Echt fotograferen ...

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
pata negra

Re: Echt fotograferen ...

Bericht door pata negra » za nov 28 2009 9:51 pm

Indien iedereen nu eens de nieuwe mogelijkheden optimaal zou gebruiken, zonder discussie over: moet er nu nabewerkt worden of niet? (Raw fotografen zijn sowieso de pineuten dan).
Ik heb in de medische beeldvorming de fluorescentie techniek nog gekend - het zou rampzalig (en misdadig) zijn om die nu te prefereren boven de digitale onder de noemer "vroeger was het beter"!!!

Photofanatic

Bericht door Photofanatic » za nov 28 2009 10:46 pm

Voor beiden (analoog - digitaal) valt wel wat te zeggen.
Me dunkt is fotograferen nog steeds "schrijven met licht".
Nu ik toch over schrijven begin;
als ik een tekst schrijf met potlood en exact dezelfde tekst daarna met een vulpen van laat ik zeggen, Parker.
Is mijn handschrift dan mooier of is het nog altijd de tekst die er voor de lezer er toe doet?
Zo zie ik fotografie namelijk ook, wat dat betreft maakt het me niet uit of je met een analoge Nikon de foto maakt of met een digitale compact, de foto wordt nog altijd beoordeeld om de foto en niet om het materiaal.
Wat je wilt zeggen met je foto kan je tot uitdrukking brengen in de foto, wat mij betreft maakt het mij niet uit met wat voor apparatuur je 'm hebt gemaakt!

Groeten

Robby Roos
One With Nature
http://www.photofanatic.nl

Gun uzelf het plaatje, maar vooral ook een ander

Gobert
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Gobert » za nov 28 2009 10:51 pm

Photofanatic schreef:Voor beiden (analoog - digitaal) valt wel wat te zeggen.
Me dunkt is fotograferen nog steeds "schrijven met licht".
Nu ik toch over schrijven begin;
als ik een tekst schrijf met potlood en exact dezelfde tekst daarna met een vulpen van laat ik zeggen, Parker.
Is mijn handschrift dan mooier of is het nog altijd de tekst die er voor de lezer er toe doet?
Zo zie ik fotografie namelijk ook, wat dat betreft maakt het me niet uit of je met een analoge Nikon de foto maakt of met een digitale compact, de foto wordt nog altijd beoordeeld om de foto en niet om het materiaal.
Wat je wilt zeggen met je foto kan je tot uitdrukking brengen in de foto, wat mij betreft maakt het mij niet uit met wat voor apparatuur je 'm hebt gemaakt!

Groeten

Robby Roos
One With Nature

Gobert adviseert Cross of Mont Blanc. Een Parker moet je eerder vergelijken met Sony of daaromtrent.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale

Photofanatic

Bericht door Photofanatic » zo nov 29 2009 8:31 am

Gobert adviseert Cross of Mont Blanc. Een Parker moet je eerder vergelijken met Sony of daaromtrent.
Dacht altijd dat Parker de crème de la crème was en ik maar trots zijn op mijn Parker vulpen :D :D.
En een Sony, nee, die gaat het voor mij ook niet worden, niet voor natuurfotografie althans...

Groeten

Robby Roos
One With Nature
www.photofanatic.nl

Gobert
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Gobert » zo nov 29 2009 8:49 am

Photofanatic schreef:
Dacht altijd dat Parker de crème de la crème was en ik maar trots zijn op mijn Parker vulpen :D :D.
En een Sony, nee, die gaat het voor mij ook niet worden, niet voor natuurfotografie althans...

Groeten

Robby Roos
One With Nature

Ik heb even op je site zitten neuzen. Je hebt wel een passie voor herten zie ik. Leuk, ik mag ook graag over de Hoge veluwe of Posbank zwerven.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale

whvg
Clublid
Clublid

Bericht door whvg » di dec 08 2009 5:04 pm

Eeuw schreef:Zwart-wit denken helpt in deze niet :mryellow:
Ik ga wel met de stelling van Gobert mee,
dat zijn dan al twee stemmen :wink2:
Drie!
D40 met 18-55 kitlens, D80, 55-200 VR, Metz 48 AF-1, Manfrotto 479-4b monopod en een Nikon fototas.

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”