Hoe selecteren?Matthieu schreef:Eerst een foto in CNX openenMas schreef:Ok ja , ik kom een heel eind : op deze manier opent 'ie wel het programma inderdaad, alleen ik zie slechts een leeg vierkant .. geen foto ?
Deze foto selecteren en dan OPENEN MET gebruiken.
Dan wordt die foto geopend
Alle NIK software voor €149,-
Re: Alle NIK software voor €149,-
http://marcels.webklik.nl/page/homepage" onclick="window.open(this.href);return false;
Hmpfff, ik heb het niet erg hoog op met de Google afspraken: ....> $$$$ReneG schreef:V.w.b. dat bekend maken van RAW gegevens aan google, daar kun je gewoon een contract over afsluiten met een NDA e.d. Dat hoeft het probleem niet te zijn, ook Google is gebonden aan contractuele afspraken.wblink schreef:Nik is overgenomen door Google en die komt meteen met deze aanbieding.
Wat IK me afvraag is wat er zal gaan gebeuren met CNX. Gebruik het zelf niet (meer) (gebruik een Sony NEX-6), maar weet dat er velen aan verknocht zijn.
Blijft Google Nikon ondersteunen zoals NIK dat altijd gedaan heeft? Zal Nikon alle gegevens van zijn RAW-formaat aan Google bekend willen maken?
Nou moe ...
Willem.
Zoals ik begrepen heb van een interview tussen Scott Kelby,Google en Nik blijft er ondersteuningwblink schreef:Nik is overgenomen door Google en die komt meteen met deze aanbieding.
Wat IK me afvraag is wat er zal gaan gebeuren met CNX. Gebruik het zelf niet (meer) (gebruik een Sony NEX-6), maar weet dat er velen aan verknocht zijn.
Blijft Google Nikon ondersteunen zoals NIK dat altijd gedaan heeft? Zal Nikon alle gegevens van zijn RAW-formaat aan Google bekend willen maken?

- Matthieu
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ok sorry.Mas schreef:Hoe selecteren?Matthieu schreef:Eerst een foto in CNX openenMas schreef:Ok ja , ik kom een heel eind : op deze manier opent 'ie wel het programma inderdaad, alleen ik zie slechts een leeg vierkant .. geen foto ?
Deze foto selecteren en dan OPENEN MET gebruiken.
Dan wordt die foto geopend
Als je één foto geladen hebt is die automatisch al geselecteerd
Soms heb ik wel eens meerdere fotos gelijktijdig geopend en dan
moet je de wel de gewenste foto even aanklikken....
Hoop dat het nu duidelijk is en werkt
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer
Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart
www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
Ja bedankt, je had het dus al duidelijk genoeg uitgelegd maar op de éen of andere manier wil het niet lukken. Ik klik na 'openen met ' op color exef pro, er verschijnt een keuze menu 'kopen'of 'demo', ik klik op 'demo, het programma word keurig geopend maar i.p.v. een foto krijg ik slechts een leeg vierkant ..
http://marcels.webklik.nl/page/homepage" onclick="window.open(this.href);return false;
- Matthieu
- Forumlid
- Contacteer:
In de demo versie doet hij het niet'\Mas schreef:Ja bedankt, je had het dus al duidelijk genoeg uitgelegd maar op de éen of andere manier wil het niet lukken. Ik klik na 'openen met ' op color exef pro, er verschijnt een keuze menu 'kopen'of 'demo', ik klik op 'demo, het programma word keurig geopend maar i.p.v. een foto krijg ik slechts een leeg vierkant ..
ik heb nu de gekochte versie en daar werkt het wel goed
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer
www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
Ow ok, wellicht schaf ik het ook nog aan het is een mooi progamma.
- Sharkey
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Je opent toch wel een jpg of tiff?Mas schreef:Ja bedankt, je had het dus al duidelijk genoeg uitgelegd maar op de éen of andere manier wil het niet lukken. Ik klik na 'openen met ' op color exef pro, er verschijnt een keuze menu 'kopen'of 'demo', ik klik op 'demo, het programma word keurig geopend maar i.p.v. een foto krijg ik slechts een leeg vierkant ..
Arjan ( avi-foto.nl & Flickr[/size] )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf
Jazeker !
- Matthieu
- Forumlid
- Contacteer:
een nef kun je ook via CNX openen in Nik hoorSharkey schreef:Je opent toch wel een jpg of tiff?Mas schreef:Ja bedankt, je had het dus al duidelijk genoeg uitgelegd maar op de éen of andere manier wil het niet lukken. Ik klik na 'openen met ' op color exef pro, er verschijnt een keuze menu 'kopen'of 'demo', ik klik op 'demo, het programma word keurig geopend maar i.p.v. een foto krijg ik slechts een leeg vierkant ..
wordt keurig omgezet naar tiff
www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
- Matthieu
- Forumlid
- Contacteer:
Toch nog probleem met NIK onder Elements laten draaien.
Zoals al eerder aangegeven heb ik de hele map van NIK in de map PSE gecopieerd.
Keurig verschijnen de plugins onder de tab "filters" in elements .
Kan ook de foto openen en bewerken.
Dan druk ik op de knop OK onder aan het scherm van het Nik programma.
Foto keert terug in elements maar er is niets te zien van de bewerking ?
Waar wordt de foto opgeslagen en waarom zie ik mijn bewerkingen niet terug in elements ?
wat doe ik fout?
groet Matthieu
Zoals al eerder aangegeven heb ik de hele map van NIK in de map PSE gecopieerd.
Keurig verschijnen de plugins onder de tab "filters" in elements .
Kan ook de foto openen en bewerken.
Dan druk ik op de knop OK onder aan het scherm van het Nik programma.
Foto keert terug in elements maar er is niets te zien van de bewerking ?
Waar wordt de foto opgeslagen en waarom zie ik mijn bewerkingen niet terug in elements ?
wat doe ik fout?
groet Matthieu
www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
Had ik ook , Matthieu, als ik het goed begrijp keert de foto terug in photoshop in een andere laag , maar daar ik niets begrijp van lagen werkt dit niet voor mij ..
Wat bij mij hielp : als je in het NIK programma zit, dan zit er linksonder een tab met 'settings '. Daar zit een menuutje achter waarin je kunt aangeven wat er moet gebeuren als je op 'ok ' klikt. Dan moet je instellen : 'save settings in current layer ' , (uit mijn hoofd).

Wat bij mij hielp : als je in het NIK programma zit, dan zit er linksonder een tab met 'settings '. Daar zit een menuutje achter waarin je kunt aangeven wat er moet gebeuren als je op 'ok ' klikt. Dan moet je instellen : 'save settings in current layer ' , (uit mijn hoofd).
- Matthieu
- Forumlid
- Contacteer:
Ah okMas schreef:Had ik ook , Matthieu, als ik het goed begrijp keert de foto terug in photoshop in een andere laag , maar daar ik niets begrijp van lagen werkt dit niet voor mij ..![]()
Straks als ik weer op mn plek ben ga ik dat direct eens bekijken ....

Edit:
Ja je moet "current layer" gebruiken dan wordt hij WEL opgeslagen !
Helemaal top en bedankt voor je tip kerel !!
Zo zie je maar weer ......stap voor stap komen we er wel

groet
matthieu

www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
- Matthieu
- Forumlid
- Contacteer:
Voor hen die wat meer over de Color-efex filters wil weten :
http://www.niksoftware.com/colorefexpro ... ters.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.niksoftware.com/colorefexpro ... ters.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
Ik kom er achter dat ik mijn NIK software blijkbaar nooit heb geregistreerd, ik zal dus geen email uitnodiging krijgen voor 'a free NIK collection'. Als nog registreren lukt nu niet meer. Ik vraag mij af of ik met mijn licentie key gewoon de trial versies kan activeren.
Kijk voorlopig hier voor mijn foto's:
http://www.flickr.com/photos/jimmyp_64/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/jimmyp_64/" onclick="window.open(this.href);return false;