Objectief voor concertfoto's

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.

Onderwerp:

Berichtdoor Picard » di jul 04 2006 8:22 pm

Ik heb een Nikkor 50mm f/1.8 gekocht. Voor de prijs hoef je het niet te laten. Ik ga eerdaags ermee op pad. Alvast dank voor de adviezen!
Picard



Onderwerp:

objectief voor concert.

Berichtdoor zevenhuizen » ma jul 10 2006 12:07 am

Hallo nikon vrienden collega's en freaks

Het is best wel even prutsen geweest voor me om dit soort dingen een beetje onder de knie te krijgen.Maar wat ik voornamelijk geleerde heb is dat het vaak in kleine zalen veel moeilijker om mooie kleurrijke met licht effect fotos te krijgen.Dat komt voornamelijk door dat er in kleine gelegenheden niet zo veel licht opgehangen word.Toch heb ik het ooit gered met een kitlens dus de 18-70 van nikon.Wel met flits maar de flitser naar boven gericht.Zowel horizontaal als vertikaal genomen fotos.
iso op 500 en sluitertijd van een 20e.Maar ik moet heeel eerlijk zeggen dat daar een bak met licht hing dus dat het toen wel iets makkelijker ging.Maar door de flitser omhoog te zetten had ik geen last dat ik de rook zo oplichtte.Ik weet niet of je er wat aan hebt maar denk laat ik toch maar even snel reageren net na het weekend. :lol: is de timing goed haha

Gegroet
zevenhuizen



Onderwerp:

Berichtdoor Picard » ma jul 10 2006 12:51 am

Plaatsgenoot, Elk antwoord wat mij weer iets op weg help is meegenomen. Ik zal het zeker eens proberen met de instellingen zoals je schreef. Ik heb inmiddels de 50mm f/1.8... Ik ben er overigens nog niet echt kapot van... Dat zal aan mij liggen vermoed ik... Ik vind de foto's niet echt scherp.... Maar goed, we gaan proberen om het goed te krijgen...
Picard



Onderwerp:

Berichtdoor luc » ma jul 10 2006 6:26 am

De 50mm f1.8 is inderdaad op f1.8 wat soft te noemen ook is de scherptediepte dan zo gering dat de AF echt 100% moet kloppen iets wat in het duister en met veranderlijke lichtomstandigheden dus nog eens extra problematisch kan zijn, toch een beetje diafragmeren f2.8 f3.5 helpt dan al vaak en echte scherpte vind je pas van f5.6 tot f8.

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr
Gebruikersavatar
luc

Forumlid
Berichten: 2088


Locatie: Ossendrecht

Onderwerp:

Berichtdoor vanson » ma jul 24 2006 11:54 am

BUG322 schreef:Mijn kleintje achter drumstel :)

Afbeelding

En ik heet ook marco eng he
:)



ik hoor de begintune van de Twilight Zone al...

:lol:
vanson



Onderwerp:

Berichtdoor RVO » vr jul 28 2006 9:18 pm

Ik wilde toch even reageren op deze thread omdat ikzelf ook vaak foto's maak bij optredens van vrienden die een band vormen.
Ik maak mijn opnames voornamelijk met mijn 18-125mm 3.5-5.6 objectief.
De resultaten zijn in mijn ogen echt goed te noemen. Soms is het behelpen als de podium belichting minder is maar over het algemeen. je witbalans instellen op "bulp" en wat in mijn ogen erg belangrijk is om spotmeting te gebruiken. Hiermee behaal je echt goede resultaten.
Iso komt bij mij niet hoger dan 800 om ruis te voorkomen.
Mede door de iso waarde niet te hoog te zetten moet je de sluitertijd wel eits hoger zetten. Dit kan leiden tot bewegingsonscherpte maar ook dat geeft dan wel de dynamiek van het optreden weer

Dat is dan mijn mening :wink:

Vorrbeeld:
Afbeelding
Exif:
Flash used: No
Focal length: 90.0mm (35mm equivalent: 135mm)
Exposure time: 0.0040 s (1/250)
Aperture: f/5.6
Exposure bias: -1.00
Whitebalance: Manual
Metering Mode: spot


Gr,
René
RVO



Onderwerp:

Berichtdoor vanson » vr jul 28 2006 10:18 pm

ueber-coole Gretsch !!!!
vanson



Onderwerp:

Berichtdoor RVO » ma jul 31 2006 4:09 pm

coole sixstring he! :P
helaas niet van mij
RVO




Terug naar “Overige fotoapparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten