Accu EN-EL5 past niet meer in de camera!

Discussies over fotografie met de Coolpix camera's

Onderwerp:

Accu EN-EL5 past niet meer in de camera!

Berichtdoor Scorpio_King » vr dec 11 2009 1:42 pm

Sinds een klein jaar ben ik in het bezit van een Nikon P6000 camera, tot zover allemaal tevreden :D

Na aankoop van de camera heb ik los nog een extra accu (EN-EL5) aangeschaft en een externe lader, de MH-61.
Een maand of drie geleden had ik één accu opgeladen in de MH-61 en na dat deze klaar was met laden paste de accu niet meer in de camera! Accu was zo opgezet dat hij niet meer in de gleuf van de P6000 ging (hooguit nog met geweld).
Teruggegaan naar KE en die hebben de accu opgestuurd naar Nikon, na twee weken mocht ik een nieuwe accu komen ophalen. Nu is afgelopen week precies hetzelfde na het laden weer gebeurd! Nu zit ik dus weer met een accu die niet meer in de camera past. Ik weet overigens niet of dit de al eerder aangeschafte accu is of de nieuwe.

Het zou nog aan mijn MH-61 lader kunnen liggen, als ik nu terugga zal ik die ook mee laten sturen naar Nikon maar het vertrouwen is voor de lader/accu combinatie even weg. Ook de accuduur in het algemeen valt erg tegen maar dit staat los van het accuprobleem.

Zijn er meer mensen die deze accu problemen hebben met de EN-EL5?
// een hoop gouden dozen
Gebruikersavatar
Scorpio_King

Forumlid
Berichten: 122


Locatie: Zaandam
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Accu EN-EL5 past niet meer in de camera!

Berichtdoor Fera Albi » vr aug 30 2013 3:14 pm

Hier vandaag hetzelfde euvel :shock:
Alleen nu was de EN-EL5 een paar weken terug in de P6000 opgeladen met de originele externe voeding aan de camera gekoppeld. werkte ook naar behoren.
Nu was de accu leeg en wilde ik de reserve accu plaatsen.
De accu zat klem in de sleuf en was er maar met moeite uit te peuteren!
Blijkt dat de accu in het midden een millimeter opgezwollen is: 8,3 mm ipv 7,3 mm zoals het hoort.
Beide batterijen zijn originele van Nikon.
Camera werkt met de tweede accu weer gewoon, op het eerste gezicht geen schade aan de camera.

Wat kan hier zijn gebeurd?
Met de groeten van Hans.

We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...
Gebruikersavatar
Fera Albi

Clublid
Berichten: 1308


Locatie: Lichtstad (Eindhoven)

Onderwerp:

Re: Accu EN-EL5 past niet meer in de camera!

Berichtdoor Thor » zo sep 01 2013 3:16 pm

Er is echt maar één conclusie Héle SLECHTE batterij! :shock: Snel inleveren bij je leverancier, dit mag niet gebeuren.
Let wel, Ook nieuwe batterijen kunnen dit hebben als ze bv lang in het magazijn hebben gelegen. Controleer altijd de fabricage datum, ouder dan 6 maanden, niet kopen!! :idea:
met de groeten uit Lelystad
Nikon D300s Nikkor 16-85 / 18-200 / 70-300 Samyang 85:1.4 Nikon SB600 D70/D60/P600/S3500 & FZ1000
Gebruikersavatar
Thor

Forumlid
Berichten: 854


Locatie: De Nieuwe Wildernis
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Accu EN-EL5 past niet meer in de camera!

Berichtdoor George Fennes » zo sep 01 2013 3:50 pm

Je zou zowat denken dat Nikon bij een toeleverancier een slechte partij heeft ingekocht :evil:
Zou niet mogen.
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Coolpix”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten