Antwerpen, sierraden verkoopster

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.

Onderwerp:

Antwerpen, sierraden verkoopster

Berichtdoor annoh » do okt 05 2023 8:33 am

Kan niet missen in Antwerpen.
Afbeelding
Wat digitale spulletjes en een analoog setje bestaande uit Nikon F2A en een Nikkor 50mm/1.4.
https://www.annohuidekoper.nl/
annoh

Forumlid
Berichten: 386


Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Antwerpen, sierraden verkoopster

Berichtdoor MarcoEos70D » do okt 05 2023 8:53 am

Mooie! Het oogcontact met glimlach maakt de foto af, de armband die de verkoopster zelf draagt is een mooie extra. Minpuntje is dat de sieraden de foto uit lopen (had ze graag volledig gezien), maar dat zal gezien de lengte van de kettingen wel geen optie geweest zijn.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2347


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Antwerpen, sierraden verkoopster

Berichtdoor gvdnberg » do okt 05 2023 1:52 pm

Zeker mooie opname! Hoewel ik de verkoopster iets helderder gemaakt zou hebben.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3148


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Antwerpen, sierraden verkoopster

Berichtdoor Frans Martens » do okt 05 2023 11:36 pm

Achter de tralies van haar beperkte nering. Dat vind ik wel een mooi gegeven maar net als Gert had er van mij iets meer licht op haar gezicht gemogen. Door de scherpte en de lichte partij op haar arm gaat daar eigenlijk teveel aandacht naar toe. In tegenstelling tot Marco vind ik haar eigen armband meer een stoorzender dan een toegevoegde waarde, het leidt de aandacht af van de verticale structuur van de koopwaar. Het aansnijden van de sieraden daarentegen versterkt het tralie-effect wat ik er in zie. En zo hebben we dus allemaal onze eigen voorkeuren.
Frans Martens

Clublid
Berichten: 2003


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Antwerpen, sierraden verkoopster

Berichtdoor Gemmageluk60 » vr okt 06 2023 2:35 pm

Voor mij gewoon een fijne foto om naar te kijken!
"Het leven draait niet om wachten tot de storm voorbij is, het gaat erom te leren dansen in de regen."-Vivian Greene
Gemmageluk60

Clublid
Berichten: 855


Locatie: Zoelen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Antwerpen, sierraden verkoopster

Berichtdoor EdvandeZilver » vr okt 06 2023 2:44 pm

Mooie foto. In zo'n situatie heb je niets in te brengen op details als armbandje of belichting van het hoofd van de vrolijke dame. Wel het juiste moment geschoten met haar vinger het kettinkje netjes rangschikken en uiteraard haar innemende blik.
Gebruikersavatar
EdvandeZilver

Forumlid
Berichten: 3194


Locatie: De Liemers
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Antwerpen, sierraden verkoopster

Berichtdoor keenoncoolstuff » vr okt 06 2023 9:34 pm

EdvandeZilver schreef:Mooie foto. In zo'n situatie heb je niets in te brengen op details als armbandje of belichting van het hoofd van de vrolijke dame. Wel het juiste moment geschoten met haar vinger het kettinkje netjes rangschikken en uiteraard haar innemende blik.

Eindelijk iemand die het uitspreekt. Fotografie is vaak "het beste halen uit de gegeven omstandigheden". Volgens mij wordt dat hier vaker vergeten.
En het in de praktijk omzetten daarvan, dat is hier bijzonder goed gelukt. 👌🏻

Rob
All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

flickr
Gebruikersavatar
keenoncoolstuff

Clublid
Berichten: 670


Locatie: Kerkrade
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Antwerpen, sierraden verkoopster

Berichtdoor annoh » zo okt 08 2023 5:02 pm

Ron, te verwoordt het mooi! Namelijk ' het beste uit de gegeven omstandigheden halen'. Dat is kenmerk van straatfotografie. Maar wel altijd in mijn achterhoofd de vraag: 'Is dit beeld interessant/aansprekend genoeg?'

Het gezicht lichter maken kan. In mijn beleven is de blik van de verkoopster duidelijk genoeg.

De sierraden volledig zichtbaar maken levert geen strakke compo op. Ik houd van strakke compo.

Dat bandje om haar pols had ik niet gezien. Maar ik ga het ook niet verwijderen.
Wat digitale spulletjes en een analoog setje bestaande uit Nikon F2A en een Nikkor 50mm/1.4.
https://www.annohuidekoper.nl/
annoh

Forumlid
Berichten: 386


Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Fotobespreking”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten