Sauna Jee

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.

Onderwerp:

Sauna Jee

Berichtdoor rvanderaalst » do nov 28 2013 8:02 pm

Deze week een verlaten sauna gefotografeerd.

Opbouwende kritiek is altijd welkom!!

De overige foto's van de serie staan op mijn website:
http://www.vanderaalstfotografie.nl/sauna-jee/

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding
Gebruikersavatar
rvanderaalst

Forumlid
Berichten: 223


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sauna Jee

Berichtdoor Kroontje » do nov 28 2013 8:09 pm

Draadje verplaatst ;) Voor opbouwende kritiek.
Kroontje



Onderwerp:

Re: Sauna Jee

Berichtdoor stefsterkenburg » do nov 28 2013 10:51 pm

Ik ben niet zo'n hele grote fan van HDR, althans de lichtelijk overdreven vorm daarvan. Ik kan dat in deze serie ook niet heel erg waarderen. De kleuring in de serie geeft mij niet het gevoel dat de sauna al jaren is verlaten.

Bij foto 1 is bv aan het bad wel te zien dat er al jaren niets meer gebeurd is, maar dat is bij foto 2 veel minder goed te zien.
Foto 3 past mi niet helemaal in een serie. Op zichzelf een prima foto, maar past niet bij mijn beeld van een verlaten gebouw.
Foto 4 is een lekkere foto, maar het HDR-effect is mij te aanwezig.
Foto 5 is een leuke, strakke compositie.
stefsterkenburg

Forumlid
Berichten: 69


Locatie: Dronten
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sauna Jee

Berichtdoor rvanderaalst » za nov 30 2013 9:02 am

Bedankt voor jou reactie en feedback!

Gr Ruud
Gebruikersavatar
rvanderaalst

Forumlid
Berichten: 223


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sauna Jee

Berichtdoor Ivan10 » za nov 30 2013 11:02 am

Grappig, dat mensen de teloorgang willen zien van iets. Het gebouw is dus relatief nog in goede staat, anders zou het een bouwval zijn en rijp voor de sloop. Het klopt foto 1 laat zien dat het begin er aan zit te komen van de aftakeling. Nog 5-10 jaar wachten en weer langs gaan. Ik verwachte eigenlijk dikke mannen in witte handdoeken omgeven door stoom, maar die fotoserie wordt vast een keer gemaakt.
Ivan10

Forumlid
Berichten: 647


Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sauna Jee

Berichtdoor stefsterkenburg » za nov 30 2013 2:47 pm

Ivan10 schreef:Grappig, dat mensen de teloorgang willen zien van iets. Het gebouw is dus relatief nog in goede staat, anders zou het een bouwval zijn en rijp voor de sloop. Het klopt foto 1 laat zien dat het begin er aan zit te komen van de aftakeling.


Ik vind het altijd 'mooi' om te zien wat voor sporen wij als mensheid achter laten en hoe de natuurlijk en het verval dat overneemt als het afgedankt of vergeten wordt. In deze serie mis ik dat persoonlijk. Het is natuurlijk puur mijn eigen smaak en referentiekader.
stefsterkenburg

Forumlid
Berichten: 69


Locatie: Dronten
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sauna Jee

Berichtdoor jfbat » za nov 30 2013 5:53 pm

Ben het wel een beetje eens met stefsterkenburg. Niet zozeer het willen zien van de vervallenheid, maar het nogal gesaturiseerde gehalte van de foto's. Dt is iets wat blijkbaar een beetje bij Urbex hoort tegenwoordig, die HDR (achtige) bewerking waarbij de kleuren erg benadrukt worden en ik vind dat een beetje jammer.

De serie vind ik daarentegen wel degelijk leuk. Die tijdschriften passen naar mijn mening er ook prima bij. Het geeft aan dat alles nog keurig netjes is, alsof men op de laatste dag er totaal geen weet van had dat de boel de volgende dag niet meer open zou gaan en dus nog netjes opgeruimd heeft.
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
Gebruikersavatar
jfbat

Forumlid
Berichten: 1017




Terug naar “Fotobespreking”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten