Klinkt te mooi om waar te zijn eigenlijk...

Dat dacht ik dus ook, maar ik heb de verkoper nagetrokken. Het is een (Italiaanse) oude man welke met pensioen is gegaan. Hij verkoopt ook oudere muziek apparatuur. De set werd aangeboden onder ''bieden vanaf 750 euro''. Ik had een bod uitgebracht puur op de de camera met 24-70mm + 1.4 50mm. Dit mocht ik uiteindelijk overnemen voor 600 euro. Ik liet weten dat dit iets boven mijn budget was en kreeg later het antwoord of 550 euro wel oke was.
Heb er toen 530 euro van gemaakt inclusief verzenden. Ging meneer mee akkoord, maar ik vond het toch een eng idee om het via de post te doen. Heb toen voorgesteld het aankomende zaterdag te komen bekijken voor 520 euro. Dit was prima!
De afspraak was gemaakt, maar ik vroeg uit nieuwsgierigheid waarom meneer zoveel Italiaanse spullen in de aanbieding had (Spreekt ook gebrekkig Nederlands, wel netjes). Het blijkt een Siciliaan te zijn. Toevallig ben ik zelf ook Italiaans ( en heb dit ook gezegd.) Toen begon het balletje te rollen.
Ik kreeg uiteindelijk deze reactie ''U mag de hele set voor 520 meenemen. Anders blijf ik zitten met de rest''
Omdat ik aan de foto's kon zien dat het huis redelijk gedateerd is, de man netjes antwoord geeft, factuur uit 2008 erbij zit en eerlijk aangeeft dat de camera al jaren niet echt gebruikt is. Durf ik de gok wel te wagen en te kijken.
Wat denken jullie?