De BR-2A erbij is ook erg leuk om mee te fotograferen. Denk echter dat de afstand (kort op het onderwerp) op een gegeven moment te beperkt is. Dus sparen voor de 105mm/2.8(VR) (ook al ben ik geen 98 jaar

Dankjewel voor je antwoord.Light schreef:In Beuningen staat altijd wel een rij mensen, vorige keer stond ik op straat in de rij (was niet eens een druk moment).
@noortje: Ik heb de 1.4 wel, wil namelijk achteraf geen spijt krijgen. Als ik toch geld uitgeef, dan liever iets langer sparen en 100% zeker weten dat je het beste hebt ipv een te snelle keuze die voor 95% bevalt. Het is natuurljk persoonlijk zoiets...
- Ik dacht dat de 1.4 iets meer lamellen heeft, waardoor het verloop van scherp naar onscherp wat mooier is.noortje53 schreef:Is de 50 mm 1.4 VEEL beter dan de 1.8?
Ofwel: Is dit het verschil in prijs waard?(dubbel)
Gr.
Mieke
De f/1.4 haalt gewoon niet de scherpte van de f/1.8 in het dichtbij gebied. Ook wanneer je het objectief achterstevoren op de camera zet.Marten schreef:Kan je daar iets meer over zeggen?GdP schreef:In combinatie met een omkeerring BR2a doet de f/1.8 uitvoering het een stuk beter dan de f/1.4 uitvoering.....
Ik heb net een BR2a binnen voor mijn f 1.4
m