Z8 of Z7 II

Discussies over fotografie met het spiegelloze camerasysteem Z5, Z6(II), Z7(II),Z8 & Z9

Onderwerp:

Z8 of Z7 II

Berichtdoor Zwaan » zo jul 30 2023 10:37 am

Ik fotografeer nu nog met mijn D810 maar wil graag de overstap maken naar een Z camera. Maar twijfel enorm wat ik moet doen, dus ik hoop dat mensen hier op het forum mij kunnen helpen. Ik twijfel tussen een Z8 en een Z7II. Op zich zou het logisch zijn om voor een Z8 te kiezen omdat die toch een stuk nieuwer is en omdat die betere specificaties heeft dan de Z&II. Maar wat ik voornamelijk lees over de Z8 is dat hij geweldig is voor sportfotografie en geweldig is voor video. Maar laat dat nou net dingen zijn die ik nooit gebruik bij het fotograferen. Ook is 120 beelden per seconde niet voor mij weg gelegd, net als automatisch herkenning van vogels en vliegtuigen (ik fotografeer nooit vogels en vliegtuigen). Ik fotografeer mensen, feestjes, interieur, en maak foto's als ik ergens op locatie ben. En ik denk dat de Z7II daar goed voor is.

Maar waarom zou ik dan voor de Z8 kunnen kiezen? Is de autofocus van de Z8 zoveel beter dan die van de Z7II? Is de ruis bij de Z8, bij hele hoge iso-waardes, zoveel beter dan die bij de Z7ii? Ga ik last ondervinden van de blackout tijdens het fotograferen met de Z7II?
Zwaan

Forumlid
Berichten: 9


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Z8 of Z7 II

Berichtdoor Patrick » zo jul 30 2023 12:15 pm

Ik zou eerder een Z6 II kiezen als ik zie wat je fotografeert. Heb je meer dan 24 megapixels nodig? Zo ja, dan is de Z7 II volgens mij een uitstekende keuze. Het verschil zit hem inderdaad vooral in de autofocus, snelheid en dergelijke. Niet nodig voor wat je doet.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26864


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Z8 of Z7 II

Berichtdoor John Jansen » zo jul 30 2023 1:35 pm

https://youtu.be/m4IDPBTksJE bekijk dit maar eens het zal je verbazen, hij gaat zelfs nog een stap verder terug.
John Jansen

Forumlid
Berichten: 1275


Locatie: Santa leaudrette
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:


Terug naar “Z5, Z6(II), Z7(II),Z8 & Z9”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten