iPAD topic

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
Jolanda
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: IPAD topic

Bericht door Jolanda » ma apr 11 2011 10:40 am

Ik had de handleiding op mijn pc staan. In i-tunes ingelezen en daarna gaat het als vanzelf.
click voor mijn foto's op flickr.

Henk
Bestuurslid
Bestuurslid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Henk » ma apr 11 2011 8:33 pm

Zelfontspanner schreef:Hallo,

Vraagje, hebben jullie dat nu ook dat je vaak het rechtse gedeelte van een foto mist bij het lezen van dit forum op een iPad?
Als ik dan op een foto "klik" zodat deze geopend wordt in een nieuw venster, en ik keer daarna weer terug worden de foto's wel volledig weergegeven.
(gebruik iPad in landscape, browser Safari, IOS 4.3)
Yep, heb ik eveneens last van. Had het niet meteen in de gaten, maar vond dat een paar forumleden wel hele vreemde foto's plaatsten hahaha.
Als iemand een oplossing weet, houd ik me aanbevolen.
groeten Henk.
Foto Melenhorst.net

trbergsma
Forumlid
Forumlid

Bericht door trbergsma » wo mei 04 2011 4:49 pm

Leuk om te zien dat veel Nikkon fans ook een iPad hebben.
Ben zelf erg blij met mijn iPad en gebruik hem eigenlijk elke dag wel even.

Het geen waar ik me erg aan stoor is dat ik geen (of althans niet goed) RAW pictures can importeren. Heb zat ruimte en heb geen zin om al mijn foto's om te zetten naar JPEG als ik ze op mijn iPad wil bekijken. Sindskort heb Photogene 2,0 gedownload, omdat de Zoom beweert dat deze RAW pictures toont..... of ik doe ik verschrikkelijk mis of het werkt niet goed.

Weet iemand van jullie hoe je zonder al te veel poespas RAW pictures op de iPad kan krijgen?
Nikon D90, Nikkor AF-S 16-85 f/3.5-5.6G ED VR DX, Nikkor AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6G IF-ED, Nikkor AF-S 50mm f1.8G, Nikkor AF-S 35mm f1.8G, SB-600

Onno
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Onno » wo mei 04 2011 5:09 pm

trbergsma schreef:Weet iemand van jullie hoe je zonder al te veel poespas RAW pictures op de iPad kan krijgen?
Met de camera connection kit kun je foto's rechtstreeks van je camera op de iPad zetten. De iPad toont als beeld de preview die in het NEF bestand zit ingebakken.

http://store.apple.com/nl/product/MC531 ... Tc0MjU4NjE" onclick="window.open(this.href);return false;

Onno
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Onno » wo mei 04 2011 5:14 pm

Zelfontspanner schreef:Vraagje, hebben jullie dat nu ook dat je vaak het rechtse gedeelte van een foto mist bij het lezen van dit forum op een iPad?
Als ik dan op een foto "klik" zodat deze geopend wordt in een nieuw venster, en ik keer daarna weer terug worden de foto's wel volledig weergegeven.
Het forum accepteert foto's tot een breedte van 1024 pixels. Bij weergave in draadjes worden deze in de browser geschaald naar de breedte die je in kan stellen in het gebruikerspaneel.
Het schalen van foto's is een relatief zwaar klusje voor de processor van de iPad. Ik vermoed dat dit proces wanneer er veel foto's moeten worden weergegeven voortijdig wordt afgebroken. Met gedeeltelijk weergegeven foto's als resultaat. Het zou een bug kunnen zijn in mobile Safari of een gevolg van het geheugenbeheer binnen iOS.

trbergsma
Forumlid
Forumlid

Bericht door trbergsma » wo mei 04 2011 6:02 pm

Onno schreef:
trbergsma schreef:Weet iemand van jullie hoe je zonder al te veel poespas RAW pictures op de iPad kan krijgen?
Met de camera connection kit kun je foto's rechtstreeks van je camera op de iPad zetten. De iPad toont als beeld de preview die in het NEF bestand zit ingebakken.

http://store.apple.com/nl/product/MC531 ... Tc0MjU4NjE" onclick="window.open(this.href);return false;
Dankjewel voor je antwoord.

Kan ik deze foto die in het NEF bestand ingebakken zit ook via de computer op mijn iPad krijgen?
Als ik momenteel NEF/RAW foto's overzet dan toont de iPad deze in zeer belabberde kwaliteit, weinig pixels ed.
Nikon D90, Nikkor AF-S 16-85 f/3.5-5.6G ED VR DX, Nikkor AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6G IF-ED, Nikkor AF-S 50mm f1.8G, Nikkor AF-S 35mm f1.8G, SB-600

Jolanda
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Jolanda » wo mei 04 2011 6:06 pm

Toen ik meldde dat ik ook een I-pad tot mijn beschikking had gekregen, gaf iemand mij meteen de tip om de camera connection kit te kopen. GEdaan. Dit weekend voor het eerst uitgeprobeerd en jawel hoor. De nefjes worden meteen vertoond en ik heb geen last van een kwalitatief slechte weergave.

Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

Henk
Bestuurslid
Bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Henk » wo mei 04 2011 6:19 pm

Ook ik gebruik de camera connection kit. Zodra ik de SD card in de kit stop, worden de foto's uitgelezen. Ik selecteer de te importeren foto's en kopieer ze naar de iPaq (het is wel slim om na de import voor Bewaar te kiezen). Vervolgens kan ik de RAW foto keurig bekijken op mijn iPaq. Dat beeld is uitstekend. 8)
Wel krijg ik slecht s een kleine foto in beeld als ik de RAW foto open in Photoshop Express. Deze kan hier kennelijk niet mee overweg (of ik moet iets fout doen / over het hoofd zien).
groeten Henk.
Foto Melenhorst.net

trbergsma
Forumlid
Forumlid

Bericht door trbergsma » wo mei 04 2011 11:28 pm

Bewdankt voor jullie reacties.
Overzetten van de PC naar de iPad werkt kennelijk niet met NEF files maar direct van de SD kaart via de connection kit wel.

Dan is de oplossing simpel! Heb de connection kit besteld. :shock:

Onno
Clublid
Clublid
Contacteer:

IPAD topic

Bericht door Onno » do mei 05 2011 8:56 am

trbergsma schreef:Kan ik deze foto die in het NEF bestand ingebakken zit ook via de computer op mijn iPad krijgen?
Als ik momenteel NEF/RAW foto's overzet dan toont de iPad deze in zeer belabberde kwaliteit, weinig pixels ed.
Als je een Mac hebt kun je NEF-jes via iPhoto naar je iPad laten syncen.
Windows support ik niet :-) misschien heeft iemand anders daar een tip voor.

Henk
Bestuurslid
Bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Henk » vr mei 13 2011 8:36 pm

Voor de liefhebbers:
Adobe heeft drie Photoshop CS5-apps ontwikkeld: Adobe Color Lava, Adobe Eazel en Adobe Nav.
Meer info vind je hier
groeten Henk.
Foto Melenhorst.net

Onno
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Onno » wo jun 01 2011 10:27 am

iPad App 'Softbox Pro' is vandaag gratis: http://www.ipadclub.nl/21301/softbox-pr ... studiolamp" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Kees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Kees » zo jun 19 2011 10:52 pm

Hallo allemaal,
Zelfontspanner schreef:
henkm schreef:
Zelfontspanner schreef:Hallo,

Vraagje, hebben jullie dat nu ook dat je vaak het rechtse gedeelte van een foto mist bij het lezen van dit forum op een iPad?
(gebruik iPad in landscape, browser Safari, IOS 4.3)
Yep, heb ik eveneens last van. Had het niet meteen in de gaten, maar vond dat een paar forumleden wel hele vreemde foto's plaatsten hahaha.
Als iemand een oplossing weet, houd ik me aanbevolen.
Ja, ik dus ook.

Ik heb het vermoeden dat het optreed als er foto's van verschillende breedtes op de pagina staan.
Bijvoorbeeld landscape en portrait foto's door elkaar.
Is bij mij ook zo, maar als je rechts op de rand van de foto je duim legt of er op klikt dan veranderd de foto naar
een volledig beeld. Een beetje oefenen want soms opent de foto wel in een nieuw venster maar het gaat mij
wel steeds beter af.

Misschien hebben jullie hier iets aan.
EDIT: Heb nog even gekeken maar dit werkt toch niet bij elke foto, heeft toch denk ik te maken met de grootte van de foto.

Groet Kees

gongon
Clublid
Clublid

Bericht door gongon » ma jun 20 2011 9:16 am

Heeft een van jullie er ook weleens last van dat de IPad bij het aanzetten blijft hangen en je hem met geen mogelijikheid meer aan de praat krijgt?
Ik zet hem tegenwoordig maar niet meer uit. Als de accu leeg is krijg ik hem echt niet meer aan, moet ik hem eerst weer resetten en dan doet hij het ook weleens niet gelijk.
Ik ben dus nu heel goed aan het opletten dat ik de accu op tijd oplaad.
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.

Niels
Forumlid
Forumlid

Bericht door Niels » ma jun 20 2011 9:31 am

gongon schreef:Heeft een van jullie er ook weleens last van dat de IPad bij het aanzetten blijft hangen en je hem met geen mogelijikheid meer aan de praat krijgt?
Ik zet hem tegenwoordig maar niet meer uit. Als de accu leeg is krijg ik hem echt niet meer aan, moet ik hem eerst weer resetten en dan doet hij het ook weleens niet gelijk.
Ik ben dus nu heel goed aan het opletten dat ik de accu op tijd oplaad.
hoi Gongon,

Met m'n Ipad heb ik het niet, met m'n Iphone is het wel eens gebeurd, heb je al een software update geprobeerd?
Doet vaak wonderen. Ik zet hem ook zelden uit, meestal gaat ie onder de 10% in de lader.
Klikken is nog nooit zo leuk geweest met mijn Nikon...
Flickr
Nikon D7000, Nikkor 16-85 VRII, Nikkor 50mm 1.4G, SB-700, Fuji X20 en een hoop kleine rommel erbij...

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”