Weekopdracht 03 - Beoordelen foto's

Fotografie weekopdracht. Elke 2 weken een opdracht op basis van een thema om met je Nikon camera vorm te geven. De inzendingen worden de daaropvolgende 2 weken beoordeeld.

Welke inzending is het beste?

BUG322
0
Geen stemmen
a90
2
5%
florindo
1
3%
Skippy
0
Geen stemmen
paparazzi
22
55%
w.wind
0
Geen stemmen
Arabia
0
Geen stemmen
Snadaa
0
Geen stemmen
Brenzef
2
5%
riederalp
1
3%
olle_griese
0
Geen stemmen
The-Boss
0
Geen stemmen
GdP
2
5%
Maerlant
0
Geen stemmen
rikterveen
0
Geen stemmen
D-50's
0
Geen stemmen
den-dijk
0
Geen stemmen
Marten
4
10%
reneo57
0
Geen stemmen
Grojan
6
15%
JOEB
0
Geen stemmen
Bull Buck
0
Geen stemmen
Ed Post
0
Geen stemmen
Thik Hai
0
Geen stemmen
Marcel079
0
Geen stemmen
coan
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 40

Onderwerp:

Weekopdracht 03 - Beoordelen foto's

Berichtdoor roel » di apr 03 2007 11:09 pm

Kies in de poll de beste inzending. Je kunt stemmen van 20-04-07 t/m 27-04-07. Tot het begin van de avond van 27-04 kun je stemmen, daarna start de beoordeling van de volgende weekopdracht.
Mocht je dat nog niet gedaan hebben, lees eerst de beschrijving en regels van de weekopdracht: beschrijving weekopdracht
Let wel, het topic is enkel om je keuze te onderbouwen, niet om in discussie te gaan over andermans beoordeling.
Tip: handig om twee browserschermen te openen, één met de foto's en één met de poll. De foto's staan Hier
Gebruikersavatar
roel

Forumlid
Berichten: 1611


Locatie: Arnhem
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor remoss » vr apr 20 2007 6:55 pm

Zonder de anderen te kort te willen doen heb ik een paar favorieten.

De eerste foto van paparazzi vind ik zeer fraai met de zon tussen de bomen.
Ook die van Brenzef is mooi, alleen zonder de lijst nog mooier.
Marten's foto is ook geweldig met die zon door de wolken.
Evenals de kleuren van reneo57's foto en de eerste van Grojan.

Maar een mens moet kiezen en de mooiste, vooral v.w.b. sfeer, vind ik de foto van Marten, dus die krijgt mijn stem.
Gebruikersavatar
remoss

Forumlid
Berichten: 3747


Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor BUG322 » vr apr 20 2007 7:13 pm

Wel moeilijk vele goeie gelijkwaardige foto's
Maar een keus gemaakt en die viel op Paparazzi's foto nr 1



groetjes
BUG322



Onderwerp:

Mijn voorkeur

Berichtdoor Marcel079 » vr apr 20 2007 7:55 pm

Mijn voorkeur gaat uit naar de knotwilgen van Paparazzi. Daar blijf je naar kijken.

Groet, Marcel
Niet met Nikon geschoten, altijd mis
Gebruikersavatar
Marcel079

Forumlid
Berichten: 177


Locatie: Zoetermeer
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Cees » vr apr 20 2007 8:06 pm

Er zijn voor mij twee foto's die er uitspringen, de 1e van Paparazzi en de eerste van Marten. Beide geven de strepen licht weer die de zon met de rest van de omgeving verbindt. In dit geval kies ik voor de foto van Paparazzi, omdat die nog iets meer biedt dan de prachtige foto van Marten.

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Gebruikersavatar
Cees

Forumlid
Berichten: 15279


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor Paul Demo » vr apr 20 2007 8:12 pm

chip54 schreef:Er zijn voor mij twee foto's die er uitspringen, de 1e van Paparazzi en de eerste van Marten. Beide geven de strepen licht weer die de zon met de rest van de omgeving verbindt. In dit geval kies ik voor de foto van Paparazzi, omdat die nog iets meer biedt dan de prachtige foto van Marten.

Groet, Cees :D


Ik ben het hier volledig mee eens :wink:
Paul Demo



Onderwerp:

Berichtdoor ArjanAanraad » vr apr 20 2007 8:46 pm

Mijn voorkeur gaat uit naar de 2e foto van gdp, prachtige schittering van de zon in het water....eindelijk een wat ander plaatje!
NCN lid but still wondering......keep it clear!

http://www.arjanaanraad.nl
Gebruikersavatar
ArjanAanraad

Clublid
Berichten: 1129


Locatie: Ede
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Fera Albi » vr apr 20 2007 8:55 pm

Jullie maken het moeilijk om te kiezen! Ook deze week zijn er weer veel top-inzendingen te zien, maar je kan er maar op eentje stemmen.
Deze keer is de eerste foto uit de serie van Paparazzi voor mij de mooiste!
Tikje mystiek, bijna monochroom en schitterende zonnestralen. Ik blijf er telkens weer op terugkomen bij het vergelijken... Helemaal raak!

Groet,
Hans
Met de groeten van Hans.

We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...
Gebruikersavatar
Fera Albi

Clublid
Berichten: 1308


Locatie: Lichtstad (Eindhoven)

Onderwerp:

Berichtdoor The-Boss » vr apr 20 2007 9:00 pm

Mijn stem geef ik aan Marten, mooie foto, en dan die lucht met de stralen. Doet niets af aan de andere foto's, zitten ook hele mooie bij.

Pierre 8)
Pierre 8-)

Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M

http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl
Gebruikersavatar
The-Boss

Clublid
Berichten: 1383


Locatie: Hoogvliet
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor yoyo » vr apr 20 2007 9:25 pm

Dit is een lastige. Wat telt zwaarder... de opdracht of de foto. Moet het creatief zijn of mag het ook rechttoe rechtaan werk zijn.
:roll:

Na een snelle selectie bleven er 11 foto's over die eruit sprongen op één of meerdere criteria opdracht, uitvoering, gevoel, etc. hmmm, beetje veel...
:?

Na wat kritischer kijken vielen veel creatievellingen af doordat er mijns inziens geen zorg was besteed aan de uitvoering. Erg jammer, want ik geef creatievellingen die de opdracht zoveel mogelijk aanhouden liever het voordeel van de twijfel en ben dan iets minder kritisch over de uitvoering. Maar ze vielen allemaal af...
:(

Er bleven drie ogenschijnlijk saaie foto's over.
A90 foto 2
Skippy
Grojan foto 1

Ik vind de cirruswolken in de zon van A90 prachtig. geen zonnestralen, maar de plaat intrigeert me mateloos. De horizon onderin stoort echter door zijn (te verklaren) onscherpte. Misschien was het weg laten van de horizon hier beter geweest. De kracht zit hem dan in de eenvoud en het mooi overlopen van de vlammende kleuren. Met dit laatste in het hoofd stoort het kader een beetje...

De foto van Skippy is mooi verlicht. Een combinatie van hard contrast met pasteltinten. De rode bloemen geven de foto diepte. Wat me echter stoort is die tuinachtergrond aan de linker zijde. grrr...

Blijft over de foto van Grojan. Boeit hij mij het meest...? Nee. Maar van de 11 geselecteerde valt deze als laatste af en hoort van mij dus de stem te krijgen. Hij heeft zich aan de opdracht gehouden. De foto heeft mooie warme kleuren en het geheel is goed uitgevoerd. Ook het kader...
yoyo



Onderwerp:

De knotwilgen

Berichtdoor JOEB » vr apr 20 2007 10:09 pm

Veel mooie foto's maar de knotwilgen van paparazzi springen er voor mij echt uit.
gr
JOEB :!:
JOEB



Onderwerp:

Berichtdoor Grojan » vr apr 20 2007 10:24 pm

Er zitten een aantal mooie foto’s bij dus dat blijft een moeilijke keus , als ik dan puur de foto’s selecteer waar ik van vind dat ze het meest aan de opdracht voldoen dan zijn dat op volgorde van inzending:

Nummer 1 van Paparazzi,
Nummer 1 van The Boss,
Nummer 1 van Mearlant,
Nummer 1 van Marten,

Dit is natuurlijk mijn interpretatie van de opdracht, maar bij deze 4 foto’s zie ik de meeste zonneschijn cq zonnestralen , daar mag iedereen anders over denken maar dit is het type foto waar ik het eerst aan dacht toen ik de opdracht las (zie ook mijn eigen eerste foto ik geef toe dat het bij mijn tweede foto ook niet echt het geval is) Van deze 4 spreekt die van Marten mij het meest aan en zijn foto krijgt dus mijn stem.

Groeten jan
Gebruikersavatar
Grojan

Forumlid
Berichten: 812



Onderwerp:

Berichtdoor paparazzi » za apr 21 2007 8:56 pm

'k Heb gestemd op Grojan en dan met name op z'n 2e foto, wegens 't heerlijke licht wat er op dat riet staat.

Verder vind ik de grote zon van A90 door z'n eenvoud erg mooi. De kastanjeblaadjes trouwens ook, alleen vind ik die te centraal in de foto staan, die had wat hoger gemogen.

Ook leuk de sterweerkaatsing op de motor van Snadaa, de sterretjes in 't water van GdP, de fisheye-demonstratie van D50.

Brenzef: zonde van dat vreselijke kitsch kader (was dat 'n geintje?), je foto zelf is wel mooi.
paparazzi



Onderwerp:

De eerste

Berichtdoor George Fennes » za apr 21 2007 10:16 pm

Ik heb gestemd op Paparazzi, die foto van de knotwilligen vond ik het mooist (en nog wel onbewerkt! mijn complimenten Paparazzi).

Ik heb bewust niet gekeken naar de inzenders, omdat ik een zo eerlijk mogelijk oordeel wilde geven.

Dus mijn motto: Blijf het objectief bekijken.

Verder waren er hele mooie andere inzendingen bij, maar 1 kan de eerste plaats krijgen.

Maar wel leuk om te zien hoe iedereen weer op een andere manier zijn/haar invulling geeft aan de weekopdracht.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor olle_griese » za apr 21 2007 10:31 pm

Lekker veel inzendingen, dat stemt me blij (had ik niet verwacht)

Grojan , prachtige platen, het (te)grote zwarte kader vind ik jammer en bij foto 2 zit mij iets te veel geel in

Paparazzi, foto 1 en 2 zijn erg mooi , jammer dat de zonnevlek op de eerste foto niet rond is.

Brenzef, topfoto, jammer van het kader.

Gerrit, de foto van het water met ik neem aan een cocinfilter is erg mooi , jammer dat er niet iets bij op staat of was het maar een eend.

Deze 4 zijn voor mij de toppers.
Ik ga geen bepaalde foto er uit kiezen, heeft ook geen zin maar Grojan heeft mijn stem.

En ik heb ook niet naar de namen gekeken, nog nooit gedaan ook, was ook niet best als je dat wel zou doen, dat wou ik er nog even bij vermelden.
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends
Gebruikersavatar
olle_griese

Forumlid
Berichten: 1330


Locatie: groningen
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Weekopdracht”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast