D700 - goede deal?

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850

Onderwerp:

D700 - goede deal?

Berichtdoor ADA » do mei 09 2019 12:01 am

Ik heb mij vandaag aangemeld hier op dit forum en wil gelijk wat vaart in de hobby brengen :mryellow: . Aankomende zaterdag ga ik bij iemand langs die een D700 in de aanbieding heeft. Het gaat niet alleen om de body, maar dit zit er ook allemaal bij:

- Nikon D700 (7500 clicks)
- Nikon 50mm f 1.4
- Sigma 24-70mm f/2.8 EX DG Macro
- Nikon speedlight SB800
- Nikkor 100-300 f/ 5.6 (Oude, slechte lens?)
- Nikon wireless remote SB-R200
- Accu & lader
- Tas

Dit alles voor 520 euro inclusief factuur. Is dit een nette prijs? :angel:
Zo niet dan cancel ik de afspraak.
Gebruikersavatar
ADA

Forumlid
Berichten: 8


Locatie: Zuid-Holland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D700 - goede deal?

Berichtdoor justme » do mei 09 2019 6:29 am

Klinkt te mooi om waar te zijn eigenlijk... :crazy:
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D700 - goede deal?

Berichtdoor ADA » do mei 09 2019 7:45 am

Klinkt te mooi om waar te zijn eigenlijk... :crazy:


Dat dacht ik dus ook, maar ik heb de verkoper nagetrokken. Het is een (Italiaanse) oude man welke met pensioen is gegaan. Hij verkoopt ook oudere muziek apparatuur. De set werd aangeboden onder ''bieden vanaf 750 euro''. Ik had een bod uitgebracht puur op de de camera met 24-70mm + 1.4 50mm. Dit mocht ik uiteindelijk overnemen voor 600 euro. Ik liet weten dat dit iets boven mijn budget was en kreeg later het antwoord of 550 euro wel oke was.

Heb er toen 530 euro van gemaakt inclusief verzenden. Ging meneer mee akkoord, maar ik vond het toch een eng idee om het via de post te doen. Heb toen voorgesteld het aankomende zaterdag te komen bekijken voor 520 euro. Dit was prima!

De afspraak was gemaakt, maar ik vroeg uit nieuwsgierigheid waarom meneer zoveel Italiaanse spullen in de aanbieding had (Spreekt ook gebrekkig Nederlands, wel netjes). Het blijkt een Siciliaan te zijn. Toevallig ben ik zelf ook Italiaans ( en heb dit ook gezegd.) Toen begon het balletje te rollen.

Ik kreeg uiteindelijk deze reactie ''U mag de hele set voor 520 meenemen. Anders blijf ik zitten met de rest''

Omdat ik aan de foto's kon zien dat het huis redelijk gedateerd is, de man netjes antwoord geeft, factuur uit 2008 erbij zit en eerlijk aangeeft dat de camera al jaren niet echt gebruikt is. Durf ik de gok wel te wagen en te kijken.

Wat denken jullie? :)
Gebruikersavatar
ADA

Forumlid
Berichten: 8


Locatie: Zuid-Holland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D700 - goede deal?

Berichtdoor justme » do mei 09 2019 8:41 am

kijken kan, in principe, nooit kwaad. Misschien nog iemand meenemen.
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D700 - goede deal?

Berichtdoor ADA » do mei 09 2019 10:14 am

kijken kan, in principe, nooit kwaad. Misschien nog iemand meenemen.


Dat lijkt mij een goed idee. Ik ben een hobbyist welke een beetje verstand van zaken heeft, maar het advies van een echte kenner zou ik zeker op prijs stellen.

Helaas kan niemand mee. Ook geen mensen in mijn kennissenkring die er veel van af weten.
Gebruikersavatar
ADA

Forumlid
Berichten: 8


Locatie: Zuid-Holland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D700 - goede deal?

Berichtdoor justme » do mei 09 2019 10:47 am

Al is het alleen voor het afsluiten van de deal zelf, en een paar extra ogen zien altijd meer.

Lenzen moeten enigszins geruisloos kunnen focussen, en ringen netjes draaien. schoon glas en contacten. focussen bij zoomlens op wide en tele uitproberen.
neem zelf even batterijen mee voor de flitser, zodat je deze ook goed kunt testen ( recycle tijd tussen flitsen ) contacten testen tussen camera en flitser
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D700 - goede deal?

Berichtdoor ADA » do mei 09 2019 11:56 am

Bedankt voor deze nuttige reactie! U noemt al een paar dingen waar ik geen rekening mee zou houden. Ik ben niet bekend met het gebruik van een externe flitser dus aan die tips heb ik zeker iets. Alleen een lens maakt toch altijd geluid bij het focussen?

Als een forumlid het leuk vind om mee te gaan is dat ook prima :wink:
Gebruikersavatar
ADA

Forumlid
Berichten: 8


Locatie: Zuid-Holland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D700 - goede deal?

Berichtdoor gijs sandberg » do mei 09 2019 12:15 pm

AdA,
Enkele algemene opmerkingen:
De D700 kan voor velen een prachtige kamera zijn, maar wel op leeftijd, het kan zijn dat in geval van defect een reparatie niet meer mogelijk is.
De gemelde SB-R200 is geen remote , maar een kleine macro-flitser, onderdeel van de Nikon R1C1 macro-flits-set.
De SB-800 is/was (in zijn tijd) de professionele Nikon flitser, en geliefd door velen vanwege de toepasbaarheid op vele analoge en digitale kamera's; indien werkend en in goede staat een prima flitser, ook vandaag.
re: lens 100-300
Dat is een niet-autofocus lens, die past wel op een D700, maar geen automatische scherpatelling, volgens bronnen is de laatste gemaakt in 1998, dus zeker 20 jaar oud.
re: accu
Een accu van die geeschatte leeftijd kan in redelijke conditie zijn, maar ik zou acuut een reserve/extra exemplaar aanschaffen.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6814


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D700 - goede deal?

Berichtdoor ADA » do mei 09 2019 12:21 pm

Super bedankt Gijs! Op de foto zag ik inderdaad al een 2e kleine flitser.
Ik hoop echt dat het geen kat in de zak deal is, maar heb er wel een goed gevoel bij.

Heb persoonlijk wel vaker de jackpot gevonden op sites zoals m*rkplaats / twe*akers.

foto's waar de desbetreffende spullen op staan:

https://imgshare.io/images/2019/05/09/_86-1.jpg
https://imgshare.io/images/2019/05/09/_86-2.jpg
https://imgshare.io/images/2019/05/09/_86-3.jpg
https://imgshare.io/images/2019/05/09/_86-4.jpg
Gebruikersavatar
ADA

Forumlid
Berichten: 8


Locatie: Zuid-Holland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D700 - goede deal?

Berichtdoor Johan v. V. » do mei 09 2019 4:08 pm

De D700 mag dan op leeftijd zijn, maar het was altijd een uitstekende camera, en dat is 'ie nog!
Ik kan de betrouwbaarheid van de verkoper niet inschatten, maar voor deze prijs zou ik hem niet laten liggen. Gewoon een koopje!
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen


Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
Gebruikersavatar
Johan v. V.

Clublid
Berichten: 3815


Locatie: Amersfoort
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D700 - goede deal?

Berichtdoor ADA » za mei 11 2019 12:42 pm

De D700 mag dan op leeftijd zijn, maar het was altijd een uitstekende camera, en dat is 'ie nog!
Ik kan de betrouwbaarheid van de verkoper niet inschatten, maar voor deze prijs zou ik hem niet laten liggen. Gewoon een koopje!


Ik denk dat de D700 mooiere resultaten op kan leveren dan de camera's welke ik al gehad heb ''D5100 en D5500''. Toen ik uiteindelijk tot deze prijs gekomen was ''520 euro'' dacht ik hetzelfde. Als het in goede staat verkeerd dan is het zeker een koopje.

Helaas heb ik vanochtend een beste zware liesblessure opgelopen en de afspraak met de verkoper verplaatst naar donderdag. Geeft mij wel iets meer bedenktijd plus ik zoek nog iemand met kennis die mee wilt.
Gebruikersavatar
ADA

Forumlid
Berichten: 8


Locatie: Zuid-Holland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten