PC of MAC

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Onderwerp:

Re: PC of MAC

Berichtdoor joepert » zo apr 26 2009 7:42 pm

Hennie schreef:Hallo allemaal,

Ook ik denk erover om een Mac aan te schaffen, maar gebruik nu CS4 wat alleen onder Windows draait. Kan ik dit dan ook op de Mac gebruiken. Als ik een nieuw pakket moet aanschaffen wordt het wel een hele dure kwestie.
Wacht met spanning op reactie.
Hennie

Uiteindelijk betaal je natuurlijk voor de licentie om de software te gebruiken. Geen idee of het gaat werken maar misschien staat Adobe het je toe je licentie voor een PC-versie om te ruilen voor een licentie voor een mac-versie. Je kunt er allicht een mailtje aan wagen.
Het is namelijk wel mogelijk om als je een nieuwe PC zou kopen de licentie op computer X te deactiveren en dan op computer Y weer te activeren.
Gebruikersavatar
joepert

Forumlid
Berichten: 2076



Onderwerp:

Re: PC of MAC

Berichtdoor ArjanL » zo apr 26 2009 7:55 pm

Het heeft niet alleen met deactiveren en activeren te maken.
Je hebt buiten een andere licentie ook een nieuwe CD/DVD met een Macuitvoering van de software nodig. Zoals ik al eerder schreef werkt een Windowsversie niet op een Mac, omdat Mac een geheel ander besturingssysteem heeft. Photoshop.exe werkt niet op Mac; zoals geen enkele .exe.
Contact met Adobe kan geen kwaad.
http://www.arjanlaging.nl
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!
Gebruikersavatar
ArjanL

Forumlid
Berichten: 1526


Locatie: Barendrecht
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: PC of MAC

Berichtdoor joepert » zo apr 26 2009 8:44 pm

ArjanL schreef:Het heeft niet alleen met deactiveren en activeren te maken.
Je hebt buiten een andere licentie ook een nieuwe CD/DVD met een Macuitvoering van de software nodig. Zoals ik al eerder schreef werkt een Windowsversie niet op een Mac, omdat Mac een geheel ander besturingssysteem heeft. Photoshop.exe werkt niet op Mac; zoals geen enkele .exe.
Contact met Adobe kan geen kwaad.

Natuurlijk, had ik er inderdaad nog bij moeten zetten. Maar laat ze voor de gegevensdrager (DVD) nou een tientje vragen. Misschien kun je het ook nog wel ergens downloaden. Het hangt er vanaf inhoeverre ze veel werk hebben gehad aan het ontwikkelen van de software speciaal voor de Mac. Als dat ze veel resources kost, zullen ze sowiezo geld willen zien. Ik zou het zelf zeer symphatieke service vinden als ze overstappers naar Mac terwille zouden willen zijn.
Gebruikersavatar
joepert

Forumlid
Berichten: 2076




Terug naar “Computer hardware en software algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten