Nieuw: 18–35mm f/3.5–4.5 G ED AF-S

Discussies over groothoek zoomobjectieven zoals de 17-35 mm of 12-24 mm

Onderwerp:

Re: Nieuw: 18–35mm f/3.5–4.5 G ED AF-S

Berichtdoor Rogerkamphuis » wo okt 23 2013 8:00 am

Ik ben nu in Zwitserland en heb gisteren met dit objectief foto's gemaakt op de Rigi (een flinke berg bij het Vierwoudstedenmeer). Voor zover ik kan zien op mijn schermpje achterop de D600 doet het objectief het uitstekend. Weinig vertekening (maakt in de bergen ook niet veel uit, er zijn weinig tot geen strakke horizontale lijnen) en mooi contrast. Ik ben wel tevreden. En het is een licht objectief: ik heb naast de camera en dit objectief een Tamron 24-70 VC, een Nikkor 50 f1.4 AIS en een Nikkor 180 f2.8 in de tas, kan daar eigenlijk wel alles mee en heb na een dag berg op en berg af lopen geen last van rug en schouders.

Roger
Rogerkamphuis



Onderwerp:

Re: Nieuw: 18–35mm f/3.5–4.5 G ED AF-S

Berichtdoor Buckwheat » za aug 09 2014 6:28 pm

Sinds 8 weken heb ik dit objectief in bezit voor op mijn d600.

Conclusie dat het een Serieus goed objectief is. Mede door zijn lage gewicht ideaal en redelijk formaat ideaalom op vakantie door de stad te lopen en mooie landschappen vast te leggen. Tevens is deze goed scherp bij volle lens opening en is de chromatische aberratie echt laag. Zelf ben ik een fan van een polarisatie filter, en dit gaat prima bij dit objectief (77mm) een combinatie die bij enkele andere zoom groothoek objectieven wel een probleem is.

Ik heb dit objectief nu standaard op mijn camera zitten, voornamelijk omdat je met 18- 35mm zoombereik in veel situaties goed uitkomt. En ik geen reden kan bedenken dit objectief niet te willen gebruiken! Presteert op alle punten namelijk goed, voor een redelijke nieuwprijs, ik heb hier €579,00 voor betaald.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Buckwheat op zo aug 10 2014 1:01 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Nikon D610 | 50mm 1.4D | 85mm 1.8G | AF-S 24-85 f/3.5-4.5 VR | AF-S 18-35 f/3.5-4.5G ED | SB700 Speedlight.
Buckwheat

Forumlid
Berichten: 112


Locatie: Enschede
Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Nieuw: 18–35mm f/3.5–4.5 G ED AF-S

Berichtdoor JaapV » za aug 09 2014 10:37 pm

Buckwheat schreef:(...)
Zelf ben ik een fan van een polarisatie filter, en dit gaat prima bij dit objectief (77mm) een combinatie die bij de andere zoom groothoek objectieven wel een probleem is.
(...)

Hoho, niet op mijn 16-35 F4 hoor! :wink2:
Alleen krijg ik met de optimale stand van het filter wel allerlei vreemde effecten met zonlicht.
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:


Terug naar “Groothoekzoom”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten