Mijn digitale videorecorder gebruikt SSD's. Die schrijft zo'n 10GB per dag in zijn recording-buffer, nu een jaar lang. Dat betekent dat de schijf (60GB groot, maar ook OS er op) in praktijk elke 5 dagen een plek beschrijft. Dus hij zal nu elke plex zo'n 100 keer beschreven hebben. Nog geen centje pijn.ReneG schreef:Dan nog voor wat betreft het hele leeftijd/SSD verhaal: Hoewel er enige waarheid in zit, moeten er wel wat kanttekeningen bij worden geplaatst. Om een heel lang verhaal kort te maken, zelfs al ga je van de slechtste prestatiecijfers uit, en je schrijft elke dag 10GB data erbij op een SSD, dan nog gaat hij worst case 8 jaar mee. Dat is natuurlijk uitgezonderd maandagochtend-SSD's en fouten die door externe factoren (lees: waardeloze SATA controllers) etc. worden veroorzaakt. Wat de SSD's een slechte naam heeft gegeven zijn veel van de Sandforce gebaseerde SSD's.
Overigens worden belangrijke opnames na de opname getranscode naar een NAS. Dus mijn data is wel veilig als hij faalt, maar tot nu toe ben ik wel gelukkig.
Jaap