Noise Ninja en Focalblade vs Sharperner pro 3.0 en Dfine 2.0

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Onderwerp:

Noise Ninja en Focalblade vs Sharperner pro 3.0 en Dfine 2.0

Berichtdoor JayJay » vr apr 10 2009 12:22 am

Momenteel ben ik me aan het verdiepen in software om ruis te kunnen verwijderen, zoals Noise Ninja en Dfine en in software om foto's te verscherpen, zoals Sharpener pro en Focalblade.

Mijn vraag is of de prijzen die Nik Software voor hun producten vraagt ook tot uiting komt in het resultaat van het verwijderen van ruis en het verscherpen van de foto. Ik ben dus op zoek naar mensen die zelf ervaring hebben met beide paketten:
Noise Ninja én Dfine
en/of met mensen die zelf ervaring hebben met
Focalblade én Sharpener pro.

Goedkoop zijn de applicaties niet. Het zou jammer zijn als ik tot de conclusie kom dat ik beter voor Nik had gekozen of dat ik achteraf hoor dat Noise Ninja en Focalblade net zo goed presteren.

Voor de werking zal het niets uitmaken, ik wil ze gaan gebruiken in combinatie met LR 2 en/of NX 2.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Alvast bedankt voor de reacties.
JayJay



Onderwerp:

Re: Noise Ninja en Focalblade vs Sharperner pro 3.0 en Dfine 2.0

Berichtdoor luc » vr apr 10 2009 12:41 am

Ik gebruikte D-fine en sharpner-pro een tijdje onder Aperture maar eigenlijk te kort om er een sluitend oordeel over te geven.
Ik wacht eigenlijk een beetje op het moment dat heel het Nik pakket dus ook D-fine en Sharpner pro geschikt is voor LR 2.0 dan ga ik het zeker weer gebruiken.
Ik vind de gebruikersinterface van Nik geweldig intuitief werken. Dat is bij de andere pakketten die je opnoemt vaak toch wel een heel ander verhaal.

Wat betreft kwalitateit denk ik dat je met de Nik software net zo ver komt als met de ander pakketten en misschien dat NN net iets beter over weg kan met extreme vormen van ruis.

Maar dat is mijn menig gebazeerd op een relatief korte gebruikers ervaring. De grote plus voor Nik is de geweldige controle die het je bied aan de andere kant hangt er natuurlijk ook wel weer een erg fors prijskaatje aan.

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr
Gebruikersavatar
luc

Forumlid
Berichten: 2088


Locatie: Ossendrecht

Onderwerp:

Re: Noise Ninja en Focalblade vs Sharperner pro 3.0 en Dfine 2.0

Berichtdoor JayJay » vr apr 10 2009 8:56 am

Luc bedankt voor je reactie. Volgens Nik zelf zou al hun software nog voor de zomer (ik neem aan dit jaar :) ) compatible zijn met LR 2.0. Je hebt gelijk: 200 Euro om foto's te verscherpen is heel veel geld. Al is de interface wat minder intuïtief, met Focalblade leer je uiteraard ook wel werken, het duurt misschien wat langer. En ja, het verschil in prijs moet natuurlijk ergens in zitten.
JayJay



Onderwerp:

Re: Noise Ninja en Focalblade vs Sharperner pro 3.0 en Dfine 2.0

Berichtdoor Marco » vr apr 10 2009 5:57 pm

Trialversie's downloaden en aan de slag dan maar ?

Sharpener Pro verscherpt teveel voor het plaatsen op internet.
Voor afdrukken waarschijnlijk beter, maar hier nog niet geprobeerd.

groeten,
Marco
Marco



Onderwerp:

Re: Noise Ninja en Focalblade vs Sharperner pro 3.0 en Dfine 2.0

Berichtdoor JayJay » vr apr 10 2009 9:51 pm

Aan een trialversie van 15 dagen heb ik niet genoeg. Eerst het programma leren kennen. Daar heb ik wel even voor nodig. Ik weet niet altijd van te voren hoeveel tijd ik heb om me met fotografie bezig te houden, is dus nogal lastig. Daarom heb ik voor deze weg gekozen.
JayJay




Terug naar “Computer hardware en software algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten