Vraag voor de SB800 bezitters

Discussies over flitsers

Onderwerp:

Vraag voor de SB800 bezitters

Berichtdoor dick » di nov 07 2006 8:32 pm

Goedeavond heren fotografen,

vanmiddag heb ik mijn SB800 opgehaald en uiteraard ben ik meteen aan het testen/uitproberen gegaan. Voorlopig zal ik de handleiding wel nodig hebben om alle functies te kunnen benutten. (het duizelt nu van TTL, ITTL en DDL) maar goed wat ik eigenlijk wil vragen:

als je aan de zoomring van je objectief draait, zie je je display van de flitser het aantal mm wijzigen, klopt het dat dit gepaard gaat met een soort krakend, ratelend geluid?


Graag hoor ik van jullie

groet Dick
dick

Forumlid
Berichten: 676


Locatie: zaanstad

Onderwerp:

Berichtdoor Lucas » di nov 07 2006 8:36 pm

Ik heb de SB-600 en daar hoor ik dan steeds even een motortje lopen. Ik weet niet of jij dat ratelen noemt, bij mij klinkt het vriendelijk, alsof je scherp stelt, zo'n geluid.
Lucas



Onderwerp:

Berichtdoor MvBoetzelaer » di nov 07 2006 9:30 pm

Ja, dat klopt. De flitskop zoomt mee met het objectief, zodat de straal ongeveer even breed is als je beeld. Hiervoor zit er een motortje in de flitser en dat maakt een zacht krakend geluid. Helemaal normaal dus.

Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.
Gebruikersavatar
MvBoetzelaer

Clublid
Berichten: 1255


Locatie: Hilversum
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Pancarans » di nov 07 2006 9:50 pm

Als het harder klinkt dan het kraken van een knie van iemand van in de 90 zou ik langs de dealer gaan.
Als je twijfelt, misschien dat er iemand bij jou in de buurt woont met ook een SB 800. Zal je wel even een PB sturen.

Grz. Irwan
Laatst gewijzigd door Pancarans op di nov 07 2006 9:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................


http://www.fotono.nl"
Gebruikersavatar
Pancarans

Forumlid
Berichten: 2019


Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor roboduck » di nov 07 2006 9:51 pm

Als je het niet vertrouwd,gewoon terug gaan en desnoods even vragen of ze een ander willen laten horen. Ik heb inmiddels mogen ervaren dat de motor onder mysterische omstandigheden kan afbreken.Dus voor het zelfde geld zit bij jou de motor te strak op het wieltje (of hoe dat ook in elkaar zit)
roboduck



Onderwerp:

Berichtdoor dick » wo nov 08 2006 5:03 pm

Bedankt voor de reakties.

Groet.
Dick.
dick

Forumlid
Berichten: 676


Locatie: zaanstad

Onderwerp:

Berichtdoor hiwema » do nov 16 2006 10:54 am

Hallo Dick,

geen paniek, ze "kraken" allemaal. ( je hoort het motortje)

groetjes :D

harry
hiwema




Terug naar “Flitsers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten