Prijs Nikon D3
Als ik zo'n D3 zou kopen, dan zou ik hem denk ik niet in Nederland halen.
In België krijg je 2 jaar garantie, dat lijkt me toch zeer de moeite op een compleet nieuw ontworpen high-end product.
Ik vind 1 jaar garantie ook erg schamel wat Nikon hier in nederland levert. Straalt niet echt vertrouwen uit in het eigen merk.
In België krijg je 2 jaar garantie, dat lijkt me toch zeer de moeite op een compleet nieuw ontworpen high-end product.
Ik vind 1 jaar garantie ook erg schamel wat Nikon hier in nederland levert. Straalt niet echt vertrouwen uit in het eigen merk.
Bekijk ook mijn foto's een op Flickr http://www.flickr.com/photos/daandegroot/
- Gino
- Forumlid
- Contacteer:
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace
http://www.flickr.com/photos/nikongino/
http://www.flickr.com/photos/nikongino/
Marten,
Is het mogelijk bij al die zaken direct de prijs van de D300 mee te nemen en deze in een apart draadje te zetten. Ik denk dat daar ook een heleboel forum lezers blij mee zijn.
Ik vind dit trouwens wel een leuk initiatief, doet me denken aan die duitser die alle tweedehands prijzen bijhoudt.
groet,
Marco
Is het mogelijk bij al die zaken direct de prijs van de D300 mee te nemen en deze in een apart draadje te zetten. Ik denk dat daar ook een heleboel forum lezers blij mee zijn.
Ik vind dit trouwens wel een leuk initiatief, doet me denken aan die duitser die alle tweedehands prijzen bijhoudt.
groet,
Marco
Ruim 3900 euro (inclusief verzendkosten) op ebay vanuit de UK. (dus geen invoerrechten) Je moet ervan houden maar ik heb bijna alles van ebay. Krijg je er ook nog een snelle 8 gb cf card gratis bij.
http://cgi.ebay.nl/NEW-Nikon-D3-Camera- ... dZViewItem
Dat scheelt een slok op een borrel!rik6230 schreef:Ruim 3900 euro (inclusief verzendkosten) op ebay vanuit de UK. (dus geen invoerrechten) Je moet ervan houden maar ik heb bijna alles van ebay. Krijg je er ook nog een snelle 8 gb cf card gratis bij.
Hoe zit het nu met de garantie, als je hem nu bijv. in Engeland koopt via Ebay? (ik weet dat er al wat over geschreven is, maar het is me nog niet helemaal duidelijk).
Ken je die verkoper trouwens ook van eerdere aankopen?
In dit draadje staat iets over de garantie bij aankopen in het buitenland. (in dit geval een land uit de EU)
Deze verkoper ken ik niet. Er komen ongetwijfeld nog andere aanbieders uit de UK. De prijs is wel reeel. In Hong Kong is hij nog minder duur maar daar loop je het risico van een naheffing hier in Nederland.
Deze verkoper ken ik niet. Er komen ongetwijfeld nog andere aanbieders uit de UK. De prijs is wel reeel. In Hong Kong is hij nog minder duur maar daar loop je het risico van een naheffing hier in Nederland.
Als het goed is,heb je gewoon garantie geloof ik dus, bij een exemplaar uit de EU.
kopen in USA
wij krijgen in de Kerstvakantie bezoek uit NY/US; stuur ik hem langs B&H en neemt hij de D3 voor me mee ?!(of een mooie lens)
Wat zijn jullie ervaringen om op zo'n afstand iets duurs te kopen; garantie etc.
Ik ken de winkel, ben er in 2004 geweest maar kon toen na 4 weken terug met de aangeschafte spullen als het niet beviel.(alles was ok overigens)Een walhalla vol met foto spullen; door de lucht zoevende mandjes en bediend worden door vnl. Jewish dreadlocks; een belevenis op zich.
Voor een 'duppie' op de eerste rang is prima maar de ergernis als het fout gaat weegt niet op tegen het kortstondige financiele gewin.
graag jullie tips
vrgr
Wat zijn jullie ervaringen om op zo'n afstand iets duurs te kopen; garantie etc.
Ik ken de winkel, ben er in 2004 geweest maar kon toen na 4 weken terug met de aangeschafte spullen als het niet beviel.(alles was ok overigens)Een walhalla vol met foto spullen; door de lucht zoevende mandjes en bediend worden door vnl. Jewish dreadlocks; een belevenis op zich.
Voor een 'duppie' op de eerste rang is prima maar de ergernis als het fout gaat weegt niet op tegen het kortstondige financiele gewin.
graag jullie tips
vrgr
Laatst gewijzigd door k.hendrik op di nov 06 2007 7:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ja Marco, dat kan, is wel wat werk, maar het lijkt mij ook zinvol, omdat er vermoedelijk meer mensen geïnteresseerd zijn in de D300 dan in de D3.Marco Handgraaf schreef:Marten,
Ik vind dit trouwens wel een leuk initiatief, doet me denken aan die duitser die alle tweedehands prijzen bijhoudt. groet,
Marco
Ik kom overigens pas met een lijst als ze in Nederland te koop zijn.
Eigenlijk best wel bizar, dat een produkt dat nog niet eens op de markt is nu al heel verschillend is geprijsd
Beste Mike,
Dat lijkt me niet zo vreemd hoor. Soort van verkeerde klantenbinding.
Gezien de belangstelling zullen de eerste kopers gewoon de adviesprijs moeten betalen.
Dat zullen ze niet eens zo erg vinden (ik niet in ieder geval). Voor mij is het belangrijk dat ik mijn toestel op tijd krijg. Helaas is de introductie van de meeste nieuwe camera's steeds voor ons vertrek naar Kenia en wil ik deze daar inzetten, dan moet ik zorgen dat ik mijn toestel tijdig krijg. Door VROEG in te tekenen bij een ZAAK die naar verwachting VOLDOENDE camera's krijgt uitgeleverd om mij ook te kunnen LEVEREN, weet ik dat ik daarvoor de volle prijs moet betalen.
Sta je bij een zaak ingeschreven die met een lagere prijs adverteert, dan moet je nog maar zien dat je hem krijgt. Wanner de zaak zegt hem te kunnen leveren voor de volle mep, dan kan je nee zeggen, maar er zijn toch genoeg gegadigden. Dan weer achteraan sluiten zal mogelijk betekenen dat je halverwege het tweede kwartaal van 2008 aan de beurt bent.
Door zo'n lage prijs te noemen (ongetwijfeld zijn er ontbindende voorwaarden) weet zo'n zaak ook voldoende potentiele kopers aan zich te binden om de volle mep te vragen.
Weet dat de marge zeker niet zo groot is als de prijsverschillen.
Waarom zou een zaak een zeer gewild toestel gaan verkopen met verlies terwijl er eenvoudig winst kan worden gemaakt.
Je moet ze wel eerst naar je zaak zien te krijgen en dat doe je met stuntprijzen.
Beste Mike,
Dat lijkt me niet zo vreemd hoor. Soort van verkeerde klantenbinding.
Gezien de belangstelling zullen de eerste kopers gewoon de adviesprijs moeten betalen.
Dat zullen ze niet eens zo erg vinden (ik niet in ieder geval). Voor mij is het belangrijk dat ik mijn toestel op tijd krijg. Helaas is de introductie van de meeste nieuwe camera's steeds voor ons vertrek naar Kenia en wil ik deze daar inzetten, dan moet ik zorgen dat ik mijn toestel tijdig krijg. Door VROEG in te tekenen bij een ZAAK die naar verwachting VOLDOENDE camera's krijgt uitgeleverd om mij ook te kunnen LEVEREN, weet ik dat ik daarvoor de volle prijs moet betalen.
Sta je bij een zaak ingeschreven die met een lagere prijs adverteert, dan moet je nog maar zien dat je hem krijgt. Wanner de zaak zegt hem te kunnen leveren voor de volle mep, dan kan je nee zeggen, maar er zijn toch genoeg gegadigden. Dan weer achteraan sluiten zal mogelijk betekenen dat je halverwege het tweede kwartaal van 2008 aan de beurt bent.
Door zo'n lage prijs te noemen (ongetwijfeld zijn er ontbindende voorwaarden) weet zo'n zaak ook voldoende potentiele kopers aan zich te binden om de volle mep te vragen.
Waarom zou een zaak een zeer gewild toestel gaan verkopen met verlies terwijl er eenvoudig winst kan worden gemaakt.
Je moet ze wel eerst naar je zaak zien te krijgen en dat doe je met stuntprijzen.
Zo'n zaak verkoopt ze niet voor de volle mep, dit soort kopers (waaronder ik) willen een apparaat gewoon goedkoop bemachtigen. (ik bedoel dit in het algemeen en niet specifiek voor de D3)Panthera schreef: Door zo'n lage prijs te noemen (ongetwijfeld zijn er ontbindende voorwaarden) weet zo'n zaak ook voldoende potentiele kopers aan zich te binden om de volle mep te vragen.
Als ze dan ineens de volle mep moeten betalen, dan gaat het gewoon over en koopt niemand ze meer.
Vergis je trouwens niet in de marge. Ook al is het maar 20-25 %, dan praat je al over € 1000 +.
Een zaak met weinig kennis van dit soort apparatuur kan tegenwoordig met die internetwinkels mooi mee concurreren op de prijs.
Ook al pakken ze maar een paar honderd euro, dat is toch een paar honderd euro meer als niets en ze maken op deze manier ook reclame.
Tevens zijn ze aan het omzetten, en hoe meer je omzet, hoe lager de inkoopprijs, dus dat telt zeker ook mooi mee.
Ik heb vroeger (ben ik alweer zo oud

Zo'n prijsvechter kan zo'n toestel niet voor de normale prijs verkopen, want dan koopt niemand hem daar. Dan ga je natuurlijk naar een winkel met expertise en een goede service.
Op zich wel goed dat je dit nu hebt tegenwoordig met internet, zo komt de overall prijs toch wat lager te liggen.
Je hebt trouwens ook zat winkels die met internetprijzen werken en met gewone winkel prijzen, voor de authentieke dorpsbewoners zeg maar, daar hanteren ze de hogere winkelprijs voor, wat niet erg is, want daar moeten ze ook meer service voor verlenen.