Windows 7, wie gaat over en waarom wel of niet?

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Windows 7, wie gaat over en waarom wel of niet?

Bericht door ReneG » ma okt 26 2009 1:22 pm

We hebben op het werk al een paar upgrades uitgevoerd. Windows 7 upgrade doet eerst een pre-check voor compatibiliteit voor applicaties. Als er applicaties op staan die niet kunnen worden ge-upgrade of niet werken onder windows 7 wordt je daarop geattendeerd. Die moet je eerst de-installeren voor de upgrade. Maar het zijn er maar weinig die problemen geven.

Daarna upgraden. Hoelang dat duurt hangt van heel wat factoren af, maar tel op enkele uren. Let op, als je heel veel data in je gebruikers-directory hebt staan kan de upgrade tijd oplopen! Langst gemeten tijd is 16 uur (volgens Microsoft) maar meestal ben je in 2-3 uur klaar. Daarna kun je proberen de applicaties die je moest deinstalleren te herinstalleren. Bij ons betrof het overigens slechts de virusscanner, die wilde hij eraf hebben. Die konden we daarna echter weer probleemloos installeren.

Zelf ga ik nu nog niet direct over (mijn Vista draait goed) maar als er wat significant gebruikerservaringen zijn met de release en er zijn geen onoverkomelijke problemen, dan ga ik ook over. Zal wel over 2-3 maanden zijn. Ik heb geen haast.
Spul waarmee je foto's maakt...

Klaas Peter

Bericht door Klaas Peter » ma okt 26 2009 7:46 pm

Madhouse schreef:
Marten schreef:
gerardschouw schreef:ik ben al over en het bevalt me erg goed!
Vertel!
Draait alle Nikon software? En PS?
Bij mij wel op 64bits. Zelf PS CS4 is rete snel :D
Bij mij werkt ook alles. Alleen kom ik met Capture NX niet verder dan 2.2.1. De laatste update krijg ik niet.
Werk er nu 2 maanden mee. Verder ziet het er mooi/leuk uit.
Of het nu sneller is dan Vista, ik weet het niet.

Klaas Peter

Melliw
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Melliw » wo okt 28 2009 10:36 pm

Sinds gisterenavond draait deze soort van typemachine ook op Windows 7.
Tot nog toe erg goed allemaal. Problemen zal ik melden indien van toepassing.
Denk wel dat het de €70,- waard is.

Groeten van Willem
BrinksFotografie

I believe that the greatest tool we have as photographer is our own two feet.

Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Marten » do okt 29 2009 9:46 am

Cees Laarman: Degenen die de beta-versie gebruiken, hoe werkt het met ViewNX en CNX2? En welke versies?
Madhouse: Nergens last van hier! Alleen viewNX moest ik in XP modus laten draaien, de rest werkt gewoon
Cees Laarman: Is dat omdat jij 64bits draait of ligt dat aan Windows 7?
Madhouse: Ligt aan Windows 7. Heb er op 32bit (laptop van mijn vriendin) ook last van

Die ervaring heb ik niet.
View NX (1.5.0) draait hier onder Win7 Ultimate 32bits als een tierelier. Geen enkel probleem.
Het draait zelfs beter dan onder Vista, want daar werd mijn diafunctie altijd plotseling afgebroken bij lange fotoseries.
Ook CNX2.2.2 draait goed.
Spyder2exp. (beeldschermcallibratie) draait goed.

hans1956
Regiocoördinator
Regiocoördinator
Ervaringsniveau: *****

Bericht door hans1956 » do okt 29 2009 7:18 pm

Toch maar Windows-7 Ultimate de upgrade 32 bits versie aangeschaft en op mijn laptop geïnstalleerd. Alles draait bij mij ook als een zonnetje.
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr

The-Boss
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door The-Boss » za nov 07 2009 12:00 am

Vandaag Windows 7 Ultimate 64 bits (OEM) geinstalleerd, loopt hardstikke lekker. Wat een verschil met Vista.
Pierre 8-)

Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M

http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl

Tammo Schut

Bericht door Tammo Schut » za nov 07 2009 10:08 am

Windows Home premium op een 64 bits systeem geinstalleerd.
Intel R, core )TM' 2cpu 6400@ 2.13-21.13
4 Gb intern geheugen waarvan 2,4 beschikbaar ( waarom maar 2.4 beschikbaar is weet ik niet, wie wel? )
Opstarten vind ik toch niet snel.
1 minuut nodig om mijn bureaublad opgebouwd te hebben en nog bijna een minuut voor opening CaptureNX2.
Zijn dit normale opstarttijden? Lijkt me niet.
Graag een reactie.

O, ja, ik heb ook nog 4gb ReadyBoost er op zitten.

vr gr.

Tammo

pbreev

Bericht door pbreev » za nov 07 2009 9:49 pm

Mijn AMD Athlon 5000+ 2.6 GHz met 2 GB draait als een zonnetje op 32 bits Windows 7 Pro. Heb daar gelijk mijn "oude" 320 GB HD uitgebreid met een 500GB RAID 1. En een backup van de RAID op een externe HD. Maar alles draait zoals gezegd als een zonnetje. Vijf minuten VISTA was een NOT DONE en vijf minuten Windows 7 was YES YES YES YES YES YES als je begrijpt wat ik bedoel.

LeonPoels

Bericht door LeonPoels » wo nov 11 2009 3:36 pm

ReneG schreef:We hebben op het werk al een paar upgrades uitgevoerd. Windows 7 upgrade doet eerst een pre-check voor compatibiliteit voor applicaties. Als er applicaties op staan die niet kunnen worden ge-upgrade of niet werken onder windows 7 wordt je daarop geattendeerd. Die moet je eerst de-installeren voor de upgrade. Maar het zijn er maar weinig die problemen geven.
Hallo Rene,
Zou er ergens een mogelijkheid zijn om online je applicaties te laten checken? Ik wil van XP32 naar W7-64 overstappen en heb allerlei apps in gebruik waarvan ik me afvraag of die dan nog werken.
Groet,
Leon

flitslicht

Bericht door flitslicht » wo nov 11 2009 5:05 pm

LeonPoels schreef:
ReneG schreef:We hebben op het werk al een paar upgrades uitgevoerd. Windows 7 upgrade doet eerst een pre-check voor compatibiliteit voor applicaties. Als er applicaties op staan die niet kunnen worden ge-upgrade of niet werken onder windows 7 wordt je daarop geattendeerd. Die moet je eerst de-installeren voor de upgrade. Maar het zijn er maar weinig die problemen geven.
Hallo Rene,
Zou er ergens een mogelijkheid zijn om online je applicaties te laten checken? Ik wil van XP32 naar W7-64 overstappen en heb allerlei apps in gebruik waarvan ik me afvraag of die dan nog werken.
Groet,
Leon
Je kan waarschijnlijk het beste de 90-dagen testversie van W7 downloaden van:
http://technet.microsoft.com/en-us/eval ... 42495.aspx
en die op een aparte HD installeren. Dus je oude HD eruit halen, nieuwe erin en installeren. Dan kan je het gewoon echt uitproberen. Je hebt voor de download een Microsoft live-id nodig (=hotmail account). Geef bij de vraag naar je broep "Developer" op, anders lukt de download niet.

flitslicht

Bericht door flitslicht » wo nov 11 2009 5:10 pm

Overigens wacht ik nog maar even denk ik met W7. Vista draait bij mij op zich goed en als de Service Packs geïnstalleerd zijn is naar verluid het verschil met W7 vooral cosmetisch. Dit oa volgens C'T magazine.

GuyVerschuere
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door GuyVerschuere » do nov 12 2009 6:53 am

Tammo Schut schreef: 4 Gb intern geheugen waarvan 2,4 beschikbaar ( waarom maar 2.4 beschikbaar is weet ik niet, wie wel? )

Waarschijnlijk gedeeld geheugen voor de videokaart?

Haal die readyboost er maar eens uit, best mogelijk dat alles sneller is...
egregius.be - urbexforum.be
Nikon D7000 + D80
Nikkor 17-55 2.8 - Nikkor 70-200 2.8VR - Tamron 11-18
2xSB600 - 2x16GB SDHC - Velbon Sherpa 750 - Gorillapod

LeonPoels

Bericht door LeonPoels » do nov 12 2009 9:52 am

flitslicht schreef:Je kan waarschijnlijk het beste de 90-dagen testversie van W7 downloaden van:
http://technet.microsoft.com/en-us/eval ... 42495.aspx
en die op een aparte HD installeren. Dus je oude HD eruit halen, nieuwe erin en installeren. Dan kan je het gewoon echt uitproberen. Je hebt voor de download een Microsoft live-id nodig (=hotmail account). Geef bij de vraag naar je broep "Developer" op, anders lukt de download niet.
Dat lijkt me met mijn PC-kennis een lange weg, als is het natuurlijk "heel eenvoudig". Ook is het de vraag of mijn 5 jaar oude processor het leuk vindt. Ik was dan ook van plan om een i5 of i7-kast te kopen en de huidige pc te verplaatsen naar de werkkamer van mijn vriendin.
Leon

flitslicht

Bericht door flitslicht » do nov 12 2009 10:12 am

Ik bedenk me net dat W7 Professional en Ultimate een XP compatibiliteitsmodus hebben. Daarop moeten de meeste oude programma's draaien. Je moet dan natuurlijk weer wel een extra licentie hebben etc etc als je de programma's op twee computers wilt gebruiken. Zo'n oude computer zou ik inderdaad laten zoals die is.

Tammo Schut

Bericht door Tammo Schut » do nov 12 2009 12:51 pm

GuyVerschuere schreef:
Tammo Schut schreef: 4 Gb intern geheugen waarvan 2,4 beschikbaar ( waarom maar 2.4 beschikbaar is weet ik niet, wie wel? )

Waarschijnlijk gedeeld geheugen voor de videokaart?

Haal die readyboost er maar eens uit, best mogelijk dat alles sneller is...
Volgens mij geen gedeeld geheugen. Onder Vista werd ook alleen de 4 gb gemeld.
Die readyboost maakt met opstarten weinig uit, maar met Capture NX2 gaat het toch iets sneller.

Tammo

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”