Epson V700/750

Discussie over foto-apparatuur die niet aan Nikon is gerelateerd

Onderwerp:

Re: Epson V700/750

Berichtdoor the collector » di aug 18 2009 12:52 pm

Ik ben in bezit van een v700 en moet zeggen dat het prima scans oplevert. Zelf eerst veel onderzoek naar gedaan en tot de conclusie gekomen dat het prijs verschil tussen v700 en v750 het niet waard is.
Deze conclusie word ondersteund door deze website http://www.photo-i.co.uk/index.html .
De vloeistof oplossing om vlakkere scans te krijgen had als nadeel dat je heel snel druppels kreeg.
Verder geeft dd Epson v700/v750 de veel duurdere Nikon scanner a pretty hard run for his money.
the collector



Onderwerp:

Re: Epson V700/750

Berichtdoor mikemix » di aug 18 2009 2:33 pm

Mijn interesse gaat ook naar de V700 uit, om de simpele rede dat ze hardwarematig identiek zijn.
Het verschil wordt via de software betaald wat ik toch zelf wil invullen.

Kan je bij gelegenheid wat voorbeelden posten svp?
mikemix



Onderwerp:

Re: Epson V700/750

Berichtdoor the collector » di aug 18 2009 8:44 pm

Mike

Ik zal morgen wat resultaten plaatsen. Hier of bij foto presentaties.
the collector



Onderwerp:

Re: Epson V700/750

Berichtdoor Jos » wo sep 02 2009 8:47 pm

Ik heb inmiddels een Nikon Coolscan LS2000 tweede hands op de kop getikt, inclusief een scsi kaart met kabel. Met Vuescan werkt het apparaat zeer naar behoren. Toveren kan het niet, wat logisch is. Een slechte dia is en blijft een slechte opname (en wat een baggerzooi produceerde ik in de tachtiger jaren zeg...!!!). Het scannen gaat snel en tussen andere werkzaamheden door. Ik ben blij dat ik hem gewoon heb en niet huur. Ik ga mijn F70 weer eens uit het stof halen.
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl
Jos

Forumlid
Berichten: 1521


Locatie: Amersfoort
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Niet aan Nikon gerelateerde foto apparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten