Flitsen met camera verticaal

Discussies over flitsers

Onderwerp:

Flitsen met camera verticaal

Berichtdoor Lucas » di nov 07 2006 8:24 pm

Sinds kort heb ik een SB-600 flitser en hij bevalt me prima. Werkt echt fantastisch en is zeer gebruikersvriendelijk.
Nu heb ik een vraag. Zoals iedereen waarschijnlijk, maak ik vaak foto's terwijl ik de camera een kwartslag draai, zodat je portrait krijgt ipv landscape zal ik maar zeggen. Als ik de camera gewoon horizontaal houd, landscape dus, flits ik meestal indirect, dus de reflector bv. in een hoek van 45 graden. Als ik de camera een kwartslag draai, lijkt me die stand niet goed, omdat je dan echt de flits verkeerd richt. Ik heb eens wat geëxperimenteerd en ik krijg het beste resultaat als ik de kop gewoon normaal zet, dus onder een hoek van 90.
Hoe zetten jullie de flitskop als je "verticaal" fotografeert? Ik heb trouwens een D50.
Lucas



Onderwerp:

Berichtdoor Lee » di nov 07 2006 9:04 pm

ik zit ook wel eens met het zelfde probleem... dan gebruik ik een kabel tussen kamera en flits en houd de kamera in de ene en de flits in de ander... lastig als je nog wilt zoomen als je een flits in de ander hand houd. RRS heeft een hele coole beugel maar kost 240 dollar
http://www.reallyrightstuff.com/flash/index.html mischien zijn er lezers bij die alternatieven weten
Lee



Onderwerp:

Berichtdoor MvBoetzelaer » di nov 07 2006 9:33 pm

De kop van een SB-600 kan ook "horizontaal" draaien (met de camera in landscape stan). Dus je kunt de flitser ook in de portait-stand ongeveer 45 graden naar het plafond draaien. De straal wordt wel wat smaller, maar met een beetje proberen kom je vast tot goede resultaten.

Suc6,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.
Gebruikersavatar
MvBoetzelaer

Clublid
Berichten: 1255


Locatie: Hilversum
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Pancarans » di nov 07 2006 9:47 pm

MvBoetzelaer schreef:De kop van een SB-600 kan ook "horizontaal" draaien (met de camera in landscape stan). Dus je kunt de flitser ook in de portait-stand ongeveer 45 graden naar het plafond draaien. De straal wordt wel wat smaller, maar met een beetje proberen kom je vast tot goede resultaten.

Suc6,
Marnix


Met een omnibounce of diffusion dome (ja daar istie weer) zal werking nog beter zijn. Zelf gemerkt dat dit goed werkt in verticale stand en de flitskop naar het plafond gedraaid.

Gr. Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................


http://www.fotono.nl"
Gebruikersavatar
Pancarans

Forumlid
Berichten: 2019


Contacteer:


Terug naar “Flitsers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten