Skippy schreef:Ik zie in alletwee niet echt iets dat voldoet aan de opdracht "Beweging". Voor mij blijft het enkel een kind dat speelt in het water. Maar dat je het hier vraagt zegt al iets, als je overtuigd bent doe je dat niet toch?
Bedankt voor je reactie Eigenlijk vind ik zelf juist wel dat de foto's passen bij de opdracht. Het kind is immers in beweging, en het water ook. Ik wilde voorkomen dat de beweging wordt bevroren door een korte sluitertijd. En dat is naar mijn mening in zekere mate gelukt, er zit bewegingsonscherpte in het water, en ook in (delen) van het kind. Bij de 1e foto is het gezichtje voldoende scherp, en zit er bewegingsonscherpte in handen en voeten. In de tweede foto is er meer bewegingsonscherpte van het kind, daar is bijvoorbeeld het hoofd ook niet scherp. En daar zat met name mijn twijfel, is dat in dit geval een minpunt? Mijn streven is altijd: Een oog moet scherp zijn. Maar in dit geval is er geen oog zichtbaar, is het dan een nadeel dat bijvoorbeeld het haar bewegingsonscherpte heeft? (Gelet op de opdracht)
Verder ben ik dan wel benieuwd te horen wat voor soort foto's naar jouw smaak dan wel goed passen bij het thema? Vind je dat dat een 'bevroren' actie daar ook toe behoort? Zoals van een in de lucht hangende motorcrosser? Of moet er naar jouw smaak nog meer bewegingsonscherpte zijn?
Ik fotografeer, dus ik ben.