aaah oooh

dat is wellicht de bedoeling al kan je tegenwoordig bij veel merken daar niet meer van uitgaan.Marten schreef: Ik heb sowieso het idee dat de nieuwe objectieven van Nikon beter presteren dan de oudere.
Robert Cristina offers some context: "The main target is D40/D60/D90 owners. They make up 80% of our DSLR sales and there wasn't really an inexpensive prime lens for them. So far, the lens offering for that market has included some really good zooms, but this offers them something they were missing."
Hij weet de prijs voor de 35/1.4G al...Robert Cristina schreef:"It's about price, size and weight. We wanted this to be a lens for the entry-level. If we'd tried to make an FX 35mm F1.4 it might cost €1400, rather than €200, and we wanted to make sure it was an affordable lens."
Robert Cristina schreef:"this is not the last lens announcement we'll be making this year."
Heb je al naar het aantal lamellen gekeken?BUG322 schreef:Ben wel benieuwd naar dit lensje .
Voordelen:
- afgeronder diafragma (mooiere bokeh)
Heb je al naar het aantal lamellen gekeken?
Ipv 9 afgerond zijn het er 7
Mijn 70-300 G lens heeft ook 9 lamellen maar een oerlelijke bokeh.De 35mm-lens heeft een grootste diafragma van f/1,8, terwijl de kleinste lensopening f/22 bedraagt. Net als de AF-D 35mm f/2 heeft de nieuwe lens zeven diafragmabladen, maar vanwege de afgeronde vorm van de lamellen zou de bokeh, het onscherpe gebied bij gebruik van een groot diafragma, zachter moeten zijn dan bij zijn oudere broer.
Vermoedelijk omdat er 2 letters teveel in de typeaanduiding staanBUG322 schreef: Zoals je ziet zie ik niet meteeen waarom je pessimistisch/negatief zou moeten zijn over deze lens.
70-300 is niet lichtsterk, verklaard de lelijke bokeh.BUG322 schreef:
Mijn 70-300 G lens heeft ook 9 lamellen maar een oerlelijke bokeh.
Zoals je ziet zie ik niet meteeen waarom je pessimistisch/negatief zou moeten zijn over deze lens.
Het is ook de eerste met aspherish element.