Vogels [verzamel]

Jaco1
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: vogels, welke leven er in jullie tuin ? ofzo..(verzamel)

Bericht door Jaco1 » zo okt 25 2009 5:57 pm

Toch wel weer mooi, kon je zo snel vinden of had je geruchten uit de tam tam cq netwerk gehoord?

Op de Brouwersdam stond vanmiddag ook een hoop Nikon geweld op Bouwmeester rijstzakken en gitzo statieven.

Koperwieken vallen daar ook masaal aan op de bessen, wel lastig met zoveel tegenlicht.

Afbeelding

Het is wel geen vogel maar deze grijze zit er eigenlijk altijd tussen 2 gewone. Ga binnenkort eens wat langer zitten om hem met een geep/vis op de kiek te zetten. De grote sternen waren ook weer lekker aan het schreeuwen al moet je hier wel geluk voor hebben want gister zag/hoorde je er geen een.

Afbeelding

Arno P

Bericht door Arno P » zo okt 25 2009 6:24 pm

Hier word ik toch blij van (na een week voor mijn werk weer in China te hebben gezeten met als missie voor terugkomst eindelijk het roodborstje in onze tuin vast te gaan leggen)

1
Afbeelding

2
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Arno P op do nov 05 2009 7:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jaco1
Forumlid
Forumlid

Bericht door Jaco1 » zo okt 25 2009 6:30 pm

Schaam jij je niet om zulke mooie foto's te plaatsen? echt prachtig. Nummer 2 is een toppertje.

Arno P

Bericht door Arno P » zo okt 25 2009 6:41 pm

Jaco1 schreef:Schaam jij je niet om zulke mooie foto's te plaatsen? echt prachtig. Nummer 2 is een toppertje.

:mryellow: Hoor wie het zegt, ben mijn kwijl door jouw foto's nog aan het afvegen :oohh: :wink:

Ik ben van mening dat MUP overigens nog een stapje extra gaat brengen. Toen ik die ingeving was, waren de meeste vogels helaas al naar huis. Enige tricky met MUP is de timing voordat de foto gemaakt wordt kan het koppetje van de vogel net weer gedraaid zijn, maar alles heeft zo zijn prijs.

ruud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door ruud » zo okt 25 2009 9:42 pm

mooi roodborstje arno die zie je in china niet waarschijnlijk :wink2:

groet ruud

Arno P

Bericht door Arno P » zo okt 25 2009 9:50 pm

ruud schreef:mooi roodborstje arno die zie je in china niet waarschijnlijk :wink2:

groet ruud

"Elk nadeel heb zen voordeel" :mryellow:

In China zag ik een soort kwikstaart, witte bef en sierlijke streepjes aan de zijkanten (maar geen camera bij me)

Arno P

Bericht door Arno P » ma okt 26 2009 12:54 pm

Vandaag eens voor MUP gegaan. Stuk spannender omdat je niet precies kunt bepalen welk plaatje/postie wordt vastgelegd.
En...de boomkruiper weer gezien...(afstand was iets te groot, kan niet wachten tot het tentje binnen is :wink2: )

1
Afbeelding

2
Afbeelding

Arno P

Bericht door Arno P » di okt 27 2009 8:38 pm

Niet bepaald op ooghoogte maar toch maar geschoten..

Afbeelding

Tobias

Bericht door Tobias » di okt 27 2009 9:17 pm

@Jaco1, ruud, Arno P

Helaas de voorbije dagen geveld door de griep dus weinig on the road. Gelukkig zijn er dan nog de mede vogel -fotografen die moois op het scherm weten te toveren.

Toppie :!: :!: :!:

al heb ik zelden of nooit een zeehond in mijn tuin gezien :lol: :lol: :lol: :lol:

ruud
Forumlid
Forumlid

Bericht door ruud » di okt 27 2009 11:24 pm

Tobias schreef:al heb ik zelden of nooit een zeehond in mijn tuin gezien :lol: :lol: :lol: :lol:
misschien woont ie wel aan het zee huib :lol:
veel mensen met griep momenteel , ben zelf nog niet aan de beurt geweest en mag van mij ook wel
weg blijven.
Ben veel in de weer met mijn dochter die opgenomen was in het ziekenhuis dus heb ook niet veel tijd over.
Misschien zaterdag wel naar zoom en zondag weer vogelen als het weer het toelaat ,ben nog niet klaar met die baardmannetjes.

groet ruud

Tobias

Bericht door Tobias » za okt 31 2009 4:11 pm

Tijdens het uitlaten van de honden zat er een roodborst tussen de struiken voluit te tetteren. Camera gehaald in de hoop een plaatje te schieten. Iso wat opgeschroefd en opname uit de hand. Soms doet vrII wat het beloofd. 125/5.6

Afbeelding

Arno P

Bericht door Arno P » za okt 31 2009 5:08 pm

Tobias schreef:Tijdens het uitlaten van de honden zat er een roodborst tussen de struiken voluit te tetteren. Camera gehaald in de hoop een plaatje te schieten. Iso wat opgeschroefd en opname uit de hand. Soms doet vrII wat het beloofd. 125/5.6
Zeer mooie roodborst in actie!

ArendV
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ArendV » za okt 31 2009 6:47 pm

Prachtig zingend roodborstje Tobias en indrukwekkend dat je dit uit de hand met de 500mm kunt vastleggen.

@Arno, ik zie je laatste foto's nu pas - ook erg mooi dat roodborstje en indrukwekkende vooruitgang als ik dat vergelijk met je eerste vogelfoto's met de 300mm hier op het forum, ga zo door !
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » za okt 31 2009 7:11 pm

tijden het uitlaten van de honden sleep je vanzelf altijd je 500mm vrII mee.... :D
anders lig je de volgende dag naakt aan de ketting of wordt je nagewezen op straat. :twisted:
heel mooi tobias !

alsmede het roodborstje van Arno P

Arend..zonder V

ruud
Forumlid
Forumlid

Bericht door ruud » wo nov 04 2009 11:02 pm

mooi roodborstje huib , voordeel van roodborstjes vind ik dat ze niet zo schuw zijn.

hier nog een steenuiltje dat ik in de 2½ jaar dat ik er nu langs rij nog nooit buiten heb gezien.
dit uiltje zit in een oud glazen ketelhuisje hier in de regio , afstand is +/- 40 mtr en nu enigszins
bereikbaar met 850mm.
en de ruiten , tja die worden nooit gewassen :wink2:

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Dieren”