serienummers 13.5 cm meetzoeker lenzen

Discussies over objectieven met een vaste brandpuntsafstand (primes)

Onderwerp:

serienummers 13.5 cm meetzoeker lenzen

Berichtdoor vanson » za mei 14 2005 5:36 pm

deze week kregen we het verzoek van een NHS lid om serienummers door te geven van alle chromen 13.5cm Nikon meetzoeker lenzen, daar hij een geloof ik nogal diepgravend onderzoek verricht naar de verschillende versies van deze lens.

een aantal leden van de NCN zijn natuurlijk al lid van de NHS, dus die zullen zijn email al ontvangen hebben, maar mochten er nog trotse bezitters onder jullie zijn van 13.5cm meetzoeker lenzen, en het serienummer en specificaties van de lens (vatting, Japan of Tokyo gravering, eventuele andere opmerkingen) niet hebben doorgegeven, dan kun je die mailen naar:

KIUMARS KAFFI <kkaffi@hotmail.com>

dit soort acties moeten ondersteund worden, aangemoedigd, gesubsidieerd.
vanson



Onderwerp:

Berichtdoor nikon-nl » zo mei 15 2005 8:53 am

Nikon Kiu doet geen diepgravend onderzoek, maar wil van een paar leden weten wat voor versies er zijn. Dit naar aanleiding van een opmerking van mij die er op neer komt dat een objectief met een hoger serienummer een oudere versie is en omgekeerd. Maar zoals ik al vele malen geschreven heb is het serienummer bij Nikon een groot mysterie. Men kende en kent geen andere taal en schrift dan het Japanse en/of men heeft een geestelijke handicap :) , in ieder geval degene die de nummertjes moest verdelen.
nikon-nl



Onderwerp:

Berichtdoor vanson » zo mei 15 2005 9:52 am

...elk onderzoek is diepgravend...dat zou een (semi) journalist toch moeten weten...

:lol:

het is overigens helemaal niet zo onzinnig om de serienummers van de 13.5cm Nikkor-Q(C) in kaart te brengen, het is de meest voorkomende meetzoekerlens (ofwel, je koopt er al een vanaf 10 dollar...) en ook (of: zelfs) in het boek van Rotoloni is onvolledig in het duiden van aantallen, zeker van de 13.5cm lenzen met Exakta vatting en Leica shroefdraad.
vanson




Terug naar “Vaste brandpuntsafstanden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten