is het voordeel van een prime. Die gaat beter om met een converter.

ruud
Forumlid
Forumlid

Bericht door ruud » di okt 13 2009 10:06 pm

mooi hoor huib ,
de 1.7 converter is is bij mij de favoriet van de 3 beschikbare converters op de 500mm.

Afbeelding

bovenstaande foto is ook met die combinatie geschoten en heeft ook in mijn artikel gestaan in het laatste ncn clubblad waarin ik de
500mm beschreven heb over het gebruik van dit objectief i.c.m. de converters.

groet ruud

ruud
Forumlid
Forumlid

Bericht door ruud » wo okt 14 2009 7:20 am

kreeg van yoyo te horen dat de scherpte op de staart ligt ?
nou zie ik dat zelf niet maar misschien heb ik het mis.

hier een printscreen van het origineel met het scherpstelpunt erbij yoyo.

Afbeelding

Tobias

Bericht door Tobias » wo okt 14 2009 4:08 pm

@ruud
Staat er weer mooi op. Jammer heb geen ncn dus moet eens over lid worden nadenken.

Herken wel iets van het scherpstelpunt en dat de scherpte iets meer naar voren ligt of net niet optimaal is. Vind het overigens niet storen in je opname.

Op een focuschart heb ik -met de gemiddelde opname afstand- een serie opnames gemaakt met de 500, 500+tc1.4, de 1.7 en de tc2. Kwam toch met een behoorlijke correctie op de d300. Bij de tc1.7 combi moest ik maar liefst +16 corrigeren in de AF fijn afstelling. Voor de 1.4 en de 2 weet ik het zo gauw niet uit mijn hoofd maar verrassende bijstellingen waren het wel.

Omdat ik nogal veel klein spul fotografeer ligt dit best wel kritisch en zit ik er zo naast. Daar komt nog bij dat mijn onderwerp beweegt en het niet zo snel wordt gecorrigeerd door de af met je wel een opname kan maken. Kijk je op je display denk je yeeeppppp. Thuis op de computer best wel veel richting prullebak. Controleer ik het scherptestelpunt dan ligt dat ...... en de optimale scherpte ligt dan net ff iets meer.....

Plaats reactie

Terug naar “Dieren”