iJoost schreef:Eerlijk gezegd begrijp ik de voorkeur die veel mensen schijnen te hebben voor een hoog aantal beelden per seconde totaal niet. Ik gebruik dat nooit. Wel ben ik er tuk op om het juiste moment te pakken. Maar daarvoor vertrouw ik op mijn eigen reactie vermogen en routine... En natuurlijk op een camera die doet wat ik wil. Aan een repeteergeweer heb ik daarbij geen enkele behoefte. Ik vind het eigenlijk een beetje een zwakte bod om te hopen dat er wel wat bruikbaars tussen zal zitten... Maar goed ieder heeft zo zijn/haar eigen stijl van fotograferen.
Beste Joost,
Ik hou mij voornamelijk bezig met indoor Handbal, ik kan de volgende stelling wel redelijk onderschrijven, "volgens velen is het de snelste sport die je indoor kunt bedenken".
En voordat jij je moment denkt te hebben is het voorbij.
Al heel wat pro's gesproken die het voor hun brood doen en die lopen met de snelste camera's die er op de markt zijn. Want de bewegingen zijn onvoorstelbaar en razendsnel.
Die wachten niet op het moment, want als het er is ben je te laat.
Dat jij het niet begrijpt of gebruikt wil niet zeggen dat het overbodig is.
80% van mijn foto's bestaat uit actie handbal.
Ik zou zeggen ga maar eens kijken bij een eredivisie wedstrijd of vlak over de grens in Duitsland.
Dan weet je wat ik bedoel.