Vogels [verzamel]
- gevonny
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Vogels [verzamel]
Prachtig die Blauwborst.. 

http://www.flickr.com/photos/86388305@N04/sets/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gé Driessen
Gé Driessen
- gevonny
- Forumlid
- Contacteer:
Was me het dagje wel weer...
Uitgerekend vandaag moesten de jongen van de IJsvogel uit gaan vliegen pfffff.
34° in de schaduw, weet niet hoe heet het in de schuilhut was en dat 10 uur lang.
Was echter de moeite meer dan waard, weet niet wat ik hier neer moet zetten aan opnamen....

Paring te dichtbij, dan maar de cloaca...

1e jong is uitgevlogen.

2e jong.

Uitgerekend vandaag moesten de jongen van de IJsvogel uit gaan vliegen pfffff.
34° in de schaduw, weet niet hoe heet het in de schuilhut was en dat 10 uur lang.
Was echter de moeite meer dan waard, weet niet wat ik hier neer moet zetten aan opnamen....

Paring te dichtbij, dan maar de cloaca...

1e jong is uitgevlogen.

2e jong.

http://www.flickr.com/photos/86388305@N04/sets/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gé Driessen
Gé Driessen
- GTJ
- Forumlid
- Contacteer:
Jezelf 10 uur in een tent opsluiten in ruim 30 graden......
maar de foto's zijn prachtig en je geduld is beloond!

- JaapV
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
"Blauwborst op de lupine"
Weer een erg mooie, Jeroen.
Kleuren zowel als compo.
Weer een erg mooie, Jeroen.
Kleuren zowel als compo.
Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Inderdaad prachtig die blauwborst en mooie ijsvogelavonturen !
Winterkoninkje
1

2

Winterkoninkje
1

2

Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
- gevonny
- Forumlid
- Contacteer:
Dank allen voor de reacties..
Die Winterkoning staat er prachtig op Arend!
Wilde met de volgende film aantonen dat flitslicht NIET verstorend werkt op (IJs)vogels, zodat twijfels of andere (ongegronde) kritiek op het gebruik van flitslicht de wereld uitgeholpen wordt.
Zoals met veel zaken/dingen wordt snel iets voor waar aangenomen, vooral als het door iemand de wereld in geholpen is die bekend staat als kundig.
Zonder enige terughoudendheid worden dingen overgenomen en voor waar aangenomen zonder zelf een terdege en onderbouwd onderzoek ernaar te doen.
Zo ook het gebruik van flitslicht, wat al voor menig discussie gezorgd heeft, ga ik met deze film ontkrachten en aantonen dat (IJs)vogels flitslicht niet of nauwelijks kunnen zien omdat ze niet verblind worden door het licht en de werkelijke flitsduur te kort is om waargenomen te worden.
https://www.flickr.com/photos/gevonny/1 ... ateposted/

Wilde met de volgende film aantonen dat flitslicht NIET verstorend werkt op (IJs)vogels, zodat twijfels of andere (ongegronde) kritiek op het gebruik van flitslicht de wereld uitgeholpen wordt.
Zoals met veel zaken/dingen wordt snel iets voor waar aangenomen, vooral als het door iemand de wereld in geholpen is die bekend staat als kundig.
Zonder enige terughoudendheid worden dingen overgenomen en voor waar aangenomen zonder zelf een terdege en onderbouwd onderzoek ernaar te doen.
Zo ook het gebruik van flitslicht, wat al voor menig discussie gezorgd heeft, ga ik met deze film ontkrachten en aantonen dat (IJs)vogels flitslicht niet of nauwelijks kunnen zien omdat ze niet verblind worden door het licht en de werkelijke flitsduur te kort is om waargenomen te worden.
Gé Driessen
Gé Driessen
- JaapV
- Clublid
- Contacteer:
Gé, ook dat is een knappe opname.
Ik heb er totaal geen verstand van, maar het enige dat je "aantoont" is dat deze ijsvogel zich niet schijnt te storen aan het flitslicht, in daglicht.
Het hoe en waarom daarvan is met de opname niet aangetoond. Evenmin dat het geldt voor alle vogels.
Ik heb er totaal geen verstand van, maar het enige dat je "aantoont" is dat deze ijsvogel zich niet schijnt te storen aan het flitslicht, in daglicht.
Het hoe en waarom daarvan is met de opname niet aangetoond. Evenmin dat het geldt voor alle vogels.
Groet, Jaap
- Reest
- Clublid
100% eens met JaapV, maar dat zal geen verrassing zijn.
Groet
Rinus
Groet
Rinus
Nikon | Gitzo en iets wat schommelt
- gevonny
- Forumlid
- Contacteer:
Van hoeveel vogels willen jullie (en vooral Rinus) nog opnamen hebben, ook s' nachts.
Maar ja, zelfs dan wordt het niet aangenomen he....moeilijk ook om iets te moeten aannemen waar je altijd tegenstander van bent geweest.
Heb hier laten zien dat flitsen geen reactie veroorzaakt bij een (IJs)vogel.
Zwak (tegen) argument om dan maar te suggereren dat andere vogels anders zouden (kunnen) reageren.
Als het écht om verstoren gaat, blijf lekker thuis, dán weet je pas zeker dat je niks verstoord!!!
Maar ja, zelfs dan wordt het niet aangenomen he....moeilijk ook om iets te moeten aannemen waar je altijd tegenstander van bent geweest.
Zwak (tegen) argument om dan maar te suggereren dat andere vogels anders zouden (kunnen) reageren.
Als het écht om verstoren gaat, blijf lekker thuis, dán weet je pas zeker dat je niks verstoord!!!
Gé Driessen
Gé Driessen
- Reest
- Clublid
Je laatste zin is een oersterk argument......
Wat ik doe, maak ik zelf wel uit.
Wat jij doet moet je ook helemaal zelf weten.
Dat jij flitst, moet je helemaal zelf weten.
Dat ik niet flits bij vogelfotografie, zal ik zelf ook wel uitmaken.
Dat ik mogelijke verstoring (door flitsen) dus uitsluit, is mijn keuze.
Ik wil geen enkele (flits-)opname van vogels hebben/zien, ook niet s'nachts..... maar zo slim ben je wel dat je dat snapt....
Ik zal jouw filmpje dus NIET voor waar aannemen, omdat ik je niet ken in de hoedanigheid van 'terzake kundig'...om je eigen woorden te gebruiken....
Groet
Rinus

Wat ik doe, maak ik zelf wel uit.
Wat jij doet moet je ook helemaal zelf weten.
Dat jij flitst, moet je helemaal zelf weten.
Dat ik niet flits bij vogelfotografie, zal ik zelf ook wel uitmaken.
Dat ik mogelijke verstoring (door flitsen) dus uitsluit, is mijn keuze.
Ik wil geen enkele (flits-)opname van vogels hebben/zien, ook niet s'nachts..... maar zo slim ben je wel dat je dat snapt....
Met alle respect:......Zoals met veel zaken/dingen wordt snel iets voor waar aangenomen, vooral als het door iemand de wereld in geholpen is die bekend staat als kundig.....
Ik zal jouw filmpje dus NIET voor waar aannemen, omdat ik je niet ken in de hoedanigheid van 'terzake kundig'...om je eigen woorden te gebruiken....
Groet
Rinus
Nikon | Gitzo en iets wat schommelt
- gevonny
- Forumlid
- Contacteer:
Haha, dat zijn de echte Thomassen, ze ZIEN het, en nóg nemen ze het niet aan.
Speciaal voor jou Rinus, ZONDER flits

Speciaal voor jou Rinus, ZONDER flits

Gé Driessen
Gé Driessen
- Hilda
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Die spechtfoto's vond ik echt not done. Als ik het goed begreep zat je in een hut. Hoe erg zijn de vogels daar gewend aan fotografen en hun gewoontes zoals flitsen? Je praat nl ook in het filmpje waar de ijsvogel totaal niet op reageert.gevonny schreef:Dank allen voor de reacties..![]()
ik ben ook absoluut geen voorstander van zo dicht bij de vogels komen dat je het flitslicht op de vogels ziet.
Niet iedere foto laat zich maken.
- JaapV
- Clublid
- Contacteer:
Gé, mocht je het ook tegen mij hebben, ik heb geen standpunt over flitsen naar vogels, of het nou ijsvogels overdag zijn of spechten 's nachts. Je gaat wat mij betreft je gang maar. Zoals ik al schreef: ik heb er totaal geen verstand van.gevonny schreef:Van hoeveel vogels willen jullie (en vooral Rinus) nog opnamen hebben, ook s' nachts.
Ik reageerde alleen maar omdat je schreef dat je met dat filmpje een paar dingen aantoonde (ander woord voor bewijzen). Ik blijf er bij dat je met alleen dat ene filmpje eigenlijk helemaal niets aantoont. Het is hooguit misschien een kleine illustratie van jouw standpunt. Nog lang geen bewijs.
En vervolgens uit je dak gaan maakt het niet geloofwaardiger.
Groet, Jaap
- gevonny
- Forumlid
- Contacteer:
Die spechtfoto's vond ik echt not done. Als ik het goed begreep zat je in een hut. Hoe erg zijn de vogels daar gewend aan fotografen en hun gewoontes zoals flitsen?
Helemaal niet, was de enige die die plek wist.
En "Not done"? Nog ff en ik krijg ook nog een bekeuring? Mensen worden met duizenden vermoord, dieren worden afgeslacht, natuur vervuild etc. en jij/jullie klagen over het flitsen bij vogels? Schaam jullie, want op de barricade staan om die ellende in de wereld tegen te gaan zal wel teveel zijn he?
Je praat nl ook in het filmpje waar de ijsvogel totaal niet op reageert.
Praatte direct in de microfoon, en ook nog fluisterend, dat kon die onmogelijk horen. (zijn toch echt wilde vogels hoor
)
ik ben ook absoluut geen voorstander van zo dicht bij de vogels komen dat je het flitslicht op de vogels ziet.
Mooi vind ik het zelf ook niet, doch dat heeft niks met verstoring te maken.
Zoals al eerder gezegd, blijf lekker thuis zitten, dan verstoor je ook niks, anders ben je ontzettend hypocriet bezig, want je vertrapt planten, insecten etc etc. tijdens je wandeltocht in de natuur.
Kritiek spruit vaak voort uit jaloersheid en afgunst.....
Helemaal niet, was de enige die die plek wist.
En "Not done"? Nog ff en ik krijg ook nog een bekeuring? Mensen worden met duizenden vermoord, dieren worden afgeslacht, natuur vervuild etc. en jij/jullie klagen over het flitsen bij vogels? Schaam jullie, want op de barricade staan om die ellende in de wereld tegen te gaan zal wel teveel zijn he?
Je praat nl ook in het filmpje waar de ijsvogel totaal niet op reageert.
Praatte direct in de microfoon, en ook nog fluisterend, dat kon die onmogelijk horen. (zijn toch echt wilde vogels hoor

Mooi vind ik het zelf ook niet, doch dat heeft niks met verstoring te maken.
Zoals al eerder gezegd, blijf lekker thuis zitten, dan verstoor je ook niks, anders ben je ontzettend hypocriet bezig, want je vertrapt planten, insecten etc etc. tijdens je wandeltocht in de natuur.
Kritiek spruit vaak voort uit jaloersheid en afgunst.....

Gé Driessen
Gé Driessen