Walimex Pro ????

Alles dat niet in een van de overige secties over objectieven past, kan je hier kwijt

Onderwerp:

Walimex Pro ????

Berichtdoor martinh123 » do nov 20 2014 10:31 am

Was net naar een lens aan het zoeken voor mijn d800 liefst een groothoek lens en nou kwam ik op een site van
http://www.walimexpro.de/de/home.html
En moet zeggen dat de website er goed uit ziet. Had al een beetje op het internet gezocht naar dit merk en er zijn verschillende website's waar je ze tegen komt. Maar dan alleen voor de verkoop.
Heb nog niet naar foto's gezocht maar ben benieuwt of iemand misschien een lens van dit merk heeft.

Dus als iemand iets meer over het merk kan zeggen laat iets van je horen.
martinh123

Forumlid
Berichten: 87



Onderwerp:

Re: Walimex Pro ????

Berichtdoor CaptainHook » do nov 20 2014 10:50 am

Walimex = Samyang = Rokinon, etc.

http://en.wikipedia.org/wiki/Samyang_Optics

"Samyang SLR lenses are also branded as Vivitar, Falcon, Rokinon, Walimex, Bower, Opteka, Bell and Howell, Polar, and Pro-Optic."
CaptainHook



Onderwerp:

Re: Walimex Pro ????

Berichtdoor Léon Obers » do nov 20 2014 11:47 am

Walimex is een bekende Duitse handelsonderneming in fotografische artikelen, ook bekend onder < "Foto Walser" >.
Achtergrondgeschiedenis van het bedrijf: http://www.walser.de/home/about-us/

Zij brengen ook artikelen onder eigen merknaam, maar zijn eigenlijk gewoon artikelen van reguliere merken.
Er is ook een Nederlandse vertegenwoordiging van het Duitse bedrijf. De bekendheid ervan is hier minder sterk verbreid:
http://www.walimex.nl
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: Walimex Pro ????

Berichtdoor Redblockman » do nov 20 2014 2:03 pm

Ik heb van het weekend even de 8MM fisheye van Samyang in handen gehad en dat voelde best solide aan eigenlijk. Zelf heb ik zitten denken over de samyang 14MM F2.8.

Enige puntje dat ik even aan wil stippen, dit spul is allemaal manual focus! dus geen enkele vorm van autofocus. Voor sommige is het een drempel, voor andere is het een uitdaging en er zijn er ook nog wel te vinden die het een pre vinden denk ik zo.
Redblockman

Forumlid
Berichten: 200


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Walimex Pro ????

Berichtdoor gijs sandberg » do nov 20 2014 3:09 pm

Beste Martin,
Eens met het meeste bovenstaande, maar
Je meldt een D800 te hebben, als je daat het beste uit wilt halen heb je ook eerste kwaliteit (en prijs) glas nodig.
De producten van Samyang etc zijn ongetwijfeld redelijke value for money, maar denk daaraan.
Overigens: wie heeft AF nodig bij een sterke groothoek of fish-eye, sommige originele NIkon fish-eyes zijn zelfs fixed-focus.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6835


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Walimex Pro ????

Berichtdoor emdeklerk » do nov 20 2014 3:56 pm

Samyang is al meerdere malen erg goed getest, de resultaten van welke tests ook in dit forum aan de orde kwamen. Samyang levert een uitstekend product voor een concurrerende prijs. Zowel de 1,4/85mm als de 1,4/35mm blijken nauwelijks voor Nikon onder te doen. Ik denk dat een van die tests hier nog wel te vinden is, die was meen ik naar aanleiding van de toen nieuwe Sigma Art 1,4/35mm. Ik zal wel even zoeken. Dat Nikon achter blijft bij Zeiss in een aantal opzichten is logisch, gezien het prijsverschil, maar dat een merk dat een fractie kost van een Nikon dermate hoog scoort is ongekend.

Ik begin ook steeds meer vraagtekens te stellen bij het punt dat je op een D800 uitsluitend het allerbeste glas zou kunnen gebruiken - dat zou mooi zijn voor Zeiss, maar de realiteit is volgens mij dat met "ouder" glas of "prijsgunstiger" glas ook uitstekende resultaten geboekt kunnen worden. Natuurlijk zal er verschil zijn, maar je krijgt simpelweg de resultaten waar je eerder ook meer dan tevreden mee was.

viewtopic.php?f=20&t=47289&p=625122&hilit=samyang+sigma#p625122
Gebruikersavatar
emdeklerk

Forumlid
Berichten: 5075


Locatie: Rijswijk

Onderwerp:

Re: Walimex Pro ????

Berichtdoor schippie » do nov 20 2014 4:28 pm

Nikon F80, 28 mm 2.8 AF-D
schippie

Forumlid
Berichten: 298


Locatie: Middelburg
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Walimex Pro ????

Berichtdoor Cyrus » vr nov 21 2014 11:02 am

Samyang (Rokinon) is gewoon prima kwaliteit, kan zich zeker meten met Nikkor, zowel qua optiek als qua bouw. . En dat voor een doorgaans aantrekkelijke prijs.

Wanneer laten wij nou toch eens het hardnekkige misverstand los dat alleen Nikkor-glas optimaal zou presteren? De zeer recente Nikkor 35 f/1.8 FX bewijst immers het tegendeel: die wordt in alle opzichten, zowel qua beeldkwaliteit als qua bouw, voorbij gestreefd door de vrijwel gelijk geprijsde Sigma 35 f1.4 Art..... En dit is echt niet die ene uitzondering waarbij een third-party-objectief zich kan meten met Nikkor, (of zelfs voorbijstreeft) met desondanks een aantrekkelijk prijskaartje.

Ik kan werkelijk maar één argument bedenken waarom je Samyang wellicht zou overslaan en dat is een praktische overweging: manual focus. Simpelweg omdat MF met de gemiddelde Nikon dSLR een crime is. Het matglas is hier totaal niet op toegerust en de focushulp werkt vaak te grof.

Voor statische situaties is dat niet zo'n punt, dan heb je immers alle tijd en desnoods gebruik je LiveView om scherp te stellen. Maar als er beweging in je onderwerp zit, is de uitdaging een stuk groter om alles goed scherpt te krijgen.

Voor de volledigheid: dit praktische "bezwaar" geldt natuurlijk voor alle MF-glas, dus ook voor Nikkor, Tokina eb Zeiss etc, i.c.m. een Nikon dSLR.
Groeten,
Edwin

flickr - website
Gebruikersavatar
Cyrus

Clublid
Berichten: 3338


Locatie: NH
Contacteer:


Terug naar “Overig objectieven”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten