De grote kwaliteitsverschillen in afbeeldingskwaliteit dat vind ik meer een marketing uitspraak dan iets wat werkelijk het verschil maakt, ik kan namelijk niet zien aan een afbeelding of ie gemaakt is met een D7200 of een D500 dus op dat gebied zou voor mij enkel de prijs bepalend zijn.
Dan een punt waar de D7500 natuurlijk wel het verschil zou kunnen maken is het AF systeem, die zou iets beter moeten zijn dan de D7200 en beschikt over Group AF en dat wordt volgens mij erg veel gebruikt door vogel fotografen omdat het beter werkt dan de dynamische standen. Ik kan niet beoordelen hoe groot het verschil is maar wat ik er van begrepen heb zit daar een merkbaar verschil in t.a.v. het volgen van bewegende onderwerpen.
Dan het feit of 1 dan wel 2 kaart sloten zo spannend is... Nee, spannend zal het niet wezen maar voor zo'n bedrag is het wel heel bijzonder dat het er niet in zit. Wil je de maximale snelheid gebruiken dan schrijf je natuurlijk maar naar 1 kaart tegelijk weg dus dan heb je helemaal geen 2 sloten nodig. Maar stel dat je op een belangrijke dag zoals een trouwerij of een geboorte of een jubileum waarvan de foto's een grote waarde hebben is het erg fijn om naar twee kaarten tegelijk te kunnen schrijven als extra backup. Is het allemaal noodzakelijk? nee, niets is noodzakelijk maar nogmaals, voor 1500 euro vind ik het vreemd dat het er niet op zit.
Al met al blijf ik het een rare actie vinden van Nikon, ze hebben een camera gemaakt wat NET geen D7200 is maar ook NET geen D500 is... De D7200 heeft op snelheid na in principe alles te bieden wat de D500 heeft te bieden, nu wordt de keuze dus voornamelijk bepaald door de mate van snelheid van de camera. Wil je een mega snelle camera hebben om een zo groot mogelijk kans te hebben dat die éne foto lukt dan ga je voor de D500. Is voor jou fotografie snelheid minder belangrijk dan ga je voor de D7200. Maar met de D7500 mis je bepaalde zaken van de D7200 terwijl het toch ook weer geen D500 is. De D7200 is een dijk van een camera die voor de meeste mensen meer dan voldoende te bieden heeft, de categorie mensen die meer wil zijn vaak ook de mensen die bereid zijn om diep in de buidel te tasten en dan kan juist de D500 een groot verschil maken die in sommige gevallen de grote meerprijs kan rechtvaardigen. In mijn ogen is de D7500 het gewoon nét niet en is ie het prijsverschil van 500 euro t.o.v. de D7200 gewoon niet waard. Voor diegene die de D7200 te min vindt speelt het prijsverschil geen rol meer en die zullen dan ook wel bereid zijn om door te sparen voor de D500.
Maar zoals met alles in het leven "Zo veel mensen zoveel wensen" dus wie weet wordt het toch een kaskraker en zit ik er volledig naast met mijn gedachtegang

Laten we er op proosten en we gaan het allemaal vanzelf zien